{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

Stil hjælpe :) {{forumTopicSubject}}

Hej :b

jeg har skrevet denne her dansk stil det er et læser brev, jeg ville høre jeres mening om den, og høre hvor i ville skrive mere og hvad for den fylder ikke helt nok.
på forhnånd tak (:

Politikken
Drop egoismen!

Til kamp mod egoismen.
Et ironisk indlæg.

Af: Fie Buck Sørensen

Kære egoist.
Jeg har læst din artikel i politikken, og overvejet meget hvordan jeg skulle skrive til dig. ”Hvor er dog synd der er så meget du ikke må, jeg får virkelig ondt af dig.”
Det er vel nok trist at du ikke kan købe øl uden for almindelig lukke tid, når du ikke kan nå det i åbningstiden. Det er da synd for dig at du ikke må færdes med kniv på gaden, så du har mulighed for at stikke eller prikke til de indvandre som garanteret går og genere dig, bare fordi du er velklædt og går med nogle dyre telefoner. Hvis du er blevet anholdt præventivt er det sikkert ikke din egen skyld, for du har garanteret gået sammen med en større gruppe unge mennesker som både har drukket og er højt råbene.
Hvor har jeg ondt af dig, at det ikke kun er i Danmark at du har det så hårdt, men også i andre lande som USA, England, Tyskland, Sverige, Italien og Irland.

Helt ærlig! Hvad er det dog der sker med dig søde ven, hvad går du dog og tænker på?
Du må da havde overvejet hvordan disse overvågninger, reguleringer og forbud er opstået.
Tænk f.eks. på hvorfor ar du ikke må købe dine øl klokken 20:10. Det er da fordi at de små butikker som lukker klokken 20:00 skal have mulighed for at overleve, men det kan de jo ikke hvis alle mennesker kan købe deres øl eller alkohol på tankstationer eller døgnkiosker efter klokken 20:00.


Jeg kan se at du også kritisere vores politi, som gør det arbejde de bliver beordret til.
Jeg forstår da udmærket godt, at de har tilladelse til at fortage præventive anholdelser. Tag fx Brøndbys ellers FCK’s supportere som meget tit skal forbi en del øl på vej til fodbold kamp. Det fører meget ofte til slåskamp, skænderier og anden vold.
Er der mund fodbold eller slåskampe de kommer for at se. Men en ting, de ødelægger hvert fald oplevelsen for de rigtige fans.

24års reglen er lavet med en bagtanke om, at forældre ikke skal kunne gifte deres døtre væk allerede når de er kønsmodne.
Det var jo tidligere sådan at når tyrkiske piger var en 5-6 år blev de forlovet med noget familie som f.eks. en fætter. Når de så fik deres første menstruation, var de gamle nok til at blive gift og få børn. Her i Danmark acceptere vi ikke familieægteskab, da det skaber indavl. Derfor er 24års reglen lavet. Det kan du da ikke havde noget imod.

Man skulle tro at du aldrig har hørt at fart kan dræbe, uanset om du er den eneste på vejen. Der kan være rigtig mange ting, der kan gøre din kørsel usikker fx en kat der løber over vejen, et pindsvin du vil undgå, en sten du er ved at køre ind i eller et pludseligt skarpt sving, alt dette og tusind flere ting kan opstår selvom du er alene på

vejen med 150 km/t. Desuden skal du huske selen. Tank dig en tur ud gennem forruden, hvor du havner på asfalten, men sammen hastighed som du kører. Der er ikke mange chancer for at du overlever uden varige skader.

Med hensyn til at du ikke må sige ’fuck’ på fjernsyn i USA, er det jo forståeligt nok, da det jo er et seksuelt skældsord for eksempel udtrykket ”fuck you’re mother” det betyder jo direkte oversat til dansk ”knep din mor.
Det ville almindelige mennesker vel ikke sige på fjernsyn. Vil du ?

Det der med at du ikke må gøre grin med religionen i England, det glæder vel også her i Danmark. Det kan du jo selv se ud fra Muhammed-krisen, det var jo virkelig nogle som blev trådt godt over tæerne. Før i tiden respekterede man jøderne, så hvorfor kan vi ikke respektere muslimerne?

Hvorfor skriver du at du ikke må være nazist, når du alligevel ikke har lyst, er du kun ude på at kritisere samfundet, bare for at kritisere?
Du husker vel tilbage på 2. verdenskrig hvor 6 milliarder jøder blev gasset af Hitlers sarityskland.
Det var jo ikke kun jøderne der blev gasset, man satte jo også sindssyge og homoseksuelle i de tyske koncentrationslejre.

Grunden til at alkohol loven er blevet lavet i Sverige, er for at styre de unge såvel som ældres alkohol forbrug. Det går jo ikke at alle de ungen måske ender som alkoholiker i deres voksenliv, fordi de drikker alt for meget. De unge begynder generelt at drikke fortidigt selvom det er lavet en alkohollov, som forbyder salg alkohol til unge under 16 år. Men alligevel for de unge fingerende i ’sprutten’ ved hjælp fra f.eks. ældre
søskende, ældre venner eller forældre som er ligeglade.
Hvad rygning angår, er det jo ligeså skadeligt som for meget spiritus. Det viser loven også da man skal være 18 år for at købe cigaretter.

Det kan godt være at du føler dig begrænset men lovene er jo indført for at hjælpe dig og os andre på længere sigt.
Da det en dag kan ende gruelig glat for dig hvis alt dette var lovligt.






Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Stil hjælpe :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce