R.I.P Sally {{forumTopicSubject}}
det hele startede lørdag, morgen med, jeg kom ud og skulle give hestene morgen mad, alt var som det plejede, men da jeg havde givet dem mad, fik Sally et kolik anfald, jeg skynder mig, at få hende op af stå grime på og ud og gå, hvor jeg ringede til min mor, som ville skynde sig hjem.
jeg gik, gik og gik, med Sally, og pludselig, fik hun svedeture, og hvad der nu måtte høre, med, vi beslutter, at ringe efter dyrlægen, og han ankommer under et kvarter senere, da han kørte, omkring kl. 11. havde sally fået pumpet meget vand og olie ind plus 4 sprøjter smertestilende, men da det ikke hjalp fik hun et skud morfin. Og de ville virke i ca. 3 timer, så i tre timer sad vi ude i stalden og så på hen hest, der var helt væk.
Da der var gået 3 timer, kaster hun sig rundt i gen og jeg går igen med hende, fra kl 2 til ca. kl. 5 og der tilkalder vi dyrlægen igen, hvor på, Sally får pumpet vand i sig igen, hvor på, meget af det kommer ud igen. Dyrlægen siger at der er 3 muligheder.
1. dyrehospital ((hvilket er udelukket pga. Hun er så gammel og hun kan ikke køre i trailer))
2. hun kan beholde den sonde, som hun havde igennem næsen og ned til maven.
3. aflivning
Dyrlægen siger han har set heste med, være anfald over leve med sonden, så vi lader hende, stå med sonden, og hun får et skud morfin til og dyrlægen køre igen. Og siden han kørte, ar vi skiftes til at side ovre i stalden, og holdt øje med hende og tømme sonden og fylde mere vand i hende. Kl. 7 om morgen havde jeg fået 3 kvarters søvn siden kl. halv 8 sidste morgen.
Min mor, går ind og ligger sig, da hun har fået det meget bedre, hun sveder ikke, har fået lys i øjne, og vil nusses og snakke, men lidt i 9, kaster hun sig pludselig bag over og falde, vi prøver alt for at få hende på bene igen, men hun var livsfarlig, hun kunne ikke, hun gik i panik, i hentede min mor, som lå og sov, vi prøvede at få hende op at stå på, på alle tænkelige måder. Vi ringede til dyrlægen, som ville komme så hurtigt han kunne. Min mor og jeg kunne godt se at der var ikke noget og gøre, så min mor sad med hendes hoved og beroligede hende, og så, lidt senere, ringede vi til dyrlægen, og sagde han ikke skulle komme. Sally, dødede i min mors arme.
Det skal siges, at da hun var ung, har hun haft meget kolik, og hun har været dødsdømt flere gange, men hun har over levet. Og hun havde ikke haft kolik i rigtig mange år nu.
Vi købte hende da hun var 1½år, og i dag,, døede, hun så 17år gammel og meget tæt på de 18år.
R.I.P Sally The Saylor
(undskyld det blev lidt langt)
-M.A.J
feb 2008
Følger: 188 Følgere: 178 Heste: 2 Emner: 127 Svar: 1.026
men også som om hun har haft det godt sine år hjemme hos jer!!
jul 2008
Følger: 221 Følgere: 197 Heste: 4 Emner: 195 Svar: 877
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.391
ja det skete i morges
sep 2007
Følger: 124 Følgere: 125 Heste: 2 Emner: 190 Svar: 608
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.770
God vind på de evige græsmarker, Sally!
nov 2007
Følger: 43 Følgere: 56 Heste: 6 Emner: 16 Svar: 438
R.I.P Sally
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside