{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

MISTANKE OM DYREMISHANDLING I NYBORG! {{forumTopicSubject}}

i får lige det hele med:

Hest aflivet - mistanke om dyre-mishandling.

Den islandske hest Sudda, der gik i en af knorreborg rideklubs folde i det nordlige Nyborg, har måttet aflives, efter den for nogle uger siden fik en stærkt ætsende væske i munden.
Suddas chokerede ejere , Rikke og Bjarne Larsen, har ikke kunnet finde ud af, hvordan det er sket. De frygter, at der er tale om dyremishandling.
-Det er svært at forstå hvis nogen med vilje har gjort det. Men vi har undersøgt alt og har kun den mistanke tilbage, siger Bjarne Larsen.
Ætsningerne opdagede ejerne, da Sudda ikke ville spise. Hesten blev behandlet af Rynkeby Hesteklinik, blandt andet blev dele af hestens tunge og læbe opereret væk, så alvorlige sårene efter ætsningerne. Efter et par uger på sondemad kunne Sudda forsat ikke tage normal føde til sig. Der stødte komplikationer til, hvorefter hesten måtte aflives.

Analyse i Tyskland
Sagkundskaben har ikke kunnet fastslå, hvordan ætsningerne i hestens mundhule er opstået.
- Jeg har aldrig setr noget lignende, siger dyrlæge Theresa Schumann fra Rynkeby Hesteklinik, som behandlede Sudda.
- spiser en hest en giftig plante, så er ætsningsskaderne langt mindre end dem Sudda havde. Der ville også være ætsninger i hals og mave. Det havde Sudda ikke.
Theresa Schumann har overvejet alle muligheder - allergisk reaktion af insektstik eller infektion f.eks.
- men blodprøverne har intet afsløret.
vævsprøver er sendt til analyse hos eksperter i Tyskland i håb om at finde årsagen. Resultatet foreligger endnu ikke.
Sagen er nu meldt til politiet.

Jeg synes det er så forfærdeligt!
hvordan folk kan gøre sådan noget hvis det er det der er sket. Min hest står i Nyborg, jeg bliver jo helt urolig !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MISTANKE OM DYREMISHANDLING I NYBORG!
Kommentér på:
MISTANKE OM DYREMISHANDLING I NYBORG!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce