{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

hoppe vil ikke blive drægtig {{forumTopicSubject}}

Har lige brug for at komme ud med det hele (det er dog ikke et indlæg for at bebrejde nogen)

Sidste sommer byttede jeg en god unghest for en kåret hoppe plus at tidligere ejer skulle have lov til at ligge et føl i hende som jo egentlig skulle komme i år.
MEN hun blev simpelthen ikke drægtig sidste år. Hun gik i stod i 3 måneder ved tidl ejer (som også ejede hingsten) og hun sagde at der havde været nogle meget dominerende hopper som holdte hende fra hingsten. Jeg blev ikke mistænkelig da hun havde føl ved siden.
Iår har vi så selv sendt hende afsted til hingst, dog denne gang håndbedækning. MEN nu viser samme mønstre sig Hingsteholder er meget svær at komme i kontakt med, så det bliver mest over sms, da han rider mange heste, er på landsholdet og samtidig holder en masse kurser.

hun er blevet scannet tom to gange, og så havde jeg fået en besked med at hun skulle scannes tredje gang her omkring den 20 august, jeg skriver til ham lige deromkring, at jeg gerne vil at hvis hun stadig er tom, at hun så bliver undersøgt for hvad der er galt.

jeg har så prøvet at få fat i ham siden søndag, men det var først her til aften at der kom en besked med at siden hun var blevet sprøjtet var hun ikke kommet i brunst, og at de ville scanne hende i næste uge for at se om de kunne gøre noget..

jeg kan slet ikke finde hoved og hale i det mere, det lyder slet ikke som om at hun er blevet scannet tredje gang, og jeg kan ikke finde ud af om de har sprøjtet hendes æg eller om de har sprøjtet hende i brunst.. og det lyder bare som om at de ikke tror der er så meget at gøre smiley

så nu skal jeg have fundet ham på et heldigt tidspunkt hvor han tager hans telefon så jeg kan få styr på det hele, og se om der er mulighed for at jeg kan få fri fra arbejde så jeg kan være der når dyrlægen kommer (vis jeg kan få en dato)

også kan jeg da heller ikke lade være med at tænke på at vis der virkelig er noget galt, så skal man måske til at tænke på at levere tilbage, for hovedformålet med at købe hende var jo avl.
så der kan også komme en masse bøvl, for unghesten vi byttede med er solgt for længe siden hmm

ja det er lige med at ligge hovedet i blød smiley
jeg vil gerne høre andres erfaringer hvis det er smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hoppe vil ikke blive drægtig
  • #1   26. aug 2014 Har I fået lavet en svaberprøve på hende, for at se om hun har infektion i livmoderen?
    Har I evt. prøvet med en anden hingst?

• #2   26. aug 2014 Måske du skulle overveje at prøve insemination? Kender flere hopper som simpelthen kun kan komme i fol hvis de bliver insemineret. smiley

Men hvor er det dog bare træls! Går selv og venter på at min bliver drægtig og det er slet ikke til at holde ud! Hun har fået føl før, men det er 10 år siden, så det er liiidt spændende om det lykkes...

• #3   27. aug 2014 Jeg tænker at når kommunikationen med hingsteholder er så dårlig ville jeg tage hoppen hjem og få hende undersøgt fra top til tå af egen dyrlæge. Og så tage den der fra, men det lyder mystisk hvis hun har haft føl og så ikke kommer i fol nu ? Og så enda med to forskellige bedæknings metoder.

• #4   27. aug 2014 Det er ikke ment som kritik af hingsteholder, men blodt for din egen skyld, så du kan få hvished om hoppens fremtid som avlshoppe

• #5   27. aug 2014 sidste år og i år er heller ikke samme hingst smiley

problemet er at hingsten er til salg i år, og nok bliver solgt i år, og det er en meget dyr bedækning som jeg gerne vil have noget ud af smiley

jeg har ikke mulighed for at ligge og kører hoppen frem og tilbage flere gange, da det er en ret lang tur, og hun er en hest der bliver stresset af at blive flyttet hele tiden smiley

jeg prøver at få en dato ud af hingsteholder så jeg muligvis selv kan møde op smiley

når jeg får fat i hingsteholder lyder det til at han har god tjek på det han laver, og at hun er i gode hænder, det der bare irritere mig er at jeg faktisk ikke rigtig får noget af vide smiley jeg er også ret ny indenfor området, og hun er min første kåret hoppe, så det gør jo selvfølgelig ikke min nervøsitet mindre smiley

Kommentér på:
hoppe vil ikke blive drægtig

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce