{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
567 visninger | Oprettet:

hoppekåring - hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

jeg har en veninde, som gerne vil have svar på et spørgsmål, hun har, og håbede der var en her der vidste noget.

Hun har en fjordheste-hoppe med blåt pas, den har fuld stamtavle, og hingsten er kåret i fjordhesten og avlsgodkendt, hoppen hun er efter er desværre ikke kåret, og derfor registret i LU. Dog er hele dens afstamning kåret i fjordhesten.

- Kan hun stille denne hoppe til kåring, når den har blåt pas, og moderen ikke er kåret, men resten af hestens afstamning er, både på moderens og faderens side? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hoppekåring - hjælp!
  • #1   16. feb 2014 Hm.... Det lyder mærkeligt at hendes hoppe har blåt hestepas bare fordi hoppen ikke er kåret? Vi købte vores to med rødt pas, og deres mor var ikke kåret, dog var faderen. Ligeså fik vi føl i 2010 på en ikke-kåret hoppe, føllet fik også rødt pas.

    Hvad hedder faderen? Er i sikker på han er kåret og avlsgodkendt? Og er heste dansk opdrættet. Pasfarverne er jo forskellige fra land til land smiley


  • #2   16. feb 2014 Hvis faderen havde avlsgodkendelse på bedækningstidspunktet, så kan hoppen stilles til kåring.

    Jeg gætter på, at den omtalte hoppe er født før 2003 - da var der lidt andre regler, og hoppen kan derfor godt have blåt pas, selvom afstamningen er i orden.
    Hvis I vil, kan I sende mig en besked med hoppens navn og identifikationsnummer, så skal jeg prøve at tjekke op - ellers kan din veninde sende en mail til Fjordhesten Danmark og stille spørgsmålet dér.


  • #3   16. feb 2014 tak for hjælpen, vi har fået svar, og den kan godt stilles til kåring! smiley

  • #4   17. feb 2014 spørg på FJHDK-Facebook, birgit vil garanteret hjælpe smiley


Kommentér på:
hoppekåring - hjælp!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce