Fodring af føl giver problemer {{forumTopicSubject}}
Hej,
jeg har et føl, som står hos min søster pt. og derfor er beskrivelsen af hvordan den ser ud, ud fra det hun har fortalt.
Men tilsyneladende er han blevet lidt vommet, uden sådan at have taget på. Så han har en stor mave, men også ribben endnu. Han er sløv og gider ikk løfte benene når han går. Han fik sin sidste ormekur i august, og er nu 8 måneder gammel.
Han har ændret adfærd meget siden jeg har fået ham hjem, og det bekymre mig lidt. Han får omkring 1kg growfoder, men er ikke god til at spise det hele, han har ad libitum adgang til frøgræs på folden og hø i boksen om natten. Da ALLE fodre deres føl forskelligt, ville jeg høre hvad jeres råd er. Kender i evt. noget tilskudsfoder jeg kan give ham?
Dyrlægen har lige været derude og kommenterede ikke hans stand, men det mindre ikke mine bekymringer..
Håber i har nogle råd. Jeg vil helst undgå at skifte foder, da han lige er begyndt at spise det her nu.
Mvh
Katharina
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
selv om den har fået ormekur i august, så få den tjekket for orm
jul 2008
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 75 Svar: 1.679
kunne godt få tjekket orm
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
frøgræs, svare til halm de er der ingen foderværdig i, eller meget lidt i, det er længe om at passerer gennem tarmen og derfor bliver de vommet. ud med halm og frøgræs ind med hø og wrap. et kilo krybbe foder er alt for meget for sådan en lille størrelse
Fodring af føl giver problemer
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside