Løber i skoven når andre kommer forbi {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg har et problem. Min dejlige hest, som ikke har været redet i over 1,5 år, er jeg lige begyndt at ride på. Inden jeg begyndte at ride, har jeg trænet fra jorden med hende, alle de basale ting, i over et halvt år. Hun har været så dygtig og rolig og jeg har kunnet gå med hende i skoven uden torv til tider.
Nu er jeg så begyndt at ride; og det er KUN gået den forkerte retning siden. Hver gang vi kommer ind i skoven opfører hun sig som om hun aldrig har været der før og alt er farligt, og hun er i det hele taget meget urolig og går ekstremt hurtigt - under rytter.
I dag kom der en hest galoperende forbi i modsat retning, og Dulle vender 360 grader rundt og vil efter - jeg har ingen sadel på (hun har noget galt med noget der sidder forkert i bugen, så man kan ikke spænde gjord på hende) og jeg ryger af..
Hver gang vi kommer forbi nogle andre (specielt heste) skal hun hen og hilse (normalt kan man godt holde hende væk) og i dag tog hun det så bare til ekstremen..
Forresten er det første gang i over 2 år jeg er røget af en hest. Og jeg rider ofte uden sadel :S (bare sådan for at give statement: jeg ryger ikke nemt af)
At gøre hende mere rolig regner jeg med handler om tilvænning. Men hvordan lærer jeg hende ikke at blive helt oppe og køre over en anden hest der kommer forbi samt generelt andre? Hvad ville I gøre?
Hun bliver ALTID hos mig fra jorden. ALTID. Det er kun under rytter hun opfører sig sådan.
nov 2011
Følger: 48 Følgere: 128 Heste: 9 Emner: 1 Svar: 1.555
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 179 Emner: 397 Svar: 5.860
jun 2007
Følger: 85 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 152 Svar: 1.563
Nej vi er ikke sikre på om hun egentlig har ondt.. Det i bugen burde dog ikke gøre noget i ryggen (jeg kan ikke huske præcis hvad der er galt, men det burde ikke have indflydelse) men det kan muligvis være noget dér. Ellers mistænker jeg selv lidt bidet for at være synderen, men det ved jeg slet ikke om passer..
Men ved at ride sammen med andre, vil hun begynde at lade være med at løbe efter andre af den grund? Da jeg red med hende den anden skulle hun stadig hen og snakke med forbipasserende?
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.656
Prøv at ride sammen med andre og træk hende alene.. Evt. træk hende noget af vejen og rid noget af vejen - Rid så vidt muligt der sidste stykke hjem.. Så hun vænner sig til at der er gradvise ændringer, men altid kommer sikkert hjem når du rider..
jun 2007
Følger: 85 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 152 Svar: 1.563
Løber i skoven når andre kommer forbi
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside