{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang trailer..
  • #2   10. feb 2008 Ja min far er så sød at han gerne vil køre mig :)! Har traileren jeg kan låne hvis ejeren at traileren ikke selv skal bruge dem wee smiley

• #3   10. feb 2008 Stavefejl: han har IKKE heste trailer kørekort smiley

• #4   10. feb 2008 Hmm.. det er vist såadn at vis man ikke har trailer kørekort må man max trække 1300kg altså en trailer der måskå vejer 1000kg og så en pony/hest der vejer 300kg..
    men når man så har kørekortet tror jeg faktisk man må køre med det bilen kan trække

• #5   10. feb 2008 Ups måske ikke måskå xD

• #7   10. feb 2008 nej mener kun det er 1300 kg men kan lige spørge min far ved det helt sikkert

• #9   10. feb 2008 Ejeren af traileren siger at den vejer 3500? Er det ikke `VILDT meget?

• #10   10. feb 2008 Okay nu ved jeg det hele..
    Min fars bil : 16000
    Trailer: 3500
    og 1 hest?

• #12   10. feb 2008 Nej har han ik smiley

• #13   10. feb 2008 hmmm. min far siger det er meget forskelligt for hvilken slags bil man har, og hvad den kan trække...

men Nalle (: S
    er du sikker på den der bil kan trække 11.000 kg, min far siger at det er SINDSYG meget, og han tror ikke der findes en bil der kan trække så meget... han siger at hvis du vil finde ud af hvor meget du må trække med din bil kan du gå ind på www.sikkertrafik.dk/164b3e80/GSID/3213665

• #14   10. feb 2008 Ved desværre ikke det der man skal udfylde smiley Spørger lige hvad bil han har..

• #15   10. feb 2008 Hans bil er en Fort Fokus 1.8

• #16   10. feb 2008 oki, men min far siger at det med selv at regne det ud er et MEGET stort og inviklet regnestykke han ikke selv kender..
    man kan vist se de der oplysninger i bilens registreringsatest

• #17   10. feb 2008 ja... umiddelbart må du godt, men det kommer også an på bilens vægt og type. synes det virker lidt vildt at du siger 11000 kg. det er altså 11 ton ! de sørste blåhvaler vejer 30 ton, så den kan trække en halv af dem næsten? hvilken bil er det???

• #19   10. feb 2008 normal trailer vægt for en to'er er faktisk mellem 700 og 1700 kg smiley

• #21   10. feb 2008 de gamle, aj, for´de er lavet af træ, men de nye er meget tungere

• #23   10. feb 2008 det kommer an på vægten og størrelsen af den bil han kører i.
    Det står på bilens registring attest hvor meget han må træk bagefter bilen. Selvom han har trailer kørekort så er det ikke hvilken som helst bil han må have en heste trailer bagefter. Hvis bilen ikke må træk den antal vægt bilen må træk så kan han risikere at få en bøde eller en bøde plus et klip i kørekortet.

• #24   10. feb 2008 forresten så står der os hvor meget vægt i må have i trailerne, hvis trailerne f.eks vejer 3500kg så skal du ligge hestens vægt ovni, hvis der står på registrings attesten at den kun må træk f.eks 3500kg uden hest så må han ikke.. men det står på registrering attesten,,.

• #25   10. feb 2008 en ford fokus må ikke kører med en trailer på så mange kg.. det er ulovligt..

• #26   10. feb 2008 Fra Sikkertrafik.dk ''

Må jeg køre med en hestetrailer?

Rådet for Større Færdselssikkerhed får mange henvendelser om reglerne for synsfri sammenkobling. Mange handler om, hvorvidt du må køre med en hestetrailer med almindeligt kørekort.

Læs svarene på de mest hyppige spørgsmål:

VW Golf 1,6 med hestetrailer og behov for at transportere mindre hest

VW GOLF
    Egenvægt: 1.100 kg
    Totalvægt: 1.650 kg
    Max påhæng med bremser: 1.200 kg Trailer
    Egenvægt: 600 kg
    Totalvægt: 1.300 kg

Når du bruger reglerne om egenvægt + 50 kg* i eksemplet overnfor, ser du at egenvægt +50* kg er 1.150 kg.

Påhængskøretøjets totalvægt i bilens registreringsattest er 1.200 kg og på påhængskøretøjet 1.300 kg. Begge værdier er højere end egenvægten + 50 kg* og et almindeligt kørekort kategori B er ikke nok. Heller ikke selvom påhængskøretøjet ikke er læsset. Kører du alligevel og bliver stoppet af politiet, falder der en klækkelig bøde.

Køretøj og trailers samlede totalvægt overstiger ikke 3.500 kg. Men det er uden betydning, når reglen om egenvægt + 50 kg* ikke er opfyldt.

Løsninger
    Principielt er der to løsninger:

Du erhverver et trailerkørekort, kategori B/E
    Du får bilens registreringsattest nedjusteret, så vægten for påhængskøretøjets største vægt med bremser sættes ned fra 1.200 kg til 1.150 kg.
    Du har kun behov for at køre med en mindre hest, og med en egenvægt på traileren på 600 kg er der plads til i alt 550 kg hest og tilbehør og det er tilstrækkeligt. Derfor er den bedste løsning, at køre til det nærmeste motorkontor og få bilens registreringsattest ændret. Du opnår samtidig den fordel, at du uden problemer kan køre med andre trailere med en totalvægt, som større en 1.150 kg. Bare du ikke læsser traileren så totalvægten overstiger 1.150 kg.

Når vægten for påhængskøretøjets største vægt med bremser på bilens registreringsattest ikke er større end bilens egenvægt + 50 kg*, er et almindeligt kørekort kategori B tilstrækkeligt. Dermed opfylder bilens registrering i sig selv kravet om egenvægten + 50 kg*.

VW Transporter 2,5 D med hestetrailer og behov for at køre med to heste

VW Transporter
    Egenvægt: 1.575 kg
    Totalvægt: 3.025 kg
    Max påhæng med bremser: 2.000 kg Trailer
    Egenvægt: 750 kg
    Totalvægt: 2.000 kg

Reglen om at bilens egenvægt + 50 kg* skal være lig med eller større end påhængskøretøjets vægt opfyldes ikke. Køretøjets og trailers samlede totalvægt må ikke overstige 3.500 kg. Derfor opfylder du ikke reglen, hvad enten du bruger bilens eller trailerens angivelse for påhængskøretøjets totalvægt.

Løsninger
    Der er reelt kun én løsning. Du skal tage et trailerkørekort til kategori B/E.

Bilens totalvægt er så høj, at det ikke giver mening at nedjustere påhængskøretøjets største vægt med bremser i bilens registreringsattest. Det giver heller ikke mening at nedjustere bilens totalvægt.

* På nogle nyere registreringsattester fremgår egenvægt ikke. I stedet fremgår Køreklar vægt.

I disse tilfælde skal du for bilen benytte køreklar vægt minus 75 kg - i stedet for egenvægt + 50. kg. For traileren skal du benytte køreklar vægt, hvis ikke egenvægt fremgår.

Kommentér på:
Ang trailer..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce