{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
536 visninger | Oprettet:

Ændrer sig markant - har nogen prøvet det? {{forumTopicSubject}}

Hej

Den hest jeg har passet siden marts har ændret sig markant efter hun er blevet flyttet og især efter jeg er begyndt at ride på hende (hun har ikke været redet i ca 1.5 år). Hun er gået fra at være den sødeste og artigste hest der altid blev hos en ligemeget hvor farligt det er, der altid kom når man kaldte på folden, der altid fulgte efter og gerne ville lære og høre efter til ikke at komme når man kalder på folden (sågar kan løbe væk), til at stikke af og ikke reagere hvis man trækker i torvet, til at være urolig og reagerer voldsomt på ting der er potentielt farlige..

Jeg forstår ikke hvorfor og det undrer mig også ekstremt. Men jeg ville bare lige høre om der er andre der har oplevet det samme? At hesten ændrer sig markant til det dårlige efter at der sker nye ting i dens liv? Og hvad gjorde i i såfald ved det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ændrer sig markant - har nogen prøvet det?
  • #1   20. okt 2013 Jeg har prøvet det modsatte.
    Min hest stod på sommergræs et sted med få andre heste, hvor de gik i løsdrift.
    Han var nervøs, og stresset. Bevægede man en finger ved siden ad ham, var han med det samme stukket af...

Da jeg flyttede ham tættere på mig selv ændrede han sig, man kunne næsten ikke genkende ham!
    Han fik en boks, kom i en større hesteflok, og foldende er mere ''naturlige''
    Altså der er store marker, med skov, bakker og sådan noget.
    Nu er han den mest rolige, udadvendte og glade hest smiley

• #2   20. okt 2013 Mon hun er blevet lederen på folden? De har en tildens til at være mere 'touchy' og mere opmærksomme fordi de skal holde øje med potentielle farer osv. smiley

• #3   20. okt 2013 Hun står i en løsdrift nu i forhold til en boks før. Hu virker spm om hun har det godt, for hun vil gerne være sammen med flokken og sådan noget. Hvis jeg tager hede ind kommer de andre oftest galoperende op, men jeg synes ikke hun opfører sig som om hun er lederen. Hun tør ikke altid gå forbi de andre for at komme hen til leddet på folden osv.. Men det er ikkeforsømmende hun virker stresset :s

• #4   22. okt 2013 Jeg synes det virker som der fysisk er noget galt med hende..
    Netop fordi du siger det er kommet i forbindelse med at du begyndte at ride, så tror jeg at det gør ondt..

• #5   22. okt 2013 Hun har før haft det ubehageligt ved at blive redet på fordi hun jo har haft gjord på, men har noget i bugen der gør, at det gør ondt at få spændt gjord - det kan godt være, at det ligger psykisk i hende så. Men det er jo ikke fordi hun gør det på banen, det er kun i skoven :S

• #7   29. okt 2013 Startede med at passe hende i marts tror jeg, og hun har lige flyttet sted til løsdriften, ja smiley

Kommentér på:
Ændrer sig markant - har nogen prøvet det?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce