Tragisk ulykke under gallashowet {{forumTopicSubject}}
Tragisk ulykke under gallashowet Opdateret
Under aftenens gallashow i Messecenter Herning skiftede stemningen i hallen pludselig fra festlig til forfærdet på få sekunder, da Maneur under udridningen trådte tilbage og fik benet i barrieren. Maneur brækkede desværre benet under mødet med barrieren og faldt om i ringen. Publikum var, og er stadig, meget rystede og forfærdede. Både børn og voksne er triste, og flere græd og føler med ejeren.
Hjælpere i hallen forsøgte at fremkalde en reaktion hos den bevidstløse hest men desværre uden held. Maneur blev efterfølgende fjernet fra hallen for en grundigere undersøgelse. Pludselig opstod en blødning ud af munden, og hesten åndede ud som følge af en hjerneblødning.
Det vides endnu ikke om blødningen er indtruffet under opvarmningen eller i ringen. Hesten gik dog forkert under showet, inden den faldt om ved udridningen.
Camilla Orloff, rytter og ejer af Maneur, er rystet og meget ked af det, men er heldigvis okay og er ikke skadet af faldet. Camilla har ejet hesten i flere år og opnået flotte resultater på ham.
Maneur er efter Schwadroneur, Arogno, Picandt, og var født og opdrættet hos Karen Hansen og Kirsten Øholt. Maneur havde tidligere klaret sig utroligt godt til VM i dressur for ungheste i Holland
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 25 Svar: 119
feb 2007
Følger: 277 Følgere: 286 Heste: 9 Emner: 35 Svar: 48
sep 2006
Følger: 201 Følgere: 181 Heste: 3 Emner: 261 Svar: 1.511
godt jeg ik var der i dag
skal se galla i morgen, men nu uden den smukke merkur.
feb 2007
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 13 Svar: 85
HN er Heste-Nettet
feb 2007
Nu er det jo ligesom heller ikke mig der gør mig klog vel? Jeg prøver bare at fortælle det der stod i nyhederne på HN og det var lige opdateret. og så kommer der jo nok nærmer besked om hvor meget der er sket? Og det kan hverken du eller jeg sige!! Men jeg tror nu ikke de siger en masse der ikke passer?? hvad skulle de få ud af det? Det gør det da ikke mere spændende om den brækkede benet eller ej? Hesten er desværre død. Tragisk for ejeren. PS. vædeløbs heste løber fint videre med et brækket ben i et stykke tid, så det kan lade sig gøre.
feb 2008
Følger: 58 Følgere: 55 Heste: 2 Emner: 36 Svar: 210
mar 2008
Følger: 31 Følgere: 30 Heste: 10 Emner: 15 Svar: 193
Igen fredag havde rytter en dårlig fornemmelse. Hun var overbidst om at hun ville falde af derinde. At der skulle gå så galt, vidste ingen jo.
Hesten døde selv, men fik alligevel en sprøjte.
Jeg har snakket med nogen som kender ejer, så er rimelig sikker på det jeg skriver her.
sep 2007
Følger: 182 Følgere: 168 Heste: 9 Emner: 121 Svar: 586
Tragisk ulykke under gallashowet
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside