Fordomme eller bare uvidenhed? {{forumTopicSubject}}
I søndag sad vi og snakkede med et andet familie medlem( fra Mandens del af familien). Sagen er den at vi er blevet inviteret til barnedåb i norge, men har valgt at sige fra grundet den lange tur og mine smerter. Kan kun klare en køre tur på max 1 time. pga ryg og hofterne.
Dette fortæller vi så familie medlemmet, som så skyder den i hovedet på mig, at det hænger jo da ikke sammen , når nu "jeg kan tulle rundt på den hest hele tiden."
Ihh hvor blev jeg sur og ja også meget ked af det indenvendigt. Jeg siger til ham, at dette svar han kommer med bunder i uvivenhed overfor hele situationen og det vil han da godt indrømme, men igen at det jo bare er det en masse andre også ville tænke.....
Når så snakkede vi ikke mere om det. Men efter jeg er kommet hjem er jeg bare blevet mere irretteret og ked. Kunne den type mennesker, så ikke virke interesseret og spørge ind til sygdommen og hesten. Istedet for at dømme folk inden de kender den faktiske situation.
Dem der ikke har med heste eller kender bare lidt til ridning. Tror straks, at ridning er hårdt for ryggen og kroppen osv, hvor det faktisk er noget af det bedste du kan gøre for din krop...
Ved godt at sådanne nogle folk vil der altid være, det ramte mig bare hårdt at det skulle komme fra en fra familien. Troede at de havde forstået situationen.
Men nej. Tror at jeg vil konfrontere folk lidt mere på den side af familien fremover. Hvis de har fordomme overfor det jeg laver, så må de sgu... tage og spørge mig. Hvordan det kan hænge sammen.....
Skulle bare lige ud med det. Tak fordi I gad at lytte. I kender det jo sikker også alt for godt....
Hilsen Deepa
feb 2007
Følger: 59 Følgere: 55 Heste: 2 Emner: 32 Svar: 184
Men hold da op en svigermor du har. Så slemt har jeg dog " heldigvis" aldrig oplevet at andre personer kan være. Det er mere det der foregår idet skjulte jeg føler....
Camilla med barok......... Ja den med en mail kunne bruges. Dog har jeg det meget svært med den ovennævte person, at jeg tror jeg tager den en anden gang " mand til mand". Men vil klart sende en mail til dem i norge, der forklare sagen. De er heller ikke " opdateret" på min situation. Så det er en god ide. Tak for rådet..
Fordomme eller bare uvidenhed?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside