Ændrer sig markant - har nogen prøvet det? {{forumTopicSubject}}
Hej
Den hest jeg har passet siden marts har ændret sig markant efter hun er blevet flyttet og især efter jeg er begyndt at ride på hende (hun har ikke været redet i ca 1.5 år). Hun er gået fra at være den sødeste og artigste hest der altid blev hos en ligemeget hvor farligt det er, der altid kom når man kaldte på folden, der altid fulgte efter og gerne ville lære og høre efter til ikke at komme når man kalder på folden (sågar kan løbe væk), til at stikke af og ikke reagere hvis man trækker i torvet, til at være urolig og reagerer voldsomt på ting der er potentielt farlige..
Jeg forstår ikke hvorfor og det undrer mig også ekstremt. Men jeg ville bare lige høre om der er andre der har oplevet det samme? At hesten ændrer sig markant til det dårlige efter at der sker nye ting i dens liv? Og hvad gjorde i i såfald ved det?
sep 2009
Følger: 64 Følgere: 61 Heste: 1 Emner: 64 Svar: 253
Min hest stod på sommergræs et sted med få andre heste, hvor de gik i løsdrift.
Han var nervøs, og stresset. Bevægede man en finger ved siden ad ham, var han med det samme stukket af...
Da jeg flyttede ham tættere på mig selv ændrede han sig, man kunne næsten ikke genkende ham!
Han fik en boks, kom i en større hesteflok, og foldende er mere ''naturlige''
Altså der er store marker, med skov, bakker og sådan noget.
Nu er han den mest rolige, udadvendte og glade hest
maj 2011
Følger: 25 Følgere: 222 Heste: 6 Emner: 204 Svar: 1.838
jun 2007
Følger: 85 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 152 Svar: 1.563
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.656
Netop fordi du siger det er kommet i forbindelse med at du begyndte at ride, så tror jeg at det gør ondt..
jun 2007
jun 2007
Ændrer sig markant - har nogen prøvet det?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside