{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
572 visninger | Oprettet:

til storbyens pris :) {{forumTopicSubject}}

Kunne I ikke være nogle engle og så komme med jeres helt ærlige mening - og gerne komme med idéer på mere?



Til storbyens pris

Redegørelse for teksten:
Dan Turélls opfattelse af livet i storbyen er meget realistisk, han er godt klar over det er en by med meget forurening og diverse. Men alligevel elsker han stedet, hele dens identitet. Han elsker at være der, at være sig selv, og samtidig hele tiden møde nye mennesker, og ikke bare omgås de samme mennesker hele tiden. Han elsker også byen anonymitet, og at alle folk ikke kender en. Den ene dag kan gå på den ene bar, og den anden dag gå på en anden – som to vidt forskellige personer.



I ved, der hvor man skyder i jagttiden, der hvor gummistøvler er bedre end stiletter, der hvor frisk luft stadig findes, derude politiet sjældent kommer? Ja, der er fantastisk herude på landet.

Hvordan skal jeg kunne overleve uden lyden fra de kvidrende fugle, uden den friske natur omkring mig, hvordan skal jeg overhovedet kunne overleve i byen, hvor der ikke er den samme frihed? Svaret kender jeg ikke, og ønsker heller ikke vide det.

Der hvor jeg skal bo, skal være noget specielt. Ikke noget der ligner alle andre steder, ikke noget der minder om andre steder. Om natten skal der være kul sort, intet lys, der skinner fra gadelygterne. Om dagen skal jeg kunne se langt ud i horisonten, og skimte toppen af grantræerne der svajer fra side til side, og ikke røgen der stiger op fra skorstenene.

Personligt har jeg ikke noget i mod byen, det er et skønt sted at komme, men det ville ikke være et sted jeg kunne bo. Helt enkelt, der er simpelthen for meget omkring mig, alt for meget. Det er det skønne ved landet, du kan bare være dig selv, men samtidig være i et med hele naturen, og dens skønne omgivelser. Det er en følelse der ikke kan beskrives, eller forklares. Vidunderligt.

Her er intet os fra biler, intet larm, men derimod stilhed, fred og harmoni – det kan kun beskrives med ordet eventyrligt. Roen her ude på landet er fantastisk. Du er væk fra alt det hektiske, du kan bare være dig selv, i et enkelt og trygt miljø. Naboerne er ikke tæt på, og så alligevel. Folk har et fantastisk fællesskab, som ingen kan forestille sig. Alle er barmhjertelige og trofaste, og giver altid en hånd med.

Værdien er stadig tilbage her på landet – og det gør det til et fantastisk levested. Grunden til jeg vil bo her er omgivelserne, rummeligheden og alt det friske luft. En anden grund er, at det er et dejligt sted hvor man kan være sammen med familie og venner, du kan lave alt muligt som man ikke ville kunne lave i byen. Jeg elsker det – og jeg tror hvis folk en gang har boet på landet, så vil de altid gøre det!







Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
til storbyens pris :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce