Hvilen trense? {{forumTopicSubject}}
Jeg har muligvis lige købt en hest (venter på svar fra sælger) og hun HADER virkelig sit bid, så jeg vil selvfølig have det af hende. Problemet er at jeg ikke ved hvilken trense jeg så skal putte på hende. Hun er meget vild, og vil meget gerne frem, så hun kan være meget svær at stoppe igen, når hun først er kommet i gang. Hun er stærk, og hun ved det. Bidet lystrede hun overhovedet ikke på, og det var en kamp at få hende til at tage det - så der er ingen tvivl om at det skal væk. Hun er 16 år, og har altid redet med bid, så er ret spændt på det hele. Især fordi det er første gang jeg skal vænne en hest til at ride bidløs xD
Men hvilken trense vil i anbefale? Begrund meget gerne
apr 2006
Følger: 182 Følgere: 281 Heste: 11 Annoncer: 1 Emner: 39 Svar: 2.785
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.770
Jeg ved ikk hvad der er bedst. Jeg red Kiwa i grime da jeg startede med hende, og det reagerede hun ligeså "godt" på som bid-trense, så sikkerheds mæssigt følte jeg mig lige så sikker som med trense på en kraftig fremadgående araber...
bitless prøvede vi, men reagerede hun ikk så godt på(den er skabt mere til "at dreje"). Til gengæld er hun nu stille og rolig og jeg tror sagtens jeg kunne ride hende i hvad det skulle være, men forholdet er jo oss meget bedre mellem os nu
Blev det Donna ?
okt 2008
Følger: 42 Følgere: 37 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 769
Så en masse hms skal der til, og der havde jeg håbet på at blande en bidløs trense ind i. Hun er en meget klog hest, som nok hurtigt skal lære det - hvis ikke hun bliver stædig
Nej, det blev det desværre ikke, selvom hende her også står i sorø
Donna er svær at fodre på, og min økonomi står ikke til sådan en hest lige nu. Men skal da helt klart have en shire engang
Hvilen trense?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside