{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

mat pels/snottet-- stress ?? {{forumTopicSubject}}

jeg synes sådan lidt at noseys pels er meget mat og hun er desværre og grueligt snottet. jeg mistænker det lidt for at det er fordi hun har været igenne men periode hvor hun var ganske stresset og ikke fodret eller behandlet særlig godt før jeg flyttede hende, men nu er mit spørgsmål om jeg kan give hende noget tilskudsfoder, så hun kunne blive pæn og rask igen ?

det hun får lige nu:
3/5 liter tjørnhøjmølles breeder 2 gange om dagen
4 milliliter st hippolyt microvital 2 gange om dagen
hø ad libitum
gulerøder

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mat pels/snottet-- stress ??
  • #1   29. jan 2009 du kan også give noget ekstra biotiin det giver også en mere blank pels

• #2   29. jan 2009 ja men også til pelsen, det er noget de normalt selv kan danne men hvis de fx har fået meget franskbrød kan det nedsætte produktionen.

• #3   29. jan 2009 Jeg har meget dårlige erfaringer med tjørnehøj mølles foder..... Da vi skiftede til jønehø abte vores heste sig utrolig meget og jeg kan ellers love dig for at de fik rigeligt af det...... Min drægtige hoppe får lige nu 1½ L naturmüsli fra hippolyt, 1½ L sort havre, 2 dl olie og 20 g hvidløg om dagen..... (hun skal først til at sættes op i foder nu....) Men det kan jo også bare være at den har reddet sig lidt influenza og så vil det jo være klart at den hænger lidt....

• #4   29. jan 2009 altså hun er jo kun en welsh mountain hoppe.. så synes dte ville være lidt overdrevet i give hende tre dl olie. så vil hun jo skide herfra og til sommer... men havde ikke lige tænkt på at hun kunne havde influenza hehe

• #6   30. jan 2009 Prøv evt at give den en mikrovital kur det er en vitaminboost der kan peppe op:-) Det er fra st. hippolyt...

• #7   30. jan 2009 Jeg ville også foreslå biotin, (hestene kunne ikke så godt lide biotin) men mine heste får lidt hvidløg i hvert måltid, det giver ihvertfald en glattere og mere skinnende pels og det kan samtidig forebygge forkølelse smiley du kan også spørge ved den du handler foder ved smiley

• #8   30. jan 2009 Catrine: jeg har skrevet at hun får mikrovital hehe

• #9   31. jan 2009 Min frieser-vallak døjede på et tidspunkt med mat pels. Om sommeren fik han sommereksem og om vinteren fik han konstateret støvallergi, der viste sig som nældefeber-lignende hævelser overalt på kroppen. Pelsen var mat og skællende. Jeg skiftede fra Fibermix til Pavo (de har et væld af produkter, så du kan finde dét, der lige passer til jeres behov). Jeg supplerer med vitamin-/mineraltilskuddet Total Supply. Det er nu 1½ år siden, og der har overhovedet ikke været nogen problemer. Tværtimod har han fået den flotteste, spejlblanke pels.
    Hvis din hest er meget snottet, kan det jo også være tegn på, at noget er galt, måske en infektion eller lignende. Jeg ville nok få dyrlægen til at kigge forbi for en sikkerheds skyld. Held og lykke!

Kommentér på:
mat pels/snottet-- stress ??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce