{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
602 visninger | Oprettet:

Fodring af føl giver problemer {{forumTopicSubject}}

Hej,
jeg har et føl, som står hos min søster pt. og derfor er beskrivelsen af hvordan den ser ud, ud fra det hun har fortalt.
Men tilsyneladende er han blevet lidt vommet, uden sådan at have taget på. Så han har en stor mave, men også ribben endnu. Han er sløv og gider ikk løfte benene når han går. Han fik sin sidste ormekur i august, og er nu 8 måneder gammel.
Han har ændret adfærd meget siden jeg har fået ham hjem, og det bekymre mig lidt. Han får omkring 1kg growfoder, men er ikke god til at spise det hele, han har ad libitum adgang til frøgræs på folden og hø i boksen om natten. Da ALLE fodre deres føl forskelligt, ville jeg høre hvad jeres råd er. Kender i evt. noget tilskudsfoder jeg kan give ham?
Dyrlægen har lige været derude og kommenterede ikke hans stand, men det mindre ikke mine bekymringer.. smiley
Håber i har nogle råd. Jeg vil helst undgå at skifte foder, da han lige er begyndt at spise det her nu. smiley

Mvh
Katharina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fodring af føl giver problemer
  • #1   7. nov 2014 jeg ville fjerne frøgræs, og give mere god grovfoder, og nogle vitaminer og mineraler, evt et følfoder af en eller anden slags.

selv om den har fået ormekur i august, så få den tjekket for orm

• #2   7. nov 2014 altså den skal jo have noget på folden på denne tid af året? Og den går sammen med andre heste, så kan ikke rigtig fjerne frøgræsset smiley Den vil jo ikk rigtig spise mere grovfoder, han får allerede 1 kilo, blandet af følfoder og opblødte piller.
    kunne godt få tjekket orm smiley

• #3   7. nov 2014 grovfoder er stråfoder, den skal have noget hø/wrap, ikke alt muligt i krybben
    frøgræs, svare til halm de er der ingen foderværdig i, eller meget lidt i, det er længe om at passerer gennem tarmen og derfor bliver de vommet. ud med halm og frøgræs ind med hø og wrap. et kilo krybbe foder er alt for meget for sådan en lille størrelse

Kommentér på:
Fodring af føl giver problemer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce