{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.709 visninger | Oprettet:

Bløde koder {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har lige set en video af min nye hingste føl da han var 5 mdr. Og Jeg synes godt nok han har bløde koder.

Og synes også på billeder der kan være lidt tendens til det, på billedet er han 1 år.

Jeg ved at føl de godt kan have bløde koder og at efter nogle uger kan det rette sig op.

Men hvad kan man gøre for at stramme senere lidt op udover at gå på hårdt underlag?

Og er det permenet efter de er så "gamle" med bløde koder?

Mvh Laila


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bløde koder
  • #1   10. jul 2014 Synes ik der er noget på forben, men den højre bagben ser lidt ud til at være blød. Nok bedre med et billede direkte fra siden

  • #2   10. jul 2014 Hårdt underlag er alt hvad jeg har hørt om hjælper men ved ikke hvor længe det hjælper. Altså om man kan få det til og hjælpe nå han nu er i år

  • #3   10. jul 2014 Min plag fik også konstateret bløde koder da han var omkring et år og fik af vide af dyrelægen at jeg skulle gå på vej med ham mindst 30 min om ugen gerne mere, og gerne op af bakker, det begyndte jeg så på (gør det stadig) og dyrelægen kunne tydeligt efter kort tid se stor forskel og sagde at det ikke kom til at have nogen betydning for ridning, og plage kan sagens være mere bløde i koderne og rette sig op når de bli'r ældre. Men betyder også meget at du har en god smed som tager hensyn til dette og ikk beskære ham for lavt i dragterne.
    Men en masse ture på vej og gerne i bakket terræn det hjælper ihvertfald på min dreng smiley


  • #4   10. jul 2014 Du kan også få ham til at bakke, det er også en god ting smiley

  • #5   12. jul 2014 min havde meget meget bløde koder da han blev født han gik på koden på det ene bagben og væltede rundt. Vi fik ham ud og gå så meget så muligt på fold. Ligeså snart det var muligt på de på døgnfold og så er han blevet beskåret 3 gange for langsomt at rette benstillingen, så han ikke skulle over det stykke hov der dannede sig i spidsen af hoven da han sled forkert. I dag 2,5 månede senere er han stadig blød men kommet op og gå og får stadig smed en gang i måneden. Vi fik af vide han bare skulle ud og gå på fold så meget så muligt da de så selv kan styre hvor meget de kan holde til og så lægge sig når de bliver trætte.
    En go dyrlæge samt en smed. Tror ham af din retter sig i løbet af tiden, de andre vi har haft har også set sådan ud, og de har rettet sig. smiley


  • #6   12. jul 2014 Har hørt at en tur i løst sand, som ved stranden, er super til at stramme senerne op, senere hen i forløbet. Det skal dog startes roligt ud, da det kan være meget hårdt og hesten skulle gerne ikke overanstrenges. Og ellers som de andre siger, så gode gåture på hårdt underlag og en god smed.

  • #7   12. jul 2014 Tak for alle jeres gode svar smiley


Kommentér på:
Bløde koder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce