28. jul 2005 Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.203
Sgide godt Bent B. citat :-) {{forumTopicSubject}}
har lige læst bogen "Introduktion til den klassiske ridekunst", og hold da op. Jeg vidste selvfølgelig noget af det, men jeg takker Bent Branderup med hele mit hjerte over den bog - den sætter virkelig alting på plads, både med øvelser og ALT hvad der hører akademisk ridning til!
Jeg havde forventet en tungt skrevet fagbog som man skulle kæmpe sig igennem, men nix! Jeg fik en bog, der er super godt sat op og skrevet i et livligt og HUMORISTISK sprog.
Jeg synes faktisk, den burde være læst af alle hesteejere. Så kunne de læse den bog i stedet for fucking Ridemærkebogen eller hvad den nu hedder. Men ja, nu til trådens pointe XD
fandt dette citat:
<i>Særlig i konkurrencesammenhæng rides hestene ofte ikke til hånden, men på hånden. Taktfejl forbliver således ubemærkede, for hesten skal ikke afbalancere sig selv, men bliver båret af rytterens hånd som et femte ben. Således kan rytteren af i dag vinde pokaler og sløjfer, men han gør ikke hesten nogen tjeneste. Hvis tyskerne altid havde redet sådan, havde Napoleon aldrig tabt ved Waterloo. For det første ville tyskerne aldrig have nået dertil, for det andet ville de have haft så meget i hænderne, at de ikke havde haft en hånd tilovers for sablen.</i>
^^ yeah!
jeg er faneme glad for at have læst den bog. Til alle som ikke har, lån den på bipperen NU. Det er ikke lang tids læsning, men sindssygt meget viden!
kh Røsle
aug 2008
Følger: 64 Følgere: 56 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.963
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 155
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.203
lunefuldt humør? xD hvordan?
man kan kun få undervisning af ham når man er temmelig god, ikke?
nov 2007
jo han anser helst at man er på væbnerniveau, men jeg får undervisning af ham, og så langt er jeg ikke. men jeg har forstået og "udført" basis, og kan begynde at ride det, så derfor er det okay med Bent at undervise mig. hvilket jo er fantastisk dejligt. men vil anbefale at man har fået undervisning inden for at kunne følge med, for han går hurtig igennem tingene, og står man så der som "grøn" ville jeg synes det var svært. og det er også træls at betale så mange penge for undervisning som man så ikke fatter noget af.
maj 2006
Følger: 44 Følgere: 48 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 123
okt 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 115
Det ærger mig bare, at han aldrig fik udgivet hans gamle vhs serie om den akademiske skole på dvd. Fik aldrig set dem...
Jeg kender godt alment til Bents Ridder uddannelse, men har dog et spørgsmål. Er der nogen der ved, hvordan man bliver indstillet til, at begynde at træne sig op til væbner?
okt 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 115
nov 2007
det er noget med at en væbner/ridder skal anbefale/indstille dig, for at du kan gå til prøve hos Bent. men man kan også ride hos ham, og så anbefaler han dig det når du er parat til prøven
jul 2005
hold da kæft det ville også være fedt at få undervisning af ham eller en af hans elever, men det er bare MØG dyrt. Hvis jeg vinder i lotto er det første jeg gør at få Tania Mortensen undervisning, men det koster 400 kroner for en time + kørselspenge, og det er altså sygt!
jul 2005
du kan bare låne bogen på biblioteket
nov 2007
nov 2007
Røsle: tak for beskeden, og du er mere end velkommen du komme bare
jul 2005
fedt
Sgide godt Bent B. citat :-)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside