{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.050 visninger | Oprettet:

AAAAAllllltt for hurtig trav, tja trav hest :o {{forumTopicSubject}}

Hei.

Håber nogen har nogle gode ideer eller tips

Jeg har en rigtig sød og dejlig trav hest. Og i hendes genetik så er hun jo skab til traven.

Men jeg vil gerne have hende til at være en lidt mere dressur hest.
Hun har nemlig meget kapacitet til at være en rigtig god all around hest.

Hun er meget fremad gående i skridt og er let på tøjlen og shenklerne samt hun går nemt og stabilt til bidet i skridt.

Og så er der lige traven. Hun har simpelthen den hurtigeste trav og udfordringen opstår, når jeg laver halv parader for at sænke farten lidt. Så slår hun over til det jeg har navn givet en galoptra. Traver med forbene og galoper med bagbene.

Men hvorfor er det hun gør det? Betyder er at hun ikke har styrken til at salme sig? eller hvad ved/tror i?

Og what to do :o?

Jeg har selv en lille ide om at overgange, arbejde over bomme og volter måske kan hjælpe.

Gode råd og erfaringer modtages med kys hånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  AAAAAllllltt for hurtig trav, tja trav hest :o
  • #1   1. maj 2014 Jeg har en veninde der har en koldblodstraver og hun har haft samme problem med at hesten traver alt alt for hurtigt. Hun arbejdede rigtig meget med overgange og halve parader. Det vigtige er at man giver efter lige så snart at hesten har det tempo som man vil have den i, også selv om det kun vare i to sekunder. Så må man bare starte forfra. Tilsidst begynder det at blive tydeligt for hesten hvad det er du gerne vil have. Rid med en meget let hånd og sæde. Det er noget der tager rigtig lang tid. Jeg har kendt men veninde i 7 år hvor hun altid har haft sin koldblodstraver, ved ikke hvor lang tid hun har haft den før, og hun har først her for nylig fået ro på traven. Dog har hesten meget let ved at lægge sig i tøjlen og have alt vægten på forparten, samt at hun stadig ikke kan få den i gallop. Det er en meget lang proces og jeg vil klart anbefale dig at få noget undervisning. Det skal lige siges at min venindes koldblodstraver har gået travløb før i tiden. Det ved jeg ikke om din har. Held og lykke smiley

• #3   1. maj 2014 Volter vil helt sikkert hjælpe.. Derudover skal du gemme halve parader lidt og lave hele parader.. Når hun traver for hurtigt, så skal i ned i skridt - ikke langsommere i traven, men heeelt ned i skridt..
    Det er en MEGA irriterende øvelse, for man når dårligt at trave før man skal sætte i skridt igen, men den virker altså.. Det får styrket bagparten og balancen og så får hun mere styr på hvor hun sætter sine ben..
    Denne metode har 2 formål. Den ene er at man ikke accepterer en hurtig trav og hestens instinkt til at løbe aldrig får lov at tage overhånd og ikke bliver en del af træningen.. Og dels har det, det formål at hesten konstant skal aktive sine bagpartsmuskler i både stop og start samtidig med at stopsignalet og dermed den halve parade (på sigt) kommer til at "sidde på ryggraden" af hesten..

En travhest er anatomisk bygget en smule anderledes end andre heste i krydset og derfor er det svært at få dem til at have en "normal" rolig trav.. Det er derfor vigtigt at mavemuskler og bagpartsmuskler bliver opbygget ordentligt og at der så er "nul-tolerance" for hurtig trav..

• #4   1. maj 2014 Bomme og forhindringer kan opfordre hesten til lige at 'stoppe' og tænke lidt smiley

• #5   2. maj 2014 1000 tak for svar venner med de tips vil jeg prøve af smiley

• #6   8. maj 2014 Gør den det også i longe?

Kommentér på:
AAAAAllllltt for hurtig trav, tja trav hest :o

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce