{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
697 visninger | Oprettet:

Jeg har virkeligt en fed hoppe {{forumTopicSubject}}

Ja... jeg ved ikke hvad jeg skal sige...

Jeg har ikke selv redet hende siden nytår, da jeg vejer de 75, hvilket jeg ikke synes er fair for en drægtig hoppe på den størrelse (136-7). Til gengæld har jeg en 11-årig til at holde hende i gang en gang eller to om ugen, hvor jeg så selv træner fra jorden (cordeo/longe) eller trækker ture i skoven 1-2 gange om ugen (til sammenligning blev hun redet 4-6 gange om ugen før)... Ridningen kommer nok til helt at stoppe snart, af hensyn til ryggen.

Jeg synes bare at hun er helt vild stor, også i forhold til den anden følhoppe på folden.

Hvad siger i? Termin er slut Juni. Hvad kan jeg ellers gøre for at holde hende sådan nogenlunde i form, uden at overanstrenge hende?

Hun er liiidt større end normalt her, da hun lige har proppet sig med wrap (og er nu på vej ned mod vandet), men generelt synes jeg at hun fylder mere end de andre tilsvarende drægtige jeg har set.

(link fjernet)

(link fjernet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg har virkeligt en fed hoppe
  • #1   25. mar 2014 Jeg syntes ikke hun ser slem ud. Så vent du bare på at følle kommer ud, så skal den nok suge de overflødige kilo af hende igen smiley

• #2   25. mar 2014 Jeg tror ikke du skal være ked af det ekstra sul. Som vunsen skriver, når først følle er begyndt at dige taber hun sig hurtigt igen.

• #3   25. mar 2014 Nogle heste svulmer mere op end andre under graviditeten, sådan er det bare, det der er INGENTING i forhold til nogle af de hopper vi har haft. Vi har ofte været bekymrede for om vi mon ville få tvillinger.
    Trækketure er gode, men kun for at holde hesten sund og stærk, jeg synes ikke du skal tænke på at slanke hende. Man skal tænke på at når først føllet er født, så vil det også tage ekstremt meget på hoppen bare det at give mælk nok til at fede føllet op. Så hoppen må hellere være lidt for tyk før foling.

• #4   25. mar 2014 Nå, nej, det skal bestemt ikke forstås sådan at jeg vil have hende tyndere - jeg kunne bare godt tænke mig at hun ikke bliver alt for enorm før tid. Føllet burde veje i omegnen af 12 kg nu (en mellemstr hund a'la en cocker spaniel), men maven er noget større. Men det kan også bare være mig, da jeg ikke har erfaring med følhopper.

Der var én der spurgte mig i dag - helt ude af det blå - om føllet lå på tværs. smiley

• #5   26. mar 2014 Du kan aldrig vide hvor stort føllet bliver, det er der meget forskel på. Vi har fået føl en del gange og vores erfaring har været at det er bedst at få fedet hoppen godt op inden folingen, fordi ellers er det ikke til at holde huld på når føllet kommer. Specielt ikke hvis det bliver et stort føl.

Kommentér på:
Jeg har virkeligt en fed hoppe

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce