{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
476 visninger | Oprettet:

Føl på 2½ md. spiser for 95 kr.pr.uge? {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for noget hjælp. Har solgt min hoppe og ved hendes side er hendes føl på 2½ mdr. hun er født d. 14/12-08. Føllet skal jeg hente igen når hun er gammel nok til at blive vendet fra, men nu påstår hoppens nye ejer at føllet spiser foder for 95 kr. om ugen der ud over spiser føllet også wrap og lucerne. Synes ikke at dette lyder helt realistisk, men måske er det bare mig??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Føl på 2½ md. spiser for 95 kr.pr.uge?
  • #1   8. mar 2009 De bliver fodret med cavalor, men jeg vil jo ikke mene at Mit føl skal have sit eget foder endnu, da hun stadig er så lille. Jo altså selvfølgelig nippe i morens krybbe, men da ikke selv spise for så meget???

• #2   8. mar 2009 hvorfor køber du ikke selv foder og stiller op, de skal give hende efter dine mål?? så har du styr på hvad hun får og hvordan din pengepung får det smiley

• #3   8. mar 2009 Største problem er at der bor i Odense og jeg bor i midtjylland..

• #4   8. mar 2009 Føllet er en blanding mellem traver og pinto, se hende evt. på min profil under Cassy Royal smiley

• #5   8. mar 2009 jamen så spørg hvor der købes foder, og hør hvad de vil hente til hende.. derefter finder du ud af hvor meget hun skal have af det foder, og bataler det derigemmen??

så er du også 100% sikker på hun hverken får for meget eller lidt..
    og har styr på pengene..

• #6   8. mar 2009 Undskyld men det har ikk noget med spørgsmålet at gøre.. Men hvorfor sælger du en hoppe når den ska flyttes så langt væk og at du så ska ha' hentet føllet hjem igen når den blir gammel nok ?

• #7   8. mar 2009 vil også mene 95 kr er rigeligt pr uge for et så lille føl. max 200 for en måned, det er ca hvad en sæk godt følfoder koster.

• #8   8. mar 2009 Hoppen blev solgt fordi, hendes og min kermi ikke passede sammen, egentlig var de sat til salg sammen, med fordi dem som købte hoppen havde haft hende før mig, tænkte jeg at det ville være bedst for hende og komme tilbage til nogen hun kendte frem for nogle fremmede, så jeg slog 6000 kr. af for at de kunne få hende og tilbød dem at de kunne lade hende stå ved mig til føllet kunne vendes fra, det skulle koste dem 400 kr. pr. md., for fuldpension, med de ville de ikke..

• #9   8. mar 2009 Oki...

• #10   9. mar 2009 De giver mit føl 1,5 kg om dagen, sys det er lidt meget for så lille et føl og det er kun 10 dage siden´de hentede dem, så håber da hun har en stærk mave sådan so de fodre...

• #11   9. mar 2009 det kan den slet ikke tåle.. det kan den meget nemt få mavesår af, du kan prøve at ringe till dyrlægen.
    den skal bare have modermælk og hø.

• #12   9. mar 2009 Jeg har i dag snakket med min dyrlæge som på det stærkeste frarådet at hun får så meget foder i så tidlig en alder, da det ikker er sundt for føllet og vokse for stærk da det kan give mus og skade ledene, så der er større rissiko for spat. Et føl på 3 mdr. kan man så småt begynde og foder på i gennem hoppens foder, forstået sådan at føllet bare skal spise sammen med sin mor og IKKE have sit eget foder,endnu, normalt begynder man først og fodre på føllet kort tid før fra vænningsprocessen starter... Så blev jeg da lidt kloger smiley

• #13   21. mar 2009 Se at få den hoppe og føl hjem. NU... Nej et føl skal IKKE.. fodres for så meget allerede.. Det jo fuldstændig vanvittigt.... Mit plag spiste ikke ret meget da hun var i den alder... Hun fik to håndfuld suregrow da hun begyndte at interessere sig for hoppens foder.. og senere skiftede jeg over til brogårdens fase 1.. og da fik hun heller ikke ret meget.. og 95 kr i uge er helt urealistisk.. det kan slet ikke lade sig gøre...

Det kommer godt nok meget an på hvad hoppen fodres med.. det er ikke alt føllet har godt af, af hoppens foder.. Føl/plag må ikke få for meget stivelse i fodret.. og det er der ofte i mange foderblandinger.. mit plag fik andet foder ind hendes mor.. hun fik det bare i en spand ved siden af.. på den måde var jeg også sikker på hun fik det foder hun skulle have..

• #14   21. mar 2009 Okay, ja jeg synes også du skal få føllet og moren hjem hvis det kan lade sig gøre så...

Kommentér på:
Føl på 2½ md. spiser for 95 kr.pr.uge?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce