{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
498 visninger | Oprettet:

respektere hinandens rum? {{forumTopicSubject}}

Når jeg kommer for at hente min pony på folden bliver jeg modtaget af en dejlig brummen andre gange vrinsk. Men når jeg kommer over til ham er det første han gør er at sætte hovedet i min mave og klø sig op ad mig.
Det gør han også tit i på staldgangen og når vi træner fra jorden og det er ved at blive godt træls.
Er det fordi han ikke respektere "mit" rum?
Eller hvordan?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  respektere hinandens rum?
  • #1   3. jul 2009 Følger med!

• #2   3. jul 2009 Vil jeg helt sikkert prøve så.

• #3   3. jul 2009 Min hest gør det også, men så ville han da bare klø sig opad min ryg smiley

• #4   3. jul 2009 Bonnie;
    mmh, forskellen er bare, at heste ikk rigtig kan se os som heste. Godt nok har de ikk den samme intelligens som os(ingen anklager, heste er kloge, men på andre punkter end vores rationelle tankegang), men er godt klar over vi ikk er heste.... Tænk på, det kan godt være vi taler deres sprog (dog EKSTREMT gebrokkent ;P ), men vi hverken ser ud som dem, lyder som dem, og "aller værst" så lugter vi meget anderledes, specielt fordi vi spiser kød og putter alverdens produkter på os(parfume, deo, håndsæbe osv)

Jeg vil mene vi alle(=både hesten og mennesket) skal have mulighed for at "sige nej" og dermed også sige fra for at bryde ind i det personlige rum, dog kan man gøre det på en pæn måde smiley
    Din pony, han har sikkert lært at det er dejlig behageligt at være sammen med dig, bla fordi han kan få stillet sine behov for at blive kløet (specielt noget der er rart her i varmen....), og skal han have taget den behagelighed fra sig? - hvis din veninde bad dig klør dig på ryggen, ville du så ikk gøre det?
    Pointen er bare, at du skal have ham til at forstå, at han enten skal spørge først eller at du skal klø ham med hænder eller lign. Du skal ikk gøre det ved at slå eller råbe ad ham (men det tror jeg heller ikk du ville ;)) - nej bare stop ham, hvorefter du klør med hænder, evt med et bestemt "nej" og så ros ham for at stå "korrekt med hovedet" ved at klø ham (:

- håber det kan hjælpe..? smiley

• #5   3. jul 2009 Silver gør det også (: når jeg strigler og hygger med ham er det fint - men vil ikke have det under træning og det ved han godt ;b

den måde jeg har lært Silver at han ikke må gøre det under træning er ved at hver gang han gør det siger jeg "nej" og bakker ham nogle ksridt

• #6   3. jul 2009 Når hesten klør sig op af dig så er du (i hestens øjne) ikke mere værd end det træ den plejer at klø sig op af... Bak din pony nogen skridt hver gang den gør det... Så skal den hurtigt få lært at det må den ikke

• #7   3. jul 2009 heste der er i "familie" eller bruger meget tid sammen, hvordan man nu kan sætte orderne, gør meget det at de gør sådan med hinanden, så i mit hoved er det ok så længe det ikke gør ondt på mig (:

• #8   4. jul 2009 sofie: eksempel idag..
    vito og jeg var på tur, og der var mange insekter i hans hoved, og så puffede han en gang til mig, stoppede op og begyndte at fjerner dyr i hans hoved og nussede hans hoved da det os klør syntes han (her tænkte jeg mig ikke om)

lidt efter gør han det igen (puffer til mig) og jeg gør det samme.

nu lagde jeg mærke til det, og hver gang et dyr sad i hans hoved puffede han til mig. forstår du min pointe (: ?

syntes nu det iorden at gøre det, men charlie gør det voldsomt, så ham skubber jeg væk, men vito han spørger tit først (:

• #9   4. jul 2009 Min prøver også at gøre det op af mig, men jeg fægter med armene, eller rusker i torvet når han gør det. min part har givet ham lov, så nu tror han at han må op af alle.

• #10   4. jul 2009 Min gør det også. Men han ved udmærket godt hvem der bestemmer, så det er noget sludder...

Masca er i det hele taget meget nærgående, han kan godt lide at være tæt på. Men det tror jeg er en temperamentssag. Jeg synes det er hyggeligt, mens andre synes det er træls. Men jeg synes bestemt ikke det er mangel på respekt. Jeg er glad for at han godt kan lide at være i mit nærvær.. Det er derfor jeg har ham. Derfor vil jeg også gerne have ham tæt på. Jeg har intet såkaldt "personligt rum" overfor ham, medmindre jeg mener det bliver for meget...

• #11   5. jul 2009 Anne.... jeg har været skræmt i et par år nu.... for at prøve at holde magten ved magt, vold og smerte, så kommer der alt for mange farlige situationer... og det lever alt for mange heste og "heste"mennesker under....... smiley

• #12   6. jul 2009 dejligt ! jeg er blevet sagt af mange "du kan ikke træne uden lederskab og dominans " , ha ! min bare r*v

Kommentér på:
respektere hinandens rum?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce