{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor ride en fordoms hest?
  • #1   9. jun 2009 en hver hest kan blive god hvis man træner nok, jeg startede med min haflinger for lidt over et år siden, må da indrømme at jeg havde en lille smulge fordom mod hende i starten, da jeg var vant til min sportpony som gik på P-neviu let og fin i hånden så blev hun skadet, jeg kigget over på vores 5 årgs haflinger som der var en pige der kom og red 3 gange om ugen på hygge basie, min mor sagde jeg kunne gå lidt igang med hende. Først synes jeg ikke det var sjovt hun var hård i hånden kunne ikke galopen i nu og løb bare afsted.

Jeg er jagt-rytter og rider en del jagter mit mål 2008 var Hubertusjagten i dyrhaven men da min sportspony blev skadet kunne jeg ikke se hvordan det skulle lykkes.. så begyndte jeg at springe lidt på haflingeren og løsspringe hende noget skulle jeg lave jeg var ved at blive sindssyg af ikke at ride (jeg har gigt så jeg skal holde mine led igang) der var en lille begynder jagt i skoven der ligge 4 km fra os jeg beslutede at tage med på Reja(hafferen) jeg var rigtig nervøs om jeg forlangte for meget af hende? Men det gik super godt hun sprang alt! uden stop en jagt blev til flere og der var ingen problemer jeg startede lidt spring stænver og i sommerferien 08 red jeg haflingermesterskab hvor vi red 5 klasser med 5 placeringer en 3 plads 3 andenpladser og en 1 plads vi red højdesprings konkurrance hvor vi sprang 120 cm. (mit højste spring på det tidspunkt).
    Det var der jeg besluttede at jeg ville gøre hende fuldtud lige så godt som min sportspony..

Der er nu gået et år siden da er det blevet til 20 jagter alle fuldførte jeg nået mit mål Hubertusjagt i dyrhaven 2008 uden stop eller noget.. mit nye mål er så opløb 2009 og vi er i fuld gang med kvaliflikationen vi har startede military stænve hvor vi red som hest blev nummer 3 i klassen ud af nolge og 20 og vi vandt terrænspringning tiden var sat til 3 min mange af hestene red den på 3 min og 7-10 skeunder vi red den på 2:25! vi skal starte landsstænve d. 13-14 juni i military og distrektmesterskab i terræn d. 12 juli for hest..

Reja er mit projekt og nu hvor jeg er gået over til hest vil jeg slet ikke af med hende, mit mål er LA2 derssur og LA spring til haflingermesterskab i august..

• #2   9. jun 2009 Jeg har det sån lidt at inde for alle racer er der heste der er syge i hovedet, dovne, hurtige, talentløse, har stort talent, osv osv osv.. og derfor forstår jeg ikk hvorfor man har fordomme om en hest da ingen heste er ens..

Jeg selv vil ikk ride fjordheste, men har intet imod racen, er bar til de lidt mere elegante typer, og har kun haft dårlige erfaringer med denne race, men jeg ved at der findes utrolig mange dygtige fjordheste, og jeg har stor respekt til dem der for denne race langt i sporten:)

Min bror har en traver som jeg er utrolig glad.. jeg vil ikk sige at det er fordi hun er traver, for er sku lige glad med racen, hun er utrolig sød, hun er lige lidt for hidsig til mig, men på folden er hun det størreste nusse hoved, og derfor elsker jeg hende..

Man kan ikk sige at alle traver er tynde og syge i hovedet eller alle fjordheste er tykke og dovne, eller alle araber er sindsyge osv.. der er mange her i verden der desværre har denne mening om de forskellige heste, og det er netop derfor der er opstået fordomme, men man kan IKKE generalisere en race.. sån er det bar

• #3   10. jun 2009 Nemlig med rette træning kan alle komme langt, jeg skal starte landsstænve i denne her wekend på min haflinger:D

Hun går udmærket dressur ca. LB-LA niveu og spring på LA-MB niveu(hvis hun gik som pony) jeg rider hende som hest.. military rider vi CNC80 og CNC90 og så rider vi alt hvad der hedder jagter og det gør vi i sporten(spring max 110 cm men det forkommer med 120-130 når der er slag)

• #4   9. aug 2012 jeg havde fået en fjordhest gratis af en og jeg kunne ikke så godt li' den og da jeg hvade haft den i en månede sparkede den mig i hovede så blev jeg lidt navøs når jeg var sammen med hest stører en vores minnier og jeg rat ikke i 1 år ca.
    vi har en gang haft en jysk hest som jeg elskede meget højt men vi var nød til at sælge den smiley
    jeg har altid været hel vild med de store tunge heste men jeg kunne nu bedst li en gylden belgier (som sascha) lige siden jeg var 6 har jeg plaget lidt om jeg ikke kunne få en belgier men svaret var nej ,jeg slogste fjordhesten fordi den sparkede mig i hovede og den sagde mig ikke noget så havde jeg 6000 på min konto ,da jeg belv 10 sagde min mor at vi måske kunne kigge lidt efter en belgier men jeg skulle tage det helt roligt
    så fandt jeg sascha på en salgs liste
    jeg var ude og kigge på hende jeg kunne selv træke hende rundt og røre hende over alt ,vi kom to gange og så valgt jeg at det skulle være hende ,de gamle belgier folk syndes det var rat sjovt at jeg ville ha netop sådan en
    så da jeg var 10 år til rad jeg min helt engen belgier,hun skulle stå i mit navn for det er jo min hest og lige siden har det gået lidt op og ned af bakke
    men det er skøt når jeg rider tur på hende køre folk langsomt ved siden af hende og roser os så bliver men jo så gald smiley men nogle heste folk er bare så uforstående. mange tror at jeg rider hende fordi vi ikk har andet men nej jeg ride hende fordi hun er den bedste for mig smiley
    jeg ville ikke ha en kedlig varmblod som bare gør som man siger hele tiden og at der bare ikke er nogle proplemer,det var også derfor jeg valgte sascha/belgier jeg vil ha noget jeg hele tiden skal arbejde med men stadig kan tage en hygge tur på
    jeg syndes det er kedeligt at ride en hest hvor der ikke er nogle proplemer
    så folk som rider sascha siger hun er tøjleklod men når jeg rider hende går hun fint og kan styres man er nød til at ha hendes respekt og være ven med hende for man kan ride hende ellers går hun den vej hun vil smiley
    hun er den hest jeg vil ha og hun er det jeg ønsker en hest skal være

Kommentér på:
Hvorfor ride en fordoms hest?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce