{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hul i hovedet..
  • #1   22. mar 2009 Hvis det er slemt, så skal du nok have en dyrlæge ud, sådan så der ikke går betændelse i, eller noget (:

Det var skisme da træls S;!

• #3   22. mar 2009 Er dun hest vaccineret mod stivkrampe? For hvis ikke, skal du få det gjort smiley

Når vi ikke har set såret, kan ingen herinde besvare 110 % rigtigt. Men almindeligvis vasker man sårene i sæbespåner der er rørt op i varmt vand, tørrer det og smører

• #4   22. mar 2009 nej hvor træls og så en søndag aften :o( hvordan skete det?

Jeg ville få dyrlægen til at kigge på det, hvis det nu evt skal syes eller tjekkes :o)

• #5   22. mar 2009 omkring 1 cm dyb. han havde for travlt med at komme ud af stalden og slog hovedet op i døren.

• #6   22. mar 2009 Avs smiley !

Jeg ville nok selv få en dyrlæge ud, og derefter rense det med sæbespåner og lunt vand (:

• #7   22. mar 2009 jeg tror jeg venter og se.. så længe han er frisk og æder og det ikke bløder.

• #8   22. mar 2009 rens det med brintoverilte 3% 2x om dagen

• #9   22. mar 2009 okay..det vil jeg prøve..

• #10   22. mar 2009 jeg ville klart få en dyrlæge på det :o)

men dit valg

• #11   23. mar 2009 Du skriver at det blødte og det er kun godt for så er evt skidt nok blødt med ud. Det du så skal være opmærksom på er at såret heler indefra og ud, så det ikke heler yderst først og evt lukker skidt inde i såret, for så går der kun et par dage og så er betændelsen der.... Ved det lyder voldsomt, men du er faktisk nødt til at holde såret åbent i starten ved at skrubbe det m sæbevand (husk og skyl efter m rent vand!), så du kan holde øje med om såret heler indefra.
    Hvis såret "kun" er 1 cm dybt burde du kunne se om det begynder at lukke indefra i løbet af få dage. Bare sørg for at holde det rent. Brug evt sårpudder istedet for sårspray. Brug aldrig brun sæbe til at vaske med - det danner arvæv! Jeg har altid selv brugt enten sæbespåner eller blå biotex. Men synes blå biotex er nemmere at få opløst i vandet.
    Såret skal være rimelig dybt før det skal syes eller lign. Så den løsning ville jeg umiddelbart ikke vurdere bliver nødvendig. Det afhænger også af om det er et rent snit eller et lidt trevlet hul hvis du forstår... Et rent snit er nemt at sy, mens et trevlet hul nærmest er umuligt da der ikke er noget at sætte stingene i. Så hold øje og vask de næste dage indtil helingen er igang og så er det bare med at sørge for at der ikke kommer skidt i indtil det er helt lukket.
    Held og lykke med det. smiley

• #12   23. mar 2009 Mange tak.. jeg snakkede med dyrlægen igår aftes og han mente ikke at det skulle syes.. han sagde at jeg skulle vaske det med sæbespåner..

Kommentér på:
hul i hovedet..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce