{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
688 visninger | Oprettet:

Fandt endelig et formål med træningen {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Ja det er nu ca. 4½ måned siden jeg skiftede fra traditionel ridning til akademisk- og hvilken fremgang!
Førhen havde jeg alt for mange kampe med min hest, kom tit hjem i dårligt humør (og med dårlig samvittighed) og jeg kunne ikke se formålet med træningen.
Jeg tænkte, at der måtte være en anden rideform som kunne give min hest og jeg glæden ved træningen tilbage, og kiggede på en del forskelligt- meget hms à la Pat Parelli, men der manglede jeg nogte mere dressur- for jeg er jo dressurrytter. Med det samme jeg læste filosofien bag den akademiske ridning, vidste jeg bare at det var det jeg ville.
Det var dog utroligt svært at opstøve en underviser som boede i nærheden (bor i vestjylland), men til sidst fandt jeg Mona Løvendahl, og vi aftalte en dag hun skulle komme.
Jeg har nu fået undervisning i ja ca. 4½ måned og min hest har virkelig forandret sig i en positiv retning; fået flere muskler (og sat dem korrekt), bærer sig rigtigt og har en sundere udståling smiley
Jeg har også forandret mig; blevet mere tålmodig og forstående. Så I kan nok forstå jeg er glad smiley

Andre der er skiftet fra traditionel til akademisk?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fandt endelig et formål med træningen
  • #1   27. aug 2008 Ja, mig det er godt nok 3 år siden, men det er vildt fedt og de fleste heste bliver også mere glad af det smiley

• #2   27. aug 2008 Joel..
    Og skal have undervisning af Pernille når min ejen bliver tilredet smiley
    Undskyld manglene efternavne smiley

• #3   27. aug 2008 Jeg er så den eneste der rider aka der hvor min hest er opstaldet, og min tidligere ridelærer synes i hvert fald det er noget latterligt noget. Har aldrig rigtigt kunne lide hende- af den gamle skole, så det var bare kæft-trit-og-retning hos hende - både fra hestens og rytters side. Hvis jeg var det mindste uenig med hende skulle hun nok få mig fortalt at hun havde meget mere erfaring med heste osv (hun er A-dommer i dressur).
    Men jeg er ligeglad, jeg ved bare at det her fungerer og min hest trives med det, så må hun synes jeg er mærkelig ligeså tosset hun vil - I don't care smiley

Men jeg kunne da ikke undgå at føle mig lidt som et "rumvæsen" i starten, fordi folk så mystisk på en, men sådan føler en del det nok. Nu rører det mig en papand, heh.. smiley

• #4   27. aug 2008 Laura :
    Jeg får undervisning af en der hedder Mona Løvendahl Sørensen smiley

• #5   27. aug 2008 HI HI kænder de der ridelære tyber der kun er åbne for det de kender smiley
    Der vor jeg har min hest stående er der mange der rider klassisk dressur smiley

• #6   27. aug 2008 Miss Perfect:
    Ja man kan jo faktisk håndplukke visse ting fra begge ridemåder og så sætte dem sammen til noget der passer godt til hesten smiley Men jeg tror bestemt også det er fornuftigt at anvende metoder fra det akademiske til den traditionelle ridning smiley

• #7   27. aug 2008 I traditionel vil men gerne have hesten i holdning det skader dens nakke vivler..
    I klassisk vil man gerne have at hesten slapper af går af slappet fem af
    + man bykker mange flere sunde muskler på hesten og at mange heste bliver meget mere glade af lige pludslig kan komme frem af og strukket nakke virvlerne ud smiley

• #11   27. aug 2008 Har selv skiftet fra traditionel til ........ forsker...... og nu leder jeg bare efter noget deeejligt undervisning! 8D

• #13   28. aug 2008 Hva er det der akademisk? lyder fedt

• #14   28. aug 2008 Zorro:
    Det er rigtigt man starter med at lære hesten at bere sig selv ordentligt smiley

• #15   28. aug 2008 Laura L oki det vil jeg da prøve men tror godt jeg ved hva der menes med det nu *SS*

• #16   29. aug 2008 Så rider jeg nok mest på den akademiske måde, uden jeg dog har bidt mærke i hvad det var, har tilredet en del heste og for mig er det vigtigt at de lærer at bære sig og gå frem før de skal samles, samlingen kommer langsomt i takt med at den bliver klar til det, men når jeg skal igang med Savannah vil jeg have noget undervisning, men der går 2 år endnu.

• #17   29. aug 2008 Gid jeg kunne

• #18   31. aug 2008 akademisk er at du rider hesten til tyngdepunktet. hvis du "laver et hul" i din hest der hvor du sidder, ca. og smider en møndt igennem, skal bagbene træder der ind og IKKE forbenet. hvilket selv OL rytterens heste gør. når hesten går til tyngdepunktet, får du bæring, og indvendige hofte falder ned og frem og derved kommer det rigtige rygsving. når hesten føre forbene der ind under går den på forparten og skader ryg, nakke tænder osv. førte regl, det du har i hånden mangler bag til, altså, styre du din hest på tøjlen og du kan mærke dens mund, rider du på forparten. det starter man så med at lære sin hest stående fra jorden, derefter gående, og så ridene. det er anatominsk korret for din hest. under øret, starten af nakken sidder der en knogle atlasflygle knoglen, under den sidder spydt kirtlerne, spise røre og luft rør. når heste sætter hovedet lige på rygsøjlen kommer spyt kirtlen fri og derved spænder hesten af, og så kan vi få det rigtig sving og bæring. dette er meget kort fortalt om akademisk/klassisk dressur smiley
    håber det gav et svar på hvad akademisk er, der forligger også en lang historisk fortælling og en del forklaringer. eks. det som anky gør er prøvet og bevidt for ca 100 år siden hvor skadeligt det er osv.
    venligst tina

• #19   31. aug 2008 ps. den ridning vi ser i dag til stæver OL osv startede først i 1926, derfor kaldes dette moderne ridning. akademisk ridning kan vi finde skrift ruller om 400 år før kristi fødsel, derfor kaldes dette klassisk dressur smiley

Kommentér på:
Fandt endelig et formål med træningen

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce