{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

Springpony der stopper med at springe? {{forumTopicSubject}}

Hej! Håber lidt i kan hjælpe mig, og at der måske andre der har oplevet samme problem som jeg..
Har en 6 års hoppe, som jeg har haft siden hun var 2 år. Hun er både af spring og dressur afstamning, og har egentlig altid hældt mest til springning.. Men for et halvt år siden fik hun EMS, og begyndte at stoppe 80% af gangene vi red hen til et spring, hvor hun plejede at være svær st holde tilbage.. Det halve år, hvor vi ikke sprang, var pga hendes EMS, hvor hun tog gevaldigt på (ca 100 kg) hun har tabt 50 kg nu.
Hun bliver stadig meget tændt af, at komme ind på en springbane.. Løsspringning vil hun stadig, og derfor tænkte vi, at jeg ville prøve at sidde på hende til løsspringning, hvor hun så også bare sprang. Hun springes uden bid, men fik tjekket tænderne alligevel, og hun får kiropraktik hver/hver anden måned, og hendes sadel er tilpasset forny, efter hendes store vægtøgning, så hun har ikke ondt nogen steder.. Ville i bare kaste jer ud i at springe igen, og se hvor det bærer hen? Eller? Frygter lidt hun har mistet lysten..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Springpony der stopper med at springe?
  • #1   18. aug 2016 Jeg tror jeg ville starte let forfra med springningen. Starte med bittesmå spring og lade være med at gøre det for teknisk svært, før hun synes det er top sjovt igen.
    Få en masse opture på hende, inden du sætter hende i en situation, hvor hun kan risikere en nedtur smiley
    Men prøv! Hvis hun er sund igen, så kan jeg ikke se, hvorfor du ikke skulle kunne give det et skud - bare start i de små smiley


  • #2   18. aug 2016 Ja tænker også at jeg vil stille et enkelt lille kryds op, og ride henover det engang imellem. Også så det ikke bliver for intenst/for meget på en gang. Tak.:-)

  • #3   19. aug 2016 Start i det små og sørg for at lægge vægt på de gode spring i stedet for mange spring. Gå mere op i at få gode spring i stedet for at få mange. Så du skal ikke bare ride på en masse for at springe, men rid på dem og gør dit bedste for at få nogle gode spring. Jo flere gode spring, jo mere lyst får den sandsynligvis også.

    Hvis en hest får en række dårlige spring kan det også være med til at hesten mister lysten. det er aldrig til at vide hvor mange dårlige spring der er i en hest før den mister lysten, så man skal være varsom. Hellere få 5 gode spring på en dag end 10 dårlige smiley hvis du forstår smiley


  • #4   20. aug 2016 En godbid efter hvert spring, brugte det til en pony der var lidt ked af at springe. Det for den til at forbinde det ed noget godt. På det mere tekniske plan, så får den hjernen til at udskille belønningsstof. Så den faktisk bliver lidt "høj" smiley

  • #5   20. aug 2016 Tak for de gode råd!
    Hun er nemlig en meget sensitiv forsigtig hoppe, med rigtig meget tænding!
    Vi har prøvet at gå over til dressuren, men hun keder sig.. Og til dressur stævner passer vi da slet ikke ind.. Hun er meget tændt til stævner, og det ændre sig bestemt ikke, at der ingen spring er på banen.:-P


Kommentér på:
Springpony der stopper med at springe?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce