{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

jeg synes det er væmmeligt {{forumTopicSubject}}

som andre hestefolk kan snakke om hinanden og hinandens ridning nogle gange, og hvordan en forudtaget indstilling lige pludselig er den rigtige..

Jeg har selv redet en masse forskellige heste for mange froskellige folk, jeg er derfor også blevet konfronteret med mange forskellige holdninger og vidt forskelige indsigter, men en ting har været gældne generelt, folk har ikke skulle se meget før de dømte mig, enten som en vattede rytter eller useriøs i min holdning.
Det er sjovt nok ikke dem jeg har redet hestene for, de har altid været glade og jeg har altide fået en masse gode og venlige ord med på vejen fra dem, men folk som hverken kender mig eller hesten kan sagtens dømme mig ???

Jeg ved godt selv at jeg ikke støtter særlig meget op på tøjlen, jeg ved godt jeg bruger hele min krop til at dreje med, jeg ved udemærket at jeg har blandet dressur, western cross country ridning sammen til min helt egn sti, som jeg rent faktisk synes at de fleste heste reagere rigtig godt på..

Men kan i fortælle hvorfor folk er så hurtig til at dømme andres ridestile ?
Nogle gange skal de ikke en gang se personen live, men har blot set et billed og udfra det kan de dømme en hel ridetil ??
Er det virkelig rigtigt at man kan det ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jeg synes det er væmmeligt
  • #1   24. maj 2009 Jeg tror bare at folk er så fandens hurtige til at bedømme andre, fordi de tror de selv er 100000000 gange bedre. og ja, der er mange forskellige måder at ride på, og hvis en stil er ukendt for en, er man nok os alt for hurtig til at dømme andre ned, pga uvidenhed ...

• #2   25. maj 2009 Ikke et ud fra ét billede, men fra flere billeder, profiltekst osv. kan man få et virkelig, virkelig godt billede af rytteres ridestil. Jeg tror ikke folk ville lægge et billede og af en hest der går bag lod og knækker i halsen og skrive "dressur<3333" hvis de ikke var stolte af det!

• #3   25. maj 2009 Hmm et problem jeg kender meget til. faktisk et meget stort problem på den rideskole jeg rider. faktisk så slem at jeg kæmper for at overbevise min søster om at hun skal lytte til hva jeg siger (underviser hende) og ikke tænke på hva de andre siger. Pigerne går meget op i at få den til "bidet" og er ret voldige. hesten har altid skyld efter deres mening. så det er svært for min søster at få dem til at forstå at det hun gør ikk er forkert.
    Så tror vel bare at alt hva ikk ser "godt" ud er forkert. de kigger vel på de professionelle og tror de skal ride sådan at det ser ligesådan ud. og man kan selvfølgelig også få mere "respekt" altså ved at nedgøre andre ser man selv bedre ud.

• #4   25. maj 2009 Du har ret og jeg er selv en af de værste her på HG til at dømme folk og være frygtelig forhåndsindtaget. Ehm, ja forklaringen på det er nok en smule personlige, men jeg kæmper sku med at være lidt mere åben.. (Og fordi jeg er ekstremt forhåndsindtaget kommer jeg tit med hovedløse bemærkninger. Et råd til jer er vel bare at ignorere det)

Men ellers dømmer folk tit magic og jeg på vores westernagtige udstyr. Man kan tydligt se undervisere som kommer ud til os og underviser er dybt foragede over at sådan en fin hest skal blive til grin ved sådan en ridning.

• #5   25. maj 2009 tusind tak fro alle jers kommentarer og rigtig mange forskellige indsiggter. virkelig dejligt

• #6   25. maj 2009 Men ellers kan jeg godt (tror jeg da) bedømme ret bestemt om hvordan denne her rytter rider, både ved at se i forum, men også i selve brugerens profil (fotoalbum, video og profiltekst).
    (Eller jeg kan i hvert fald sagtens finde på at bedømme en rytter ud fra disse ting)

• #7   25. maj 2009 Moe: du må godt bedømme hvilken rytter jeg er smiley også ud fra det jeg har fortalt dig i forummerne og det du kan finde på min profil..
    Jeg synes faktisk tit det er sjovt at se hvad folk gætter på.
    Jeg kan give et clue. jeg har været konkurence rytter i en bestemt kategori

• #8   25. maj 2009 Fæhesten:
    For det første har du humor, og er ikke ked af det. Ehm.. Altså du er hverken en traditionel rytter, men heller ikke en bidløs fanatiker.
    Jeg tror din fortid er meget konkurrancepræget, men du er kommet på andre idéer. smiley

• #9   25. maj 2009 Moe: hehe du har ret ligei ndtil sidst.. jeg kom ikke på andre ideer. jeg brækkede bare nakken, og så følte jeg at hesteavlen var mere spændende for mig... men jeg havde nok fortsat hvis jeg ikke havde mulighederne for at blive avler

• #10   25. maj 2009 Fæhesten - Så synes jeg du er heldig fordi du kunne blive avler smiley

• #11   25. maj 2009 Moe: jeg takker smiley

Kommentér på:
jeg synes det er væmmeligt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce