{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
607 visninger | Oprettet:

Når hesten ikke kan tåle wrap {{forumTopicSubject}}

Hejsa, min hest Magnus kan ikke tåle wrap og får efterløb og tynd mave, hvilket selvfølgelig er syndt. Han plejede før i sommers at få 50/50 hø og wrap, hvilket fungerede rigtig fint. Men efter i sommers har det været rimelig svært at få fat i hø, det fungerede med noget pulver jeg havde købt, men det er stoppet med at virke nu.

Nogen der har prøvet noget lignende og kender til et eller andet, der kan erstatte høet eller gøre hans mave god igen?

Kommentarer på:  Når hesten ikke kan tåle wrap
  • #1   17. dec 2023 Du kan købe høcups at supplere med. De skal blødes op i vand, men alt afhængig af størrelsen på din hest kan det dog hurtigt blive dyrt

• #2   19. dec 2023 Prøv at give fiberpellets fx fra Horselux, det har hjulpet min venindes hest som havde tynd mave så hun måtte vaske den hver 2-3 dag.

Mvh Charlotte

• jens c
    jens c Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Svar: 132
    #3   21. dec 2023 Kunne det tænkes at det wrap der har givet hesten dårlig mave har været muggen? Hvis man kun har 1 hest og hjemkøber wrap hjem i store baller, sker det ofte at der opstår varme (og derfor risiko for svampeinfektion under opbevaringen. Hold beholdningen tæt lukket, efter hver gang der bruges af det. Stik din næse ned i wrappen. Den skal dufte frisk og syrlig.

Kommentér på:
Når hesten ikke kan tåle wrap

Annonce