{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

Kasteration af Hingst ? {{forumTopicSubject}}

Arg, ja jeg står i det problem at min mor absolut vil have ham kasteret pga, hun ikke vil have der sker noget med hendes hest osv .. jeg vil gerne lige pointere at han er siper super sød osv og går nemt sammen med andre heste ..
men hun er nervøs for han bryder igennem hegnet og ind til nabo'en og så gsys hun ikke jeg skal spilde penge på forsikring osv ..

Hvor vidt mener i det kan ses på hingste efter de er kasteret ?
samt hvad er Ca. prisen pt ?

jeg er egentlig meget imod at kastere ham, men da jeg evt. skal flytte til USA efter ferie'en for at arbejde på et stutteri, kan han egentlig lige såvel kasteres grundet adskillige regler derovre, min holdning er bare vil hun have han skal kasteres må hun betale, er det forkert af mig ?

mvh Marina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kasteration af Hingst ?
  • #1   31. mar 2009 som gammel hingste ejer er der altid ekstra arbejde med en hingst, så kan den være nok så sød osv... Står din hingst opstaldet hos din mor er det din pligt at sørge for den enten bliver kasteret eller den står forsvarligt, det kan aldrig blive din mors ud over hvis du er under 18 så er det din mors ansvar da du iflg loven ikke kan eje noget som helst for dit 18 leveår.

Hilsen
    JJ

• #2   31. mar 2009 Hvis det er din hest synes jeg selv at du skal betale..

• #3   31. mar 2009 Prisen i Silkeborg ligger på ca. 2.500-3.000 kr. Fik en ordenet i april sidste år og det kostede 2.800 kr.

• #4   31. mar 2009 han er 2 år, hendes hest står opstaldet hos MIG, jeg har lejet en stald uden for byen, men de skal snart hjem og stå, alle sammen, dvs stadig min stald da det er mig der fik den del af vores gård, hvilket stadig er aktuelt, jeg er selv 15 år men min mor tvinger mig ikke til at kastere ham da jeg selv står for alle mine omkostning osv af alle mine heste, hun siger blot at det ønsker hun.. vi har den aftale at jeg selv står for alle mine valg osv. så længe jeg er ansvarlig og selv står for alle omkostninger, hvilket jeg gøre : ) hun kræver skam intet af mig da det er fuldt ud mit valg : )

jeg er nu egentlig lidt ligeglad blot nervøs for at han mister præg og gangarter (som ofte ses) som sagt hvis hun vil have ham kasteret så er det i følge min mening hende der må betale da han ikke bliver kasteret hvis hun ikke betaler, da han ikke skader eller laver nogen forskel overhovdet, han er meget opdragen, og fold mæssigt og håndterrings mæssigt opføre han sig som en vallak, den eneste begrundelse hun egentlig har er hun syntes det er " syndt " for mig jeg skal betale så meget i forsikring

• #5   31. mar 2009 præcis og det er det jeg er bange for da han har nogle ualmindelig gode gangarter :s
    og en fin stor pandelok : s

Han er så from som et lam hehe, men han er også opdraget hårdt

• #6   31. mar 2009 ja det er jo jylland er billig, hehe jeg må derop og bo : )
    det er jo en hel lettelse at høre ..

• #7   31. mar 2009 Jeg håber da ikke du kasterere ham :o) Jeg har selv hingst og jeg ville ikke kasterere ham før han ikke kunne styres mere eller hvis han ikke bliver kåret.. Faktisk er det her hos os vallaken og den ene hoppe der løbet gennem hegnet.. Aldrig hingsten.. Selvom hegnet ligger ned indtil hopperne blir han på den rigtige side af hegnet..

• #8   1. apr 2009 Line : han skal med til Usa hvis jeg skal arbejde derovre, hvis han skulle kasteres grundet det ville det kun være Pga deres strikse regler, jeg ville skam aldrig efterlade min hest til nogen : )

• #9   1. apr 2009 Debatten er lidt - hm, spøjs. Det er din hest, og du skal selvfølgelig betale hvis han skal kastreres. Som du selv siger, så tvinger din mor dig ikke - hun ønsker blot en anden løsning end den du har.

Jeg er sikker på, at han er ligeså dejlig som nu, selv hvis han bliver kastreret.

Jeg har to hingste, det har kævet mange penge i nye indhegninger. Ingen af vores 3 tråde ligger ned og hegnet er op til 180 cm højt. Udover det er det ofte besværligt da mange er bange for hingste og tror det er de rene dræbermaskiner.

Du skal tage beslutningen ud fra det du mener er vigtigst.. Og han er jo kun et stort barn endnu. Om et år elelr to er du måske af helt andre meninger.

LK

Kommentér på:
Kasteration af Hingst ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce