{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.306 visninger | Oprettet:

hingst vil ikke bedække. {{forumTopicSubject}}

hej.
Jeg har en 3 årig hingst som ikke vil bedække min hoppe. Hun er lige kommet i brunst og stiller sig klar foran ham, han snuser lidt til hende og går væk igen. Hvordan kan det være? Det skal lige siges at han ikke har prøvet at bedække før. og at min hoppe og hingst har gået sammen siden han var 1 år gammel. har det noget at sige? Hvad kan jeg gøre for at løse problemet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hingst vil ikke bedække.
  • #1   19. apr 2009 hm måske er det fordi de netop har gået sammen?? men altså ved det ik helt??

• #2   19. apr 2009 Det har jeg prøvet.. han er ligeglad.. hmm, Det kunne da være jeg skulle finde en der lige kunne komme forbi med sin hoppe..

• #3   19. apr 2009 Ja du har nok selv lige beskrevet problemet. Hvis han har været vant til at gå med hende siden han var 1 år gammel, er han nok ikke blevet "tændt" som hingst. Især ikke overfor hende, der nu er som en slags moderfigur for ham.
    Hvis han slet ikke hviner eller noget når han snuser til hende, så skal han tændes på en eller anden måde.

Du kan prøve at lade ham snuse til nogle fremmede hopper, og så lade ham gå adskildt fra din hoppe indtil næste brunst.

Til sidst skal det lige siges at nogle hingste, kan lugte sig ferem til om hoppen nu også er helt klar. Nogle hopper går jo i brunst en del tid inden ægget er klar og det kan nogle hingste godt vurdere. Det er dog mest de ældre og mere rutinerede hingste,
    Vi har et par hingste på stutteriet, der ikke hopper på hopperne før de er helt klar (lige meget hvor meget hopperne gør sig til)
    De lugter, flehmer og vurderer at hoppen ikke er helt klar endnu, og så venter de med at springe hende til hun er langt nok henne i brunsten til at det kan bære frugt.

Dette er dog højst sandsynlig ikke tilfældet med din hingst, da han aldrig har prøvet det før. Han har nok bare ikke rigtig opdaget at han er hingst, fordi alting bare er som det altid har været smiley

• #4   19. apr 2009 min hingst gør det samme hvis han kan lugte at hoppen ikke er klar (har ægløsning). Så du kan jo håbe på at han ændrer mening om et par dage. Men måske er det også bare fordi de har gået sammen hele livet næsten.

held og lykke med det i hvert fald

• #5   19. apr 2009 Ja tror jeg nemlig også.. nu giver jeg en gratis bedækning til den der gider komme med sin hoppe som er i brunst for at se om han vil bedække den.

• #6   19. apr 2009 Jeg ville istedet putte ham i traileren og køre til den nærmeste du kender der har nogle hopper. Lad ham snuse til dem (dog uden at lade ham springe dem selvfølgelig) og det bedste ville være hvis du måtte lade ham stå der nogle dage.
    Herefter skal han tilbage til dig, og så må han ikke komme i nærheden af din hoppe, før om 21 dage.
    Når de 21 dage er gået og hun forhåbentlig er på vej i brunst igen, så introducerer du dem igen.
    Så har han forhåbentlig ændret sit syn på hende oppe i hovedet smiley

• #7   19. apr 2009 Det lyder da underligt. Måske er han ikke til damer ? xD

• #9   19. apr 2009 jeg kan se han er efter JJ bar King, gode afkom selv om JJ Bar ar King har bedækket et hav af hopper igennem tiden.. er Crazy Crash kåret?? Han er jo en lækker las :o)

Hilsen
    JJ

• #10   19. apr 2009 Hei søde(kristina).. Du kan bare låne Freja, så snart hun har smutte følle ud, hehe..

• #11   19. apr 2009 Jeg ville også skille dem ad lidt... Og lade ham besøge så mange andre hopper som muligt i mellemtiden.. Og måske lade ham bedække en i mellemtiden.. Men nogen hingste kan bare ikke lide en bestemt hoppe og nogen hopper kan ikke lide en bestemt hingst.. Jeg synes ikke man skal tvinge dem hvis de ikke kan kan lide hinanden, men kan godt se at du er i en lidt træls situation så.. Ellers skal hun jo insimineres.. Måske er han ikke klar.. Svært at sige..

• #12   19. apr 2009 Nej han er ikke kåret. han kan ikke kåres da hans mor er en f1 hoppe..

• #13   20. apr 2009 kristina T har da også en F1 hoppe og kan godt få hendes afkom kåret, hvem siger man ik kan??..

Hilsen
    JJ

• #14   20. apr 2009 JJ:
    Man kan godt kåre hopperne, hingsten kan man ikke.. Hingste ska ha 4 led i stamtavlen..

• #15   20. apr 2009 Ja nemlig.. smiley

• #16   20. apr 2009 oki såen at forstå... ØV så for han er da en lækkerrøv må jeg da tilstå.... Har redet afkom efter JJ Bar King... :o)

Hilsen
    JJ

• #17   20. apr 2009 Okay.. jeg skal også til at have redet Crazys Crash til.. Han er hovedtøj og sadel vant..

Kommentér på:
hingst vil ikke bedække.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce