{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.403 visninger | Oprettet:

Et godt begynder bid {{forumTopicSubject}}

Hej...

Hvilket bid ville i starte med at bruge til jeres unge heste? Til at starte med bare for at lære at have bid i munden... Umiddelbart tænker jeg et bid der ikke er hult, så det vejer lidt? Evt. et med fx æblesmag for at gøre det attraktivt? Og så ikke et der er for tykt?

Jeg har en lille hingsteplag på ca 2,5 år, måler omkring 86 cm. Jeg tænker det er tid til at BEGYNDE at lære at have bid i munden her i løbet af foråret/sommeren... Han skulle jo gerne kunne fx tilkøres en dag i fremtiden. Men jeg har ikke haft så ung hest før, så jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an...

Alle forslag er velkomne smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et godt begynder bid
  • #1   12. jan 2014 Jeg vil anbefale et alm 2 delt bid

• #2   12. jan 2014 Det har jeg også tænkt på... Men syns det er svært at finde et der ikke er for tykt og hult...?

• #3   12. jan 2014 Vi plejer altid at smide enten et tre-delt eller to-delt i munden på dem oftest hult. Det skiftes så senere til et massivt.

• #4   13. jan 2014 Jeg bruger altid 3 delt muffebid.
    Jeg ville ikke bruge noget med æblesmag, den kan ligeså godt lærer det fra starten af og du kan måske ende med at få mere problemer med at vænne den til æblesmag, for så har den jo prøvet noget godt og så kan det blive endnu svære med alm bid..??

• #5   13. jan 2014 Et der passer til hesten er at foretrække som tilvænningsbid.. Kender du Christina fra hestemund.dk? Hun har rigtig gode demo videoer til hvordan man finder det rigtige bid..

• #7   13. jan 2014 Jeg har erhvervet mig det bid Christina fra Hestemund anbefaler. Nemlig det der hedder Rockin S Snaffel bit.
    Det er virkelig et kanon starter bid. det er et tyndt todelt bid som har en ring ved enderne og en D ring til at hæfte tøjlen i.

Kan varmt anbefale det da det er et bid der forstærker signalet udefra også. Da den runde ring i hver ende af bidet sørge for at bidet ikke går igennem munden og samtidigt presser let på ydersiden så hesten bedre forstår hvad den skal.

Min egen Pegasus har taget virkelig godt i mod det bid.

Det er et ret dyrt bid, men jeg fik mit på en engelsk hjemmeside for kun 500kr, det er 400kr billigere end herhjemme. Skriv endelig en pb hvis du ønsker at få hjemmesidens navn, for må vidst ikke skrive den her.

• #8   13. jan 2014 Jeg kender godt både Christina's bog og Rockin S biddet. Det er ikke lige min smag, men princippet er fint.

Jeg har tænkt lidt på et, gerne fra Myler hvis det kan fås lille nok, med full check. Dvs de der stænger i siderne. Og så gerne med hooks for at holde mundstykket på plads. Men er lidt i tvivl om det kan fås lille nok.
    Har den der bit fit så skal lige have målt ham præcist. Min store dreng går fantastisk på Myler fordi biddet passer til hans særheder og i størrelsen, som et af de få.

Men er i tvivl om hvordan mundstykket skal være... Jeg tænker det skal være så stabilt som muligt i hans mund.
    Han har haft bid i munden to gange. Et ikke ret tykt tre delt trensebid. Han tygger voldsomt på det uanset hvor længe han har det i munden. Så det er han nok ikke så vild med... Har også et alm to delt, jeg syns bare det er meget tykt (15 mm tror jeg)...

Egentlig kunne jeg jo også overveje om han bare skulle være bidløs. Jeg har ikke planet om at han skal rides på noget tidspunkt, så ingen problemer der. Men jeg kunne måske godt tænke mig at køre med ham en dag og der ved jeg ikke hvor godt det er uden bid...?

• #9   13. jan 2014 Har hørt godt om baucher bid, hvor dem i min stald ikke lige roser Myler så godt..

• #10   13. jan 2014 Baucher kender jeg ikke...?

Myler bid er vel også primært brugt af westernryttere... Og jeg er westernrytter, så det hænger jo meget godt sammen smiley

Kommentér på:
Et godt begynder bid

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce