{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
668 visninger | Oprettet:

Nedsidning? {{forumTopicSubject}}

Ja hvornår er hesten klar til det?

Altså min hypper Kurt (kananka) er nogenlunde stabil mht. til "frem og ned". Med nogenlunde så mener jeg at han jo tager hovedet op når han mister balancen eller hvis der sker noget spændende :b

Men kan jeg godt begynde på nedsidning? har reddet remonte - letridning siden Januar 09 eller?

Gør det en smule en gang imellem og han holder stadig ryggen oppe hvis jeg sætter mig i sadlen.

Vil det belaste ryggen mere, og på en god eller dårlig måde? dvs. skal han bruge flere muskler for at holde ryggen oppe?

Håber at eksperterne herinde har nogle svar XD

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nedsidning?
  • #1   23. apr 2009 Billede hvis dte sku hjælpe smiley
    (link fjernet)

• #2   23. apr 2009 Taz .

Okay super smiley tak

personligt bryder jeg mig ikke om letsæde/aflastningssæde fordi det belaster forparten rigtig meget. Man skal side ordenligt som rytter og ikke flyve rundt med ens centrum over hestens forpart, det duer bare ikke.
    Så er man altså lige så dygtig til at belaste hesten forkert som de moderne dressur ryttere der rider deres heste på forparten.

Hmm, jamen hvis han traver laaaangsomt så kan du vel godt finde takten?
    nu ved jeg ikk om du allerede gør det men så øv med ham i longen, at trave langsomt så der også kommer en takt smiley bomme er også gode så hesten holder og forbedrer takten.

• #3   23. apr 2009 KZ's veninde

Oka, takker smiley

• #4   23. apr 2009 Taz .

Så lidt da smiley
    undervisning er altid godt :b

• #5   23. apr 2009 Okaay.. Men så længe han holder sin ryg oppe, så kan jeg vel godt sidde i nedsidning?

men vil det give ham "endnu" flere muskler at sidde i nedsidning?

• #6   23. apr 2009 Altså min hest er nået så langt at vi rider nedsidning, og lyder også til at din er klar (;
    .men jeg rider ALDRIG nedsidning mere en max. 15 min, og først når den er godt opvarmet (dvs. efter 30 min ex).

• #7   23. apr 2009 Pernille Bech<' 3

Okay tak smiley
    prøvede det af idag, først blev han lidt usikker men efter nogle min gik det bare super! Det var lidt underligt for hans gang blev faktisk bedre? :s han løftede fusserne helt vildt og gyngede med ryggen! følte ihvertfald at han brugte sig lidt mere bagtil, mere end når jeg rider letridning?

• #8   23. apr 2009 team horsemanship:) kamilla og amanda<3<3<3 O

det er jo ganske logisk at hvis du er i nedsidning så kommer der mere vægt i sadlen. hesten får også sværer ved at administrere sin og rytters balance når man er i nedsidning. Letridning gør det en del lettere for hesten at løfte sig pga. der ikke er så meget vægt i sadlen og så skal hesten heller ikke koncentrere sig så meget om rytters balance fordi at man som rytter ofte har lettere ved at holde styr på sin balance i letridning frem for nedsidning smiley

• #9   23. apr 2009 team horsemanship:) kamilla og amanda<3<3<3 O

Det skal man ikke i alle klasser

• #10   23. apr 2009 Naturlig hest .

Taak smiley det er også takket være den her gruppe at jeg kom igang med remonte smiley

• #11   24. apr 2009 hvis jeg var dig ville jeg prøve, evt. i longe med en anden fører, så du virkelig kan mærke hvad der sker når du sætter dig ned... om hesten reagerer på en eller anden måde smiley

• #12   25. apr 2009 Røsle l Bisnap 09/10

i longe? hva sku det hjælpe? XD ved godt at man har lettere ved at mærke hesten´i longe osv men har overhovedet ikk problemer med at "holde styr på det hele" når jeg bare rider i nedsidning smiley

og det går da først helt galt hvis han ska longeres med bid, hviket jeg kan forstille mig at han skal når jeg sidder på ham imens?

Kommentér på:
Nedsidning?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce