{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.427 visninger | Oprettet:

min føl ryster af kulde {{forumTopicSubject}}

ja, som i nok ved fik jeg mig et knap føl natten til går.. af mange årsager (eksamen) kunne de ikke komme ud i går.. har dem ellers altid ude første dag... efter eksamen så var færdig i dag, skyndte jeg mig hjem og sammen med min kæreste lukkede vi dem ud.. efter få min begyndte det at regne, og hun begynder at ryste af kulde, det er første gang hun er ude, så det er begrænset hvor meget hun stormede rundt...
vi har set hende ryste flere gange på stald siden hun blev født, men det var specielt meget på folden.. de fik lov at gå ude en halv time, og så er de ellers kommet ind igen.., sys bare det er så synd, de skal stå inde.. mine heste går som regel ude i alle lyse timer, hele året rundt... men hvad skal jeg gøre.. de kommer ud en halv time i aften igen, når min kæreste kommer fra arbejde.. men er det bare sådan at de ikke skal være ude for længe af gangen??
der ligger halm på folden, den kan sove i.. der er ingen læ.
what to do?

råd ang dækken frabedes, vil ikke give et fæl dækken på

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min føl ryster af kulde
  • #1   11. jun 2009 Det er helt normalt - det er den eneste måde de kan regulere deres temperatur på.
    Det går over igen , når temperaturen kan reguleres normalt.
    Bare sørg for at den ikke står i regnvejr - det er pelsen ikke klar til endnu.
    Så regner det , skal den ind og så have noget dejligt tørt halm og ligge i .
    Så skal det nok gå.

• #2   11. jun 2009 om ca. en uge kan du lade dem gå ude i døgndrift.
    Pelsen skal lige have en fedtet konsistens, så den skyer vandet.

• #3   11. jun 2009 Det er svært, men genrelt er vejret også bare rigtig uheldigt for tiden.
    Dog siger min erfaring mig at der kun går 3-4 før at føllene bliver rimelig gode til at holde varmen. (nu er det godt nok shetter føl, så det kan jo godt være de sætter mere og hurtigre pels end andre føl)

Men jeg tror du gør det rigtige i at lade dem være ude en halv time ad gangen. Det værste ville jo være hvis følle bassen fik lungebetændelse.

Og så ellers bare krydse fingre for at sommeren vender tilbage smiley

P.s. Jeg er helt enig mht. føl og dækkener smiley

• #4   11. jun 2009 Hej Eva!

Tillykke med hende - nøj, hvor er hun smuk. En rigtig stor dejlig dalmatiner, er hun smiley Er meget imponeret!

Mht kulden - mit føl på små tre uger fryser også stadig, men i øjeblikket giver det også bar enormt meget vand, og det er faktisk rigtig koldt. Jeg har også taget min hoppe og føl ind her idag - det er lige rigeligt med vand og kulde.

Er sikker på, at din lille prinsesse nok skal klare den - hun får lidt mere styr på temperaturen, og kan regulere den bedre i løbet af de næste dage - hvis vejret ellers ville blive lidt bedre.

Venlig hilsen Louise

• #5   11. jun 2009 okey.. så ikke noget at være nervøs for... det lyder godt.. desværre regner det konstant i dag.. men går ud fra at så længe det ikke er mere og i længere tid så skader det ikke?? sørgede self for deres boks var fyldt op med dejlig tør ham, da dekom ind igen.. men hold da fast, mor vi gerne være ude lidt længere.. men hun må lige vente lidt.. sys ikk jeg vil skille dem ad så hun kan komme ud.. tror bare hun må indse hun skal stå inde mere end ellers..

og så krydser vi fingre for at vejret meget snart ændrer sig...

men hold da fast det er et dejligt føl.. den kommer over til en på fold og i boks, allerede inden hendes mor gør.. er rigtig imponeret over hendes nysgerrighed og modighed.., hvis jeg sætter mig, så læger hun sig på min skød smiley

• #6   11. jun 2009 Min blev inde i 3 dage dage indtil hun var mere stabil på sine ben hun var meget ranglet og havde problemer med at komme op og gå..

og så startede vi med ½ time, så 1 time, og så blev de ude 5 timer med opsyn, og nu går de ude fra 8 om morgen til 9 hvis der er godt vejr, hun er inde når der regner

• #7   11. jun 2009 Mit føl er født på folden og går ude sammen med sin mor 24/7

• #8   11. jun 2009 mette: ja, men mit ryster jo af kulde.. det ville jeg os normalt selv vælge at hun skulle være.. men sys bare det er for voldsomt

sjalodde: okey, det er jo os med at bedømme hvert føl, inden af dem er jo ens..

• #9   11. jun 2009 Godt du tog dem ind. Er lige kørt forbi 2 føl på vej hjem der stod og rystede i regnvejret... De små størrelser kan ikke holde varmen lige med det samme.. Som nogen tidligere har nævnt så skal de have tid til at få fedtlag i pelsen. Føl kan nemt få lungebetændelse når de er små, så ikke for længe ude i regn, rusk og kold temperatur når de er helt små.

• #10   11. jun 2009 hvad siger i?? går der ca en uge inden den har fedtlag.. har faktisk en løsdrift, men er bange for mor ikke vil tage føllet derind, da det ikke er mod der bestemmer hvor de går, men føllet. og føllet er jo vil jo bare lege.. så tror altså heller ikk de kommer over i løsdriften.. men føllets ben ville nok have bedre af det... flytter dem der over om to dage, hvis det bliver ved med at være sådan noget vejr, så de ku kan være ude kort tid af gangen

• #11   11. jun 2009 Jeg er lige så pyldret overfor føllet som mine andre heste, kan ikke li de går ude i regnen smiley det er så mig

men er nok mere pyldret overfor føllet i sidste ende

Kommentér på:
min føl ryster af kulde

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce