{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

UF sikke et billede {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg faldt lige over et billede som jeg simpelthen må dele med jer. Sad egentlig bare og kiggede debatter på heste-nettet og så fik man den smidt i hovedet.
Jeg sys ihvertfald ikke det er specielt kønt.
http://farm4.static.flickr.com/3268/3164125094_158b7445a0_o.jpg

Der er godt nok mange tøjler

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  UF sikke et billede
  • #1   5. apr 2009 Det jeg gerne vil have svar på er:
    HVORFOR bruge man så mange "hjælpe"tøjler på en gang ?

• #2   5. apr 2009 det ser ikke sjovt ud. stakkels hest...

• #3   5. apr 2009 Det er en hjælpetøjle...
    Hun rider med Pelham og glidetøjle.... Personligt kan jeg ikke fordrage at ride med pelham, og glidetøjle bruger jeg max 2 gange om året... Og ja ud over det holder hun hesten meget stramt....

• #4   5. apr 2009 Det er sindsygt. Tror godt at jeg ved hvem det er..

• #5   5. apr 2009 ej hvor åndsvagt, at ride med så skarpt et bid, samtidig med glidetøjler og martingal(ved godt den ikke skader) men det er al al for voldsomt.. det er helt hul i hovedet.. personen der har puttet det på hesten burde fandme da prøve det selv..

• #6   5. apr 2009 fuldstændig unødvendig tvang af hesten... stakkel...

• #7   5. apr 2009 IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH !!!!!!!!!! Folk der ikke kan ride propper metalstænger og jernkæder over det hele for at de kan "holde hesten" Jeg har edderperkme en koldblodshest med et ego og en styrke og han kan styres ved de letteste påvirkninger !!!! hvis bare de forstod at gøre ridning ligeværdigt for hesten !!!!! Rytteren kan have en dårlig dag, det kan hesten også men hesten kan ALDRIG sige fra under ridning !!!!! !IIIIIIIHHHHHHH hvor er jeg glad for at min peter kan stikke af med mig eller smide mig hvis han har det dårligt ! jeg skal fandeme ikke tvinge min egen mening igennem ! F*****CK

Det er ikke fordi jeg vil kaste mudder mod bidrytterne men SHIT de er bare stupide nogle af dem !!!!!!!

" jamen hvorfor tager hesten det så i munden selv?" og "Der er jo ikke nogen heste der er døde af det?"

F**********CK jeg dør ogver deres stupiditet

¤Stald Esmann*Nordgården* ¤
    jamen hvis du synes det er synd hvorfor så ride med det???????

( jeg vil ikke skade nogle ryttere herinde , det er bare damp )

• #8   5. apr 2009 Hallo smarte tror du jeg rider med PELHAM når jeg skriver sådan... Ja jeg rider med glidetøjle, og ja jeg rider med fortøj, og ja jeg rider med bid på nogle heste og uden på andre...

Jeg er begge dele og hader fordommene mod dem begge... Jeg møder desværre ofte flere bidløse ryttere der taler dårligt om bidryttere end omvendt, og ingen fordomme mod mig når jeg kommer bidløs på rideskolen....

• #9   5. apr 2009 ¤Stald Esmann*Nordgården* ¤

... spurgte dig bare hvorfor du rider med bid, du synes pelham er dårligt men langvarigt er bid altid dårligt selvom det ikke er ligeså skarpt som pelham. Ligemeget om der er tøjle til biddet hæmmer det hestens ånderdræt 60 % og sætter risikoen for sygdomme i mund og luftveje op med 40 % .... jeg sagde jo ikke jeg gik efter nogen .

• #10   5. apr 2009 Jennie; ej hvor sjovt, jeg sad lige og tænkte det PRÆCIST samme som dig !

Så nogle mennesker burde bare dø i helvede i Sverige smiley

• #11   5. apr 2009 Tullamore: Hvis du har læst tidligere indlæg fra mig af ved du at jeg har prøvet alt med min fuldblod hvad angår bidløse idéer, og han er desværre så speciel at han flipper og stejler og bliver frustreret når jeg prøver andet. Er pt så småt ved at vænne ham til aat gå på hackamore, men der er lang vej og hvis jeg bruger det flere dage i træk bliver han komplet umulig derfor rider jeg også med bid på ham for at mindre hans stress... den anden jeg har er direkte modsat og flipper ved det meste udstyr og går allerbedst i grime og uden sadel... hende rider jeg dog med Hackamore på da vi starter springstævner...

Kan dog ikke forstå at du siger at det sætter risikoen for sygdomme i mund og luftveje op med 40 % ....
    Hvor kommer disse tal fra? For så burde 40% af alle danske bidheste jo have luftvejssygdomme? Og det ved jeg dog er ukorrekt...

• #12   5. apr 2009 hader når folk strammer chambon helt ind!! det er SÅ SYND.

vi har en BERIDER hos os, som går ind for det + at man saver i hesten + hakker sporene ind i den uafbrudt, jeg hader hende, men hun flytter heldigvis snart smiley

• #13   6. apr 2009 Har så desværre osse oplevet en hest der brækkede nakken da hun snublede med stram chambon! Forfærdeligt at pigen skulle finde ud af hvor slemt det kunne gå på den måde....

• #14   6. apr 2009 Kan kun erklære mig enig med de andre, stakkels heste, som skal lide under menneskehedens blindhed, stupiditet og højrøvede ego. Hvis man absolut VIL kontrollere sin hest ned til mindste detajle,så bør man så sin og ens hests grundridning så meget på plads, at det sådanne billeder der ALDRIG vil opstå!
    - suk, føler med de smukke firbenede skabninger, som lider pga os smiley

• #15   6. apr 2009 ¤Stald Esmann*Nordgården* ¤

hvis du ikke vil tro på disse tal (som er sande) så kan du spørge en hvilken som helst hesteforsker (der vil fortælle dig sandheden) og spørge ham. du vil bare få det samme svar.

forstår ikke at du skriver at din hest bliver vild når du rider bidløst, og så af DEN grund pakker den ind i udstyr? det giver ikke mening? bare fordi problemet ikke løser sig selv, skal man da ikke give op? og man skal da helt klart ikke pakke sin hest ind, og så tro at alt er i den skønneste orden??? sådanne ting kan sagtens være en hård kamp i starten!

der bliver (HELDIGVIS) lavet flere og flere undersøgelser omkring disse ting, og kan slet ikke forstå at mennesker kan være så barbariske, og ikke selv kunne se det??? (jeg siger ikke dig, men mennesker)...

• #16   6. apr 2009 Stakkels hest:'( Og alle de andre der bliver redet sådan:'(

• #17   6. apr 2009 Sjovt at se at du åbenbart enten ignorerer hvad j skriver eller ikke læser det ordentligt... Hvem siger jeg pakker ham ind i udstyr??? Han har alm trense med gummibid og sadel på! Og hvis du så læser videre kan du se at jeg træner med ham! og derfor IKKE har givet op!

Og du har stadig ikke svaret på hvorfor 40% af bidhestene Ikke har luftvejssygdomme når det åbenbart er det undersøgelserne viser????

Og lad være med at kaste dig over en bidrytter der siger hvordan hun rider! Jeg er IKKE mishandler og behandler biddet med den største respekt og træner min hest efter at ende som bidløs hest!!!

• #18   6. apr 2009 ¤Stald Esmann*Nordgården* ¤ , det er stadig dr robert cook som har lavet disse undersøgelser. Kan kun anbefales at læse bogen "metal in the mouth", man lærer uhyggelig mange ulækre ting :S

Vidste du hvor meget pres der lægges i hestens mund, og hvor meget det rent faktisk er, så biddet lægger på et så lille areal..?- hvis man selv laver lidt udregninger på en undersøgelse, som Equipage lavede over træk i hestens mund, så vil en dressurrytter - der rider på højt på med pæn tøjleføring (husker det som om de kaldte hende blid) - lave en parade med samme kraft, som en elefant træder med, nemlig 50 kg/cm^2 ? uhyrre skræmmende og man får pludselig forståelse for, hvorfor nogle ungheste bliver paniske og forvirrede over et bid :S

• #19   6. apr 2009 Silverflake: Er igang med at læse den, og er glad for at jeg ikke er dressur rytter, træner dressur udden tøjlens brug. Mine heste lærer at rides på benene og ikke tøjlen... kan parere dem på 5 meter fra fri galop uden brug af tøjle, og er stolt af at dette er lykkes mig at lære mine "problem"heste som ingen andre kunne håndtere...

• #20   7. apr 2009 Jamen det er sku da oss mega nice! Flot smiley

Mmh, men hvis du anyway rider uden brug af tøjle, hvorfor så have bid i er der nogen foreskel på det så? - hvis der er, så Må der jo være noget smerte du putter på din hests mund...? - jeg prøver ikk at anklage dig for noget, for det du gør er 100 gange bedre end super mange andre, men stadig, der mangler lige det sidste skridt, hvis du forstår? stadig, prøver ikk at anklage blot at få dig til at forstå ;P

• #21   7. apr 2009 giver jer alle ret<3 dejligt at de Fleste har den holdning at DET ER FORKERT at ligge et bid i munden på sin hest Jeg bliver så glad over at høre det<3

• #22   8. apr 2009 den sidste besked silver flake skrev, er præcis det jeg mente med min besked. hvis det kom til at lyde som en anklage, må du meget undskylde. det var ikke meningen. jeg undre mig bare over hvorfor du har et bid i munden, når du skriver at det går så godt uden? (:

• #23   9. apr 2009 jamen jamen jeg forsker i det. det er de tal . beleieve it or not. det er din hest det går ud over. jeg kender dig jo ikke inperson , og har ikke læst andet om dig.

Kommentér på:
UF sikke et billede

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce