{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.045 visninger | Oprettet:

Læderfedt eller læderolie {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at gøre mine køreseler klar til sommerbrug og kom til at tænke på hvad der egentlig er bedst for læderet : olie eller fedt.
Jeg har snakket med den mand som har syet vores seler og han siger helt klart olie, men en anden seletøjsmager siger fedt.
Jeg har altid brugt fedt til sadler og hovedtøj, men kan da godt se at det er nemmere med olien.
Så jeg vil da lige høre hvad i andre bruger..og om der er nogen væsentlig forskel.
Mvh Kaja

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Læderfedt eller læderolie
  • #1   24. apr 2008 olie gør det bløder.. jeg bruger kun olie, da jeg synes læder bliver så dejligt af det bagefter.. Hvor fedtet bare er så fedtet i lang tid..

• #2   24. apr 2008 Vi rengøre først med lædersæbe for at fjerne snavs og andet og derefter med læderfedt.
    Min erfarring er at seletøjet bla. bliver mere blødt.

• #3   24. apr 2008 kløvervaseline slider ikke på samme måde på sadler og seletøj, noget man kan bruge hele tiden. rigtig godt hvis læderet er stift. bruger jeg selv.

• #4   25. apr 2008 Jeg renser godt nok med glycerinsæbe, som bevare blødheden i læderet. Nye ting kommer også i oliebad, men det er den efterfølgende behandling jeg er i tvivl om. Jeg har prøvet et gammelt råd på nogle gamle stive lædergrimer. Læg den i hydraulikolie i et par dage. Nøj de blev lækre.
    Men nu prøver jeg at smøre den ene sele ind i olie og den anden i fedt, så må jeg se om et par måneder hvad der holder bedst.
    Kløvervaseline har jeg hørt var godt til de billige hovedtøjer, plastiklignende læder.
    Jeg har en gammel sele som jeg skal give narvsværte men den skal vel også have noget fedt/olie bagefter. Jeg har aldrig leget med narvsværte før og det ser ud som om at man skal have handsker på til det arbejde smiley
    Så jeg ikke går under navnet "sorte hånd"
    Men mange tak for jeres svar, jeg vil prøve at lave lidt forskellige forsøg.
    God dag til alle, Kaja

• #5   27. apr 2008 Vi lægger dem i olie natten over. Når de derefter er tørret op får de en omgang fedt.... Og så dufter det tilmed dejligt bagefter...syns jeg.

Kommentér på:
Læderfedt eller læderolie

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce