{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

voldsom graviditetskvalme..? {{forumTopicSubject}}

tja, andre der har haft det virkelig skidt de første måneder? i starten havde jeg det rigtig godt og spiste som en hest. i starten af 7. uge begyndte jeg at midste appetitten og havde ik rigtig lyst til mad. det udviklede sig så til voldsom kvalme og sidste dag i ugen begyndte opkastningerne så. over 20 gange i døgnet. kunne ingenting holde i mig. fik så nogen piller af vagtlægen efter et døgns tid som langsomt gjorde det bedre. men havde kun piller til 3 dage, og på 3. dagen ku jeg så holde vand i mig og fik lidt at spise. men ik en gang 24 timer efter sidste pille kom opkastningerne igen og igen og igen. og min egen læge ville ik udskrive flere piller til mig. det endte så med at jeg fik en akut tid hos lægen i går, som straks sendte mig videre til indlæggelse på skejby da jeg var tydeligt dehydreret og afkræftet. derinde fik jeg den mest positive jeg nogen sinde ku forestille mig. blev anbragt på en briks og blev pakket ind tæpper og varmepuder, da kroppen når et punkt hvor den ik selv kan holde varmen. fik lagt drop med saltvand og vitaminer og fik kvalmestillende medicin, og i løbet af få timer var jeg i betydelig bedring, og er nu anbragt til konstant overvågning hos en bekendt som ska fodre mig weekenden over inden jeg ska derind til tjek på mandag. fik en masse mad og kosttilskud med fra hospitalet, og fik besked på at spise så mange kalorioer som over hovedet muligt. masser af junkfood og fede drikke...
ville egentlig bare høre om der er nogen der har erfaring med denne "sygdom" som det er når det blir så voldsomt...??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  voldsom graviditetskvalme..?
  • #1   15. nov 2008 oki. du har været heldig at du i det mindste ku holde cola i dig smiley jeg kastede mavesyre op længe efter at mavesækken var tom. meget ubehageligt smiley tror heller ik de udlevere medicin før at opkastninger bliver ret hyppige og man ik kan holde nogen former for væske indenbords

• #2   15. nov 2008 pillerne de udskriver på svanagerambulatoriet er absolut ikke skadelige. hverken for mig eller barnet. det er dog ik alle læger der vil udskrive de piller jeg fik først, ik fordi de skader barnet, men fordi de kan sparke ret kraftigt til ens i forvejen ret hormonielle følelser smiley

• #3   15. nov 2008 9. uge i morgen, og ja det er første gang smiley

• #4   15. nov 2008 håber også meget at det bliver bedre når jeg når lidt længere hen. foreløbig hjælper medicinen mig rimeligt. dog kan det ik tage den ekstreme morgenkvalme, men kaster dog ik op om morgen mere, og har det rimeligt i løbet af dagen

• #5   15. nov 2008 hehe tvivler jeg heller ik på. selv med den hårde medfart har jeg ikke overvejet en abort.

• #6   17. nov 2008 tillykke med de 9 uger smiley jeg havde det os skidt, men jeg skulle spise konstant for at holde det i mig, for hvis jeg blev det mindste sulten kastede jeg op smiley kaster dog kun op om morgenen nu (1gang) og har lidt kvalme og halsbrand.. jeg er 23+6 så håber da at du er lidt mere heldig end mig.. så det ikke varer så længe...

• #7   17. nov 2008 tak tak. ja det er sulten der gør en syg. med pillerne og konstante måltider kan jeg undgå at kaste op. er virkelig ik sjovt. ska ind og tjekkes i dag og se hva de siger. men er belastende ik at ku sove igennem om natten, at sku stille sit vække ur med 3 timers mellem rum for at spise, drikke og få sin pille, for ikke at blive syg igen. og at spise er ik lige det man har mest lyst til når man har kvalme hihi

• #8   17. nov 2008 du må lige opdatere os når du er blevet tjekket smiley

og nej man har ikke lyst til at spise når man når at få kvalme, adr, det var bare min eneste løsning (og er =)

• #9   17. nov 2008 hehe ska jeg nok. de siger at det er sulten der gør en syg, så jo dårligere man har det jo mere ska man smide inden bords. øvøv, når man i forvejen ik er den store grovæder, og er 3-4 kg undervægtig i forhold til min normalvægt fra før jeg blev gravid, og ved slet ik hvordan jeg ska tage alle de kilo på igen. hehe er vist et luksus problem smiley

• #10   17. nov 2008 hehe kender en der ikke kan tage på, og det er hun træt af.. og jeg er træt af de ekstra kilo, men sådan har man jo sine problemer smiley

• #11   17. nov 2008 hehe det med vægt tror jeg de fleste af os bøvler med på den ene eller anden måde. kom i væskebehandling igen i dag. dvs lagt drop og får en liter saltvand og en liter vand med glykose og kalium og det ska jeg så igen på torsdag. puha, er sltså ik lige sjovt altid.

hehe og det blir kaldt den søde ventetid, min bare smiley

Kommentér på:
voldsom graviditetskvalme..?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce