{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
517 visninger | Oprettet:

Nikon kamera.. Hvilket? {{forumTopicSubject}}

jep, nu står jeg igenigenigen med tanker om et nyt kamera xD
og denne gang vil jeg gerne have et nikon, da jeg har prøvet 2 af disse kameraer og synes de er mega gode, og super lette at bruge (:

men så er det bare spørgsmålet: hvilket?
jeg ligger lidt mellem d40, d40x, d60 og d80 xD
^ nogle der har nogle erfaringer, og kan fortælle mig hvad der er godt/skidt ved disse kameraer?

og mht. objektiver. er det overhovedet muligt at få nogle gode objektiver til en nogenlunde pris?
og et objektiv med f/1.8 eller sådan noget? (:

erfaringer med nikonkameraer ville være dejligt
også meget gerne links til hvor man kan købe dem henne (:

- tak på forhånd smiley håber på svar.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nikon kamera.. Hvilket?
  • #1   29. dec 2008 Jeg vil råde dig til at købe et D80, det er en klasse over de tre andre og så er der ikke den begrænsning med at objektiverne skal have indbygget fokusmotor, når du skal have obejktiv til det. Hvis du har prøvet at fotografere med spejlrefleks før, burde det ikke volde nogen problemer at bruge det. Har du til gengæld ikke prøvet det før, så er de tre andre nogle meget pædagogiske begynderkameraer.

Nikon D40 er super billigt og er virkelig kamera for alle pengene. Det har ikke så mange pixels som de fleste spejlreflekskameraer, men man kan alligevel komme langt med det. Ulempen ved D40 er, at der er en begrænsning på hvilke objektiver, der kan bruges til det. Det har ikke livewiew og sensorrens.

Nikon D40x er vist udgået nu hvor D60 er kommet. Det har 10,2 megapixels, og er ellers stort set magen til D40.

Nikon D60 har også ca 10 megapixels, derudover har det sensorrens og VR (blledstabilisering) i kitobjektivet. Det har stadig den begrænsning at det ikke er alle objektiver, der passer til. Det har heller ikke livewiew.

Med hensyn til objektiv med blænde 1,8. så findes der dette på fast 50 mm dvs at det kan ikke zoome ind/ud men til gengæld er det billigt. Det kan kun bruges på D80 af de nævnte kameraer!!:

http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?productid=1832&MenuItemID=223

Til D40, D40x og D60 er der dette med blænde 1,4 også 50 mm fast:

http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?productid=3857&MenuItemID=223

(",)

• #2   29. dec 2008 Okay, 1000 tak, så tror jeg det er et d80 jeg skal have (:
    Jeg har selv et spejlrefleks nu, så det er intet problem.
    Og jeg har også et objektiv med blænde på 1,7 nu, der er fast, så det kender jeg også til.

men 1000 tak for svaret (:

• #3   29. dec 2008 D90 er nu klasse kamera ( siger en Canon menneske )

• #4   29. dec 2008 ved ikke så meget om canon, da jeg bruger olympus (E-520)

• #5   29. dec 2008 Trine: Hvad er der af fordele ved det? smiley

• #6   29. dec 2008 CTA uha uha.. nu er jeg jo ikke Nikon Menneske. men har lige købt en hjem for en kammerat. og den er nice.. for mig er den lige som 50D eller 5D inde for Canon. virklig et lækkert kamera..

• #7   29. dec 2008 okay smiley men det er også dyrt, er det ik?

• #8   30. dec 2008 uhm nej. den jeg købte hjem nu her. var over nettet. med objektiv, taske og sd kort. uden moms 7500 kr. ( så skal dui jo ligge ca 1500 kr oveni med moms ). Så det synes jeg er billigt

Trine

• #9   30. dec 2008 ja, det er så rigtig nok xD
    tak smiley

• #10   31. dec 2008 90D har livewiew - det er der ingen af de andre 4 der har. Derudover kan det også optage videosekvenser - det er vist det eneste spejlreflekskamera der kan det!!! Jeg prøvede det på fotomessen i november - det fungerer fint nok, det kan bare ikke zoome ind/ud MENS man filmer - eller rettere det kan det, men det kan ikke stille skarpt MENS man filmer. Alt i alt et meget lækkert kamera. Jeg har dog selv forelsket mig i D700, der så også koster en del mere.

(",)

Kommentér på:
Nikon kamera.. Hvilket?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce