{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

Lektion på gp-uddannet lusitano hingst {{forumTopicSubject}}

Hej HG!
Så fik jeg endelig taget mig sammen til at lave videoen af mig og lusitanohingsten Que-Fito færdig.
I sommers var jeg i Portugal på Morgado Lusitano, for at få 2 lektioner om dagen af mit store forbillede, Rodrigo Matos. I den uge lærte jeg mere, end jeg har gjort i tre år, og det vil sige alt lige fra travers i galop til passage og piruetter.

Videoen er af en hyper sensitiv hingst, der er tyrefægtertrænet, og har været udsat for rigtig mange grumme ting - Det har taget Rodrigo tre år, at få den dér, hvor den er nu, da han fik den, kunne den ikke engang skridte. Og det er kun nøje udvalgte, der får lov at ride ham.

Jeg har kun redet Que-Fito én gang, før denne video blev optaget, hvor det ikke gik så godt, da hesten var noget opspændt den dag. Men gangen efter, min sidste lektion dernede, gik det som smurt. Det er den sværeste, og mest følsomme hest, jeg nogensinde har redet.

Som det ses på videoen, kan det dårligt ses, at jeg bevæger mig. Man skulle sidde så stille som mulig og give så små hjælpere - Noget, der er meget, meget svært. Que-Fito er så behagesyg, at hvis den får ét forkert signal, snurrer den rundt eller begynder at gå spanske skridt. Det var en vild oplevelse, og jeg nød virkelig sværhedsgraden.

Men synes I skal se videoen - Nu skal I huske, at jeg kun red til og med øvelser til LA, da jeg kom derned, og aldrig før har redet topuddannede heste (Og da slet ikke så sensitiv en slags!)

http://www.hestegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=172835&AutoPlay=false

- Bianca

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Lektion på gp-uddannet lusitano hingst

Annonce