Hvad skal der ske med min lånte hest??? {{forumTopicSubject}}
Hej tøse, håber virkelig at i kan hjælpe mig her i denne frustrerende situation jeg desværre har fået sat mig i ...
Jeg vil rigtig gerne vide hvad I havde gjort og evt. ideer til HVAD jeg kan gøre...
Jeg aftalte i starten af måneden at jeg skulle overtage en hest pr. 1/4 -14, planen var at jeg flyttede ham ned hvor min gamle hest står som er solgt og det hele var i fineste orden..
nu kommer men'et..
Jeg kom igår ud til "min" nye hest og skulle i skoven med veninderne fra den gård hesten skal rykkes ned på.
Jeg henter hesten fra fold og gør strigler mm. klar, men kan ikke finde sadlen. Jeg ringer til ejeren af hesten uden held og leder selvfølgelig andre steder efter sadlen.
Gårdejer kommer så ud og tager fat i mig og fortæller mig at ejeren af hesten står i gæld og at hesten SKAL være ude pr.1/4
Hun har taget sadlen i pant og den får vi først når pengene er betalt tilbage (vi snakker +5.000kr)
Ejer af hesten har ikke gjort mig klar på dette, og det er selvfølgelig derfor jeg nu skal overtage ham da hun ikke har råd..
Jeg låner ham med forkøbsret men da jeg har en konfirmation til maj jeg har udgifter til har vi aftalt en afbetalingsorden på hesten.
Så kort fortalt låner jeg den til jeg har afbetalt alle pengene!
Ejer har stadig ikke fortalt mig noget selvom jeg fik fat i hende og sagde jeg ikke kunne finde sadlen (ingen reaktion)
Jeg har ikke 5000kr ud over jeg skal betale de udgifter der er på hesten og jeg ved at ejer ikke har de 5000kr. så det vil jo sige INGEN SADEL!
Det jeg vil frem til og spørge om er, HVAD VILLE I GØRE!
Ville i låne hesten alligevel ?
Hvad gør jeg når jeg jo ikke kan få sadlen med?
Hjælp hjælp hjælp??
nov 2010
Følger: 96 Følgere: 99 Heste: 4 Emner: 20 Svar: 155
Så må du få sadlen, og så kan du forsætte den månedlige betaleling?
Altså synes da ikke, du skal betale 5000+ kr. Fordi ejeren ikke kan?
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.869
Var det mig, ville jeg nok holde fingrene helt væk fra dét der - men vil du låne hesten, skal du nok forberede dig på at du selv skal købe udstyr til den.
okt 2009
Følger: 93 Følgere: 87 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 6
jun 2011
Følger: 60 Følgere: 60 Heste: 9 Emner: 15 Svar: 439
HVIS ja må hun jo sørge for det er der til d.1/4-2014
Tænker i må jo have aftalt en afdrag ordning?
Hvis ja så ku du evt. fratrække det til sadlen og lave en aftale med opstaldningssteder, hvor den står nu.
MEN hvad mener dine forældre om alt dette?
okt 2011
Følger: 35 Følgere: 54 Heste: 4 Emner: 47 Svar: 78
Jeg skal imorgen til møde med nuværende staldejer.
- Mine forældre er ikke vildt begejstrede for situationen.
Min mor er meget tæt på at sige at vi finder en anden hest (hvilket jo er forståeligt nok)
Men samtidig kan hun se når jeg rider hesten hvor glad jeg er for ham og hvor godt vi passer sammen, og hun er selv hestemenneske og kan sætte sig ind i hvordan jeg har det.
Ligenu er jeg bare der hvor jeg er bange for om hun kan skylde noget til nogen i ham? Vil de så kunne tage ham tilbage eller?
Hvad skal der ske med min lånte hest???
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside