{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
307 visninger | Oprettet:

overvejer bidløs? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg ville gerne være bidløs-rytter, men problemet er bare at jeg kun har part i en hest på rideskolen... Men rider også et par heste i fritiden, og de er ret hurtige, de reagere ikke så meget på ens hjælper.. Så er det en god idé at prøve kun at ride i snor? Og hvad hvis hesten stikker af med en når man kun rider med snor om halsen? (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  overvejer bidløs?
  • #1   12. jan 2009 mener ducordeo?
    man skal først lære dem signalerne fra jorden....

• #2   12. jan 2009 Ja mener cordeo.. Men kan du ikke gå mere i detaljer, for har mega brug for det, da jeg gerne vil ride bidløst?

• #3   12. jan 2009 Jeg synes du skal starte med en bidløs trense... Men uanset hvad synes jeg også at du skal starte fra jorden... Du kan starte med at træne fra jorden i den bidløse og så tage en cordeo på hesten og lære den at stoppe for den. Det lære de som regel lynhurtigt:)

• #4   12. jan 2009 Okay(.
    Vil du ikke gå lidt i detaljer med det der træning fra jorden?

• #5   12. jan 2009 Jo da:)
    Det handler mest om at i skal have det sjovt begge to-altså det skal helst være gode oplevelser i oplever sammen. Brug lidt tid på marken og vær lidt sammen med din hest, se om den selv kommer hen til dig, oplev hvordan den opføre sig på marken og lær af dens adfærd. Hvis hesten har lyst kan i gå lidt rundt sammen på marken, endten uden noget, eller med noget udstyr som en bidløs trense eller cordeo.. Nogle gange kan det betale sig at gøre dette tit, men det kommer an på hvilken hest man har for arbejde med heste kommer jo meget an på hvilken hest du har med at gøre. Hvis hesten ikke ser dig og bare græsser videre kan du prøve at sætte dig tættere på. Hvis hesten kigger op på dig kan det være fordi den gerne vil være sammen med dig, mere eller mindre. Hvis nu hesten ikke kigger op er den nok ikke villig til kontakt lige dér. Men du må endelig ikke give op. Man kan prøve en anden dag eller prøve at gøre noget andet for at vinde dens opmærksomhed. Du skal virkelig føle dig frem. Er hesten glad for at være sammen med dig kan du prøve at gå med den hen til det sted du plejer at ride. Hvis du starter med at have en bidløs på kan du gå med den lidt rundt, stoppe en gang imellem, hvis den ikke stopper kan du tage lidt i den bidløse. Husk at bruge dit kropsprog og overdriv det når du stopper for det kan hjælpe dig hvis du skal lære den at stoppe for cordeo. Husk også kropsproget når du drejer, så du senere kan dreje med cordeoen. Du kan også bruge din stemme hvis det er nemmere for dig. Hvis du så senere tager cordeo på tager du let i cordoen samtigdig med at du viser med dit kropsprog (eller stemme) at den skal stoppe, det samme gør du når du drejer: tager i cordeoen til den side du skal og forklare den med dit kropsprog (eller stemme) at den skal dreje. Hvis hesten ikke reagere kan du bruge den bidløse med den ene hånd og cordeoen med den anden. På et tidspunkt vil hesten kunne forstå hvad du mener. Det kræver blot en masse tålmodighed;) Håber du kan bruge det...

• #6   12. jan 2009 Okay(:
    Tak, skal nok prøve

• #7   12. jan 2009 Så let:) Skriv endelig hvordan det går:)

• #8   12. jan 2009 Jep.. Men tror du ikke det er bedst med en 3'er pony til at starte med, for hvis den ikke kan lide det, er der jo ikke så lang vej ned.. Har heller ikke min egen pony/hest.. Så bliver nød til at låne... Men kender du ikke nogle der har en billig bidløs trense tilsalg, som er str. pony? (:

• #9   12. jan 2009 Min trense er den her: http://jo-po.dk/shop/bidloes-trense-1308p.html
    Den er jeg super glad for. Den er rundsyet og det gør at den giver efter. Du kan godt få den i pony.
    Der er nogle der er mere glad for en sidepull: (link fjernet)
    Hvis hesten er meget vant til en grime er en sidepull nok bedst da den fungere lige som en grime den skrider bare ikke så meget rundt. Ellers er der ridekapsun den ved jeg bare ikke så meget om:)
    Ellers kan man også bare bruge grime eller tovgrime:)

• #10   12. jan 2009 Her kan du læse om hvordan den bidløse jeg først linkede til virker: http://www.bitlessbridle.com/

• #11   12. jan 2009 Okay(:
    Har kiggede meget på den første.. Men kender du et sted man kan få det billigt?

• #12   14. jan 2009 Kender ikke nogle andre der er rundsyet. Du kan prøve at oprette et emne om det, det kan være der er nogle andre der kender nogle:)

• #13   14. jan 2009 okay

Kommentér på:
overvejer bidløs?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce