{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Sgide godt Bent B. citat :-) {{forumTopicSubject}}

har lige læst bogen "Introduktion til den klassiske ridekunst", og hold da op. Jeg vidste selvfølgelig noget af det, men jeg takker Bent Branderup med hele mit hjerte over den bog - den sætter virkelig alting på plads, både med øvelser og ALT hvad der hører akademisk ridning til!

Jeg havde forventet en tungt skrevet fagbog som man skulle kæmpe sig igennem, men nix! Jeg fik en bog, der er super godt sat op og skrevet i et livligt og HUMORISTISK sprog.

Jeg synes faktisk, den burde være læst af alle hesteejere. Så kunne de læse den bog i stedet for fucking Ridemærkebogen eller hvad den nu hedder. Men ja, nu til trådens pointe XD

fandt dette citat:

<i>Særlig i konkurrencesammenhæng rides hestene ofte ikke til hånden, men på hånden. Taktfejl forbliver således ubemærkede, for hesten skal ikke afbalancere sig selv, men bliver båret af rytterens hånd som et femte ben. Således kan rytteren af i dag vinde pokaler og sløjfer, men han gør ikke hesten nogen tjeneste. Hvis tyskerne altid havde redet sådan, havde Napoleon aldrig tabt ved Waterloo. For det første ville tyskerne aldrig have nået dertil, for det andet ville de have haft så meget i hænderne, at de ikke havde haft en hånd tilovers for sablen.</i>

^^ yeah!

jeg er faneme glad for at have læst den bog. Til alle som ikke har, lån den på bipperen NU. Det er ikke lang tids læsning, men sindssygt meget viden!

kh Røsle

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sgide godt Bent B. citat :-)
  • #1   29. dec 2008 Lyder mega spændende! smiley

• #2   29. dec 2008 og det bedste ved ham, er hans lune fulde humer smiley men du har helt ret i at alle "burde" læse hans bog smiley og for den sags skyld få undervisning af ham smiley

• #3   29. dec 2008 Tina F
    lunefuldt humør? xD hvordan? smiley

man kan kun få undervisning af ham når man er temmelig god, ikke? smiley

• #4   29. dec 2008 jeg synes bare han er fyldt med humør, eksempelvis det sidste han skriver som du citere. "For det første ville tyskerne aldrig have nået dertil, for det andet ville de have haft så meget i hænderne, at de ikke havde haft en hånd tilovers for sablen." det er da en god måde at sige det på, og godt lun.

jo han anser helst at man er på væbnerniveau, men jeg får undervisning af ham, og så langt er jeg ikke. men jeg har forstået og "udført" basis, og kan begynde at ride det, så derfor er det okay med Bent at undervise mig. hvilket jo er fantastisk dejligt. men vil anbefale at man har fået undervisning inden for at kunne følge med, for han går hurtig igennem tingene, og står man så der som "grøn" ville jeg synes det var svært. og det er også træls at betale så mange penge for undervisning som man så ikke fatter noget af. smiley

• #5   29. dec 2008 Ja det er en uundværlig bog;)

• Christina C
    Christina C Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 115
    #6   29. dec 2008 Jeg har begge hans bøger. Jeg har fået mere viden omkring ridning af den bog end af alle de moderne ridebøger, som jeg har læst indtil da.

Det ærger mig bare, at han aldrig fik udgivet hans gamle vhs serie om den akademiske skole på dvd. Fik aldrig set dem...

Jeg kender godt alment til Bents Ridder uddannelse, men har dog et spørgsmål. Er der nogen der ved, hvordan man bliver indstillet til, at begynde at træne sig op til væbner?

• Christina C
    Christina C Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 115
    #7   29. dec 2008 Uh. Jeg mener, at jeg i sin tid købte dem på nettet. Prøv: www.bogpriser.dk

• #8   29. dec 2008 prøv gyldendal.dk der kan du få hans bog, men du kan også købe en hos ham selv.

det er noget med at en væbner/ridder skal anbefale/indstille dig, for at du kan gå til prøve hos Bent. men man kan også ride hos ham, og så anbefaler han dig det når du er parat til prøven smiley men det er meget få han selv anbefaler smiley

• #9   30. dec 2008 Tina F
    hold da kæft det ville også være fedt at få undervisning af ham eller en af hans elever, men det er bare MØG dyrt. Hvis jeg vinder i lotto er det første jeg gør at få Tania Mortensen undervisning, men det koster 400 kroner for en time + kørselspenge, og det er altså sygt!

• #10   30. dec 2008 Malene K
    du kan bare låne bogen på biblioteket

• #11   30. dec 2008 ja undervisning koster smiley jeg underviser også i det i basis smiley jeg tager 250 for en time plus kørsel smiley

• #12   30. dec 2008 altså hvis du følger den takst som der sat fra told og skat, så er det 3,35kr pr km i år (2008) ved ikke hvad den bliver i 2009. men det plejer at være der omkring. og det er jo den takst man skal følge hvis du skriver regnskab. hvis du så skal køre med heste trailer er den sat til 5 kr pr km i 2008 smiley

Røsle: tak for beskeden, og du er mere end velkommen du komme bare smiley

• #13   30. dec 2008 Tina F
    fedt smiley

Kommentér på:
Sgide godt Bent B. citat :-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce