{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
683 visninger | Oprettet:

Bag lod til foran lod. {{forumTopicSubject}}

Spørgsmålet er enkelt;

Har du nogensinde set/redet en hest der er blevet redet bag lod komme frem i lod/foran?

Med dette mener jeg; en hest man konsekvenst rider bag lod. Har nogen af jer herinde set den på et tidspunktet videre i livet gå foran lod - altså komme fra bag lod til foran lod ved at blive redet bag lod?

Svært at forklare.
Men hvis i har billeder/video så ville det også være fedt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bag lod til foran lod.
  • #2   6. jul 2009 Jeg mener med, en hest der har lært at gå bag lod - altså pille pille i munden, om i har set den kunne gå et helt program foran lod på et tidspunkt senere hen?

Dvs. bag lod hest der bliver redet bag lod med vilje, ridemetoden bliver ikke ændret som i LM's tilfælde men hesten bliver redet bag lod hele tiden uden der bliver gjort noget ved det andet end de sædvanlige råd man får " rid fremmad ", " tag hænderne lidt op af " osv.

• #4   6. jul 2009 Det jeg vil med dette er folk der rider bag lod de siger de sigter mod at få hesten frem i lod - men de ændre ikke på deres ridemåde og rider stadig bag lod.

Agumentet er at hesten bare skal have musklerne - men jeg har aldrig set en hest der konsekvent er blevet redet bag lod komme frem foran lod, med samme rytter på ryggen, samme metoder.
    Ikke en af dem jeg har flugt videoer herinde fra der rider bag lod har formået at få hesten frem foran lod - selvom det er det de hele tiden stigter efter og " det kommer når musklerne er der " - Jamen har nogen oplevet at de er kommet?

• #6   6. jul 2009 Tror jeg forstår hvad du mener.. Og hvis jeg gør, så er Daisi et godt eksempel.. Lidt svært at se pga. kvalitet og vinkel, men dette billede er taget til et dressur program for 3 år siden hvor hun blev redet efter "pille-metoden"
    http://hestegalleri.dk/uploads_large_wm/439206.jpg?12-02-2009

Også et gammel billede, men ikke fra et program, men bare alm. ridning..
    (link fjernet)

• #7   7. jul 2009 Jeg red en pony i 4 mnd, som pr. automatik, når man satte sig op, rendte rundt med mulen i bringen.
    Den havde så mange forkerte muskler, at det var helt forfærdeligt.
    Efter godt 2½ måned var den lagt ud og fik strukket musklulaturen og løftet ryggen korrekt frem for det andet pis.

• #8   7. jul 2009 Ja. Har redet en del heste som var redet forkert i det hele taget. Har bla. redet en hest som putter sig, og derved kommer bag tøjlen. Det er bare med at få den fremaf og ud og suge på biddet.

• #9   7. jul 2009 altså jeg er ikke helt sikker på jeg har forstået rigtigt.. men altså min pony Lucky gik altid inder lod. Det var så fordi jeg red den forket(tage i tøjlen) Jeg begyndte så at ride hos en dygtyig underviser som lærte mig at ride den ned med benene som jeg så gør nu. Og så går han aldrig under lod? (:

• #10   8. jul 2009 Jeg har redet min hest bag lod og nu riderjeg den foran lod? xD

Jeg ved ikke hvad du mener tror jeg ikke..

• #11   8. jul 2009 Altså jeg mener ikke heste der er 'fejl' redet og som man så gentiltider og rider korrekt.
    Men en hest der konsekvent bliver redet bag lod og ikke 'sluppet' men redet bag lod med vilje og ikke fordi man mener det er forkert - men fordi man mener at musklerne bare skal komme også kommer den foran lod.

• #12   8. jul 2009 Krikken: igen.. Daisi har.. Ikke at jeg gik efter at ride hende bag lod, men jeg red efter at "få hende til bidet"

• #13   8. jul 2009 Så er Anky vel et oplagt eksempel^^

Kommentér på:
Bag lod til foran lod.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce