{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

Ullykke i Herning under Gallashowet {{forumTopicSubject}}

Dette er noget jeg har hørt og læst ind epå HN så det er sikkert allerede sevet ud, men jeg ville lige dele det med jer herinde hvis I ik har noget imod det.

OBS!!
Teksten er kopiret inde fra et Forum inde på HN så hvis dette er ulovligt rent officielt eller hvis der er noget der ikke passer eller jeg er helt forkert på den så skriv endelig!! Jeg har trods alt ikke aoverværet det selv (heldigvis) og har kun hørt, læst og forstået det ud fra denne kilde!!

Under aftenens gallashow i Messecenter Herning skiftede stemningen i hallen pludselig fra festlig til forfærdet på få sekunder, da Maneur under udridningen trådte tilbage og fik benet i barrieren. Maneur brækkede desværre benet under mødet med barrieren og faldt om i ringen. Publikum var, og er stadig, meget rystede og forfærdede. Både børn og voksne er triste, og flere græd og føler med ejeren.

Hjælpere i hallen forsøgte at fremkalde en reaktion hos den bevidstløse hest men desværre uden held. Maneur blev efterfølgende fjernet fra hallen for en grundigere undersøgelse. Pludselig opstod en blødning ud af munden, og hesten åndede ud som følge af en hjerneblødning.

Det vides endnu ikke om blødningen er indtruffet under opvarmningen eller i ringen. Hesten gik dog forkert under showet, inden den faldt om ved udridningen.

Camilla Orloff, rytter og ejer af Maneur, er rystet og meget ked af det, men er heldigvis okay og er ikke skadet af faldet. Camilla har ejet hesten i flere år og opnået flotte resultater på ham.

Maneur er efter Schwadroneur, Arogno, Picandt, og var født og opdrættet hos Karen Hansen og Kirsten Øholt. Maneur havde tidligere klaret sig utroligt godt til VM i dressur for ungheste i Holland.

Det er vist også blevet sagt at hesten ikke gik optimalt (den ''Skabte'' sig) i den forstand at den måske ikke gik helt som planlagt, men dette er kun hva nogen siger, og der er lidt uenighed om hvorvidt hjernblødningen er opstået og hvor, hvornår og hvorfor...

Ville bare lige sige dte til jer, som det er sagt nu, og håber så at det er det rigtige, set fra flere synspunkter..

Knuzz fra Anna-Sophie <33

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ullykke i Herning under Gallashowet
Kommentér på:
Ullykke i Herning under Gallashowet

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce