7. nov 2004 Følger: 91 Følgere: 81 Heste: 5 Emner: 532 Svar: 2.121
dækken problem - hjælp {{forumTopicSubject}}
hejsa...
jeg har været ude og kigge på dækner den anden dag... og har forelsket mig i et med høj åndbarhed ovs... men det er med 370 gram fyld i....
det synes jeg er meget når hesten ikk er klippet.... palle har fået regndækken på nu... men vil hesten ikk svede i de 370 gram hvis den ikk er klippet.... og hvis man nu klipper ham hvor tit skal han klippes i løbet af vinteren...?
jeg leder efter dækken med høj ådbarhed.... og min rideudstyrs butik havde ikk nogle af det mærke jeg ville ha med kun 300 g fyld i..
det er fordi han får dermatofilose hver vinter... sidste år kunne vi undgå dyrlæge men det kostede dyrt i foder og så skiftede jeg mellem uld dækken og vinter dækken... jeg håbede at et vinterdækken med høj åndbarhed ville hjælpe...
hvis jeg klipper ham hvilken klipnings type skal man vælge,.. er der nogle der har link så man kan se de forskelling typer for klipning?
apr 2005
Følger: 67 Følgere: 66 Heste: 5 Emner: 39 Svar: 161
Hvad angår klipning er det også meget forskelligt hvad der er brug for i lige din hests situation alt efter hvor den sveder mest osv, den hest jeg havde part på er klippet på halsen og i lysken, men IKKE under sadlen, det er der nogen der har... Du kan se det på nogle af billederne på hendes profil, det er Lipicella
Go' Fornøjelse
Hilsen Sabrina
jul 2007
Følger: 29 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 176 Svar: 850
Jeg vil sige, at hvis du smider et 370 gram på din hest nu, og den kun har regndækken på ville jeg klippe den først, da den vil få det for varmt.. Jeg har gjord det at min har et overgangsdækken på, og når jeg mener at hun skal have et tykkere på skal hun klippes.. Jeg vil kun ha hende klippet på hals og lysken, altså jagtklipning.. Da det er det der er bedst for min hest, og sveder mest de steder...
nov 2004
Følger: 91 Følgere: 81 Heste: 5 Emner: 532 Svar: 2.121
det er alt for varmt nu....
jul 2007
Følger: 29 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 176 Svar: 850
dækken problem - hjælp
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside