AAAAAllllltt for hurtig trav, tja trav hest :o {{forumTopicSubject}}
Hei.
Håber nogen har nogle gode ideer eller tips
Jeg har en rigtig sød og dejlig trav hest. Og i hendes genetik så er hun jo skab til traven.
Men jeg vil gerne have hende til at være en lidt mere dressur hest.
Hun har nemlig meget kapacitet til at være en rigtig god all around hest.
Hun er meget fremad gående i skridt og er let på tøjlen og shenklerne samt hun går nemt og stabilt til bidet i skridt.
Og så er der lige traven. Hun har simpelthen den hurtigeste trav og udfordringen opstår, når jeg laver halv parader for at sænke farten lidt. Så slår hun over til det jeg har navn givet en galoptra. Traver med forbene og galoper med bagbene.
Men hvorfor er det hun gør det? Betyder er at hun ikke har styrken til at salme sig? eller hvad ved/tror i?
Og what to do :o?
Jeg har selv en lille ide om at overgange, arbejde over bomme og volter måske kan hjælpe.
Gode råd og erfaringer modtages med kys hånd
dec 2008
Følger: 77 Følgere: 74 Heste: 3 Emner: 37 Svar: 151
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.656
Det er en MEGA irriterende øvelse, for man når dårligt at trave før man skal sætte i skridt igen, men den virker altså.. Det får styrket bagparten og balancen og så får hun mere styr på hvor hun sætter sine ben..
Denne metode har 2 formål. Den ene er at man ikke accepterer en hurtig trav og hestens instinkt til at løbe aldrig får lov at tage overhånd og ikke bliver en del af træningen.. Og dels har det, det formål at hesten konstant skal aktive sine bagpartsmuskler i både stop og start samtidig med at stopsignalet og dermed den halve parade (på sigt) kommer til at "sidde på ryggraden" af hesten..
En travhest er anatomisk bygget en smule anderledes end andre heste i krydset og derfor er det svært at få dem til at have en "normal" rolig trav.. Det er derfor vigtigt at mavemuskler og bagpartsmuskler bliver opbygget ordentligt og at der så er "nul-tolerance" for hurtig trav..
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.066
dec 2008
Følger: 54 Følgere: 57 Heste: 2 Emner: 102 Svar: 235
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 2.042
AAAAAllllltt for hurtig trav, tja trav hest :o
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside