{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

jagtes på fold {{forumTopicSubject}}

Håber der her nogle hg der kan hjælpe mig.

Jeg har 2 haflinger og 2 shetlænder hvor den ene går med føl.
De 2 haflinger har jeg fået for ca 3 mdr siden.
De går til dagligt på døgnfold/løsdrift på ca 2, 5 ha græs.

Her for ca en månede siden da jeg ville lukke dem op på jordfold (hvor læhuset er) begyndte de 2 haflinger og jagte de 3 små i få minutter til de løb ind i deres skur hvor de store ikke kan komme ind.

Så her for en lille uges tid siden tog jeg de 3 små ind på stald i ca 30 min og lukkede dem ud efter jeg havde prøvet det nye seletøj. De blev jagtet rundt på den store græsfold i nogle minutter og vi kunne slet ikke følge med og nå at stoppe dem. Men der skete heldigvis ikke noget. Derefter står de lidt spredt på folden og en time senere står de sammen igen.

De fleste af dagene hygger jeg bare med dem ude på folden men savner at jeg bare kan tage en ind i stalden i en 30 min men er bange for at den bliver jagtet igen. Jeg havde overvejet at dele dem op store og små men haflingerne er helsøskende og er ved at øve at skille dem ad. Og de kan ikke stå selv.

Nogle der har samme problemer med hestene der jagter hinanden? Eller nogle der har ideer til hvad der kan hjælpe.

De fleste af dagene har jeg en halv til en time ude ved hestene så det tage for lang tid at tage dem alle i stalden da det hurtigt tager ca 30 min at tage dem ind.
Det er ved at blive et problem som er meget træls da jeg ikke ønsker mine små bliver jagtet. Men jeg savner bare at kunne tage en af de små ud at gå en tur eller køre for vogn eller hvad jeg ellers kunne finde på.

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
jagtes på fold

Annonce