{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  equsana champ/regulator complete
  • #1   7. sep 2015 Der er en lav dosering af champen, da der jo er forhøjet mineral og vitamin indhold i, så den er jo ikke så dyr igen at fodre med! smiley syntes det er et godt foder, der er godt sammensat, men jeg ville kun bruge det hvis jeg havde en hest i moderat/hård træning.. hvis det blot er på et hygge nivo ville jeg vælge et andet foder! smiley

  • #2   7. sep 2015 Ville aldrig byde en hest equsana. Der er mange heste der slet ikke kan tåle det.

    Har aldrig oplevet en hest der ikke vikke spise RC


  • #3   7. sep 2015 min den gamle gad ikke spise rc m,m der var iblandet fiberpiller i smiley men syntes det var eller er et godt foder.

  • #4   7. sep 2015
    Regulator Complete er bare vitamin/mineraler.
    Champ er et fuldfoder med højere stivelse end regulator complete.

    Så det kommer an på hestens behov.


  • #5   7. sep 2015 Krikken champ er et tilskudsfoder smiley ;)

    Jeg foder med champ og har gjort i mange år. Mine ser kanon godt ud, alle spiser det og har ALDRIG oplevet nogen i min omgangskreds hvis heste ikke kan tåle champ trods rigtig rigtig mange foder med det her omkring.. smiley


  • #6   7. sep 2015
    Det dækker ind med vitamin/mineraler - derfor kalder jeg det fuldfoder.
    Horselux kalder også Easy for tilskudsfoder istedet for fuldfoder, selvom det dækker ind med vitamin/mineraler - spurgte dem hvorfor de kaldte det tilskud istedet for fuldfoder og det var egentligt bare noget papirnus/EU lovgivning der gjorde det selvom de gerne ville kalde det fuldfoder, fordi folk tror når de læser tilskudsfoder at det ikke dækker ind.


  • #7   7. sep 2015 Tilskudsfoder betyder at der ikke er tilsat energi og du eventuelt skal give en energi kilde ved siden af, fuldfoder betyder at der er tilsat en energi kilde ofte i form af havre eller lignende...

  • #8   7. sep 2015
    Lovmæssigt hænger det sådan her sammen, derfor Easy kaldes tilskuds foder og ikke fuldfoder fordi det ikke også dækker behovet for grovfoder.



    profilbillede
  • #9   7. sep 2015 Det meget muligt, men det på den anden måde det i virkeligheden hænger sammen...

    Desuden forstår jeg ikke i har SÅ travlt med at snakke negativt om equsanas foder, hvis det virkelig var SÅ elendigt så fodrede SÅ Mange også i toppen af sporten nok ikke med det. smiley Det muligt der engang ved det helt gamle equsana der var noget ikke godt foder, men de har vel også lov at forbedre sig og opgradere deres fejl.. Alle dem jeg har læst om på nettet har kun oplevet de problemer i har så travlt med for maaange år siden på de gamle produkter..


  • #10   7. sep 2015
    De problemer folk med Equsana har haft, er nu ikke på gamle produkter :o).
    Jeg har ikke noget imod Equsana, andet end jeg ikke vil bruge deres foder fordi der ikke lige er noget der matcher min - også synes jeg det er spøjst, at de ikke vil være med på foderdata der ellers er super smart.


  • #11   8. sep 2015 så vidt jeg husker står champ som tilskudsfoder i deres katalog så det holder jeg mig til. smiley
    jeg har også selv hørt meget dårligt om det fra equsana men det har jeg også om hippolyt, mht reaktioner allergisk på det.

    men når jeg ser sammen sætningen i champ tiltaler det mig pga det høje indhold af vitaminer og mineraler.

    men igen når det er heste der ikke laver noget og lidt buttet så tænker jeg måske det er RC der skal vælges.


  • #12   8. sep 2015 Jeg har brugt både RC og champ og hestene har set klart bedst ud på champ.



  • #13   8. sep 2015 det jeg skal tænke mest på er at de er dækket ind og ikke tager på af foderet smiley men også vil spise det, ved fra flere at deres går fra RC efter noget tid desværre, men man kan som jeg gjorde kamouflere det i noget opblødt foder. altså hvis man er til det.

  • #14   8. sep 2015 Min hest skal bare så en equsana sæk så bliver han syg

  • #15   10. sep 2015 regulator complete er ændret for nylig så måske det kan glide ned selv hos mine tykke smiley

Kommentér på:
equsana champ/regulator complete

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce