{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
544 visninger | Oprettet:

komunen modarbejder sygehuset ? {{forumTopicSubject}}

jeg er i den situation at jeg er gravid i 4 måned snart 5. desværre har jeg utrolig mange problemer i øjeblikket med både min lever og nyrer, som rent fakti ker ved at give op. Jeg er derfor selv underernæret, men barnet har det godt og er efter jordmoderens udsagn faktisk temmelig tyk.
Jeg har fået lavet flere undersøgelser både på mig og barnet som viser at barnet har alt hvad den skal bruge, men jeg ud over at være underernæret selv er begyndt at mangle mange vitaminer og vigtige mineraler i kroppen.
derfor har sygehuset lavet en meget omfattende diæt til mig, om hvad jeg skal havde at spise og næsten hvornår jeg skal spise det. I diæten står der at det er meget vigtigt at jeg spiser mig mæt og spiser bananer ad libitum.

Problemet er bare at jeg rent faktisk ikke har råd til at købe mad til at spise mig mæt og har slet ikke råd til at købe alt hvad der står i diæten eller de anbefalet vitaminer, da jeg er på sygepenge fra komunen af.
Jeg har været flere gange oppe på komunen og vise den test resultaterne, undersøgelses papirer og den underskrevet diæt og forklareret dem at jeg rent faktisk bør få mere udbetalt da jeg ikke har råd til de forskellige ting.
Men komunens svar har været hver gang at min udbetaling først bliver rykket op når jeg er i 7 måned og så længe barnetikke har taget skade bør jeg ikke være nervøs over mad.
Nu er jeg ved at være træt af at løbe panden imod muren, og overvejer om der ikke er et sted jeg kan klage ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  komunen modarbejder sygehuset ?
  • #2   19. aug 2009 jeg tror godt du kan få et tillæg til specielkost fra kommunen.
    det fik jeg da ihvertfald til min søn da han var under undersøgelser for mad allergi og såen. jeg fik dengang godt 1200.kr til hjælp til speciel diæt.
    detter så over 10 år siden. men mon ikke man stadig har den ordning når man er på understøttelse, sygedagpenge eller bistandsydelser... prøv at undersøge det ved eventuelt at google det på nettet under foreksempel diæt tilskud eller lign.
    pøj pøj med det og held og lykke og tillykke med din baby i maven.

• #3   19. aug 2009 Hvis det kun er den direkte medarbejdeer, som har afvist, så kan du sende en klagebrev over denne afgørelse.
    Send en kopi til Borgmesterns mail, og gør kommunen opmærksom på, at en kopi er sendt til borgmestern.
    HUSK at skrive meget tydelig - næsten overdrevet - hvor slemt det står til med dit helbred.
    Skriv noget i den retning: Hvad nytter det, at barnet er sund og rask, hvis jeg pga manglende korrekte ernæring kan risikere ikke at overleve fødslen, da mine organer svigter?
    Hvis intet hjælper måske også:
    Men fastholder kommunen deres afgørelse, gøres opmærksom på, at en kopi af alle dokumenter er betroet til en ven, som så sørger for, at sagen kommer på tv.
    De lytter ellers slet ikke.

• #4   19. aug 2009 Bare os to N: okay. jeg prøver at undersøge det.

Tanja N: indtil videre er de tre medarbejderre der har afvist min sag. den ene mener sågar at jeg bare kan gemme min sult til jeg rykker op på barsels penge smiley

• #5   19. aug 2009 Selvfølgelig må du da have noget hjælp..
    Medicin og kost tilskud koster ofte vanvittige priser. Og der ville det være godt med lidt økonomisk hjælp..

Men det kan da bekymre mig lidt, at du skriver " Du rent faktisk ikke har råd til, at købe mad til at spise dig mæt"
    Hvordan vil du så rent økonomisk forsørge dit kommende barn.. Det er ikke helt billigt med div ting. bleer, tøj, mad mm.

Held og lykke med det hele..

• #6   19. aug 2009 Hanne J: da jeg er under 25 lige og ikke langt nok henne i graviditeten til at være på barsel får jeg kan 4400 om månenden før skat. når jeg kommer på barsel kommer dette beløb op på 8000 før skat og når jeg har født bliver det til 15000 før skat. og efter min barsel skal jeg starte min uddannelse som falck redder. og har fået godkendt til validering under uddannelse.
    Så økonomien burde være iorden ligeså snart jeg kan komme på barsel

• #7   20. aug 2009 Kr. 4.400 før skat... det kan man jo ikke engang betale en lejlighed med...

Når du er sygmeldt, så å du have en sagsbehandler ved kommunen, som kan rådgive dig, hvor du kan søge økonomisk hjælp. Skulle din sagsbehandler ikke være hjælpsom, så kan du klage til hendes chef.

Jeg er selv sygmeldt og ved, at man har en klagevej.
    Som sagt, så er du bare nød til, at tage kopier af alt du har fra læger osv. OG overdrive mere eller mindre, for at de forstår, at dette er en MEGET alvorlig situation.

Halloooo, vi lever i Danmark, og det kan da ikke psse, at en gravid kvinde er underernæret så hendes organer er ved at svigte...

Du er nød til at holde fast i din kamp...skriv hver dag, hvis det skal være (du skal have det på skrift), gå dem på nerverne, for ellers prøver kommunerne at spare hvor de kan. =(

• #8   20. aug 2009 det var da vildt.

men har du overvejet at låne din hest væk i et år eller sådan noget. det må da kunne gi lidt flere penge at lege med.

• #9   20. aug 2009 det der lyder godtnok helt vandvittigt i mine ører?

da jeg for knap 2 år siden var gravid med min datter kom jeg på kontanthjælp da jeg var 5mdr henne, pga. jeg ikke turde passe køer længere efter et spark i maven under malkning. da fik jeg 9000,. før skat allerede, ved at vise min vandrejournal, (bevis på graviditeten)... (man skal bare være over 12 uger henne, og det er du jo da så).. efter jeg havde født fik jeg vist 13000kr før skat. jeg vil foreslå dig at kontakte en uvildig sagsbehandler, da 3/4 af dem der sidder ved kommmunen ikke engang er uddannede til at varetage den slags sager, og de er absolut ikke interesserede i at udetale penge hvis de kan være fri. men hvis du kan finde en uvildig (dvs. en der IKKE er ansat af kommunen) så kan det være vedkommende kan finde et smuthul så du alligevel kan få flere penge, for det andet lyder efter min mening helt åndssvagt.

• #10   20. aug 2009 Gitte
    Tiderne må være anderledes nu.
    Jeg er enlig mor med 3 børn under 18 år, og jeg får ikke engang 13.000 før skat.
    Ved kommunen er de skam ligeglad med, at man med 3 børn jo ikke kan bo i en billig 1værelses lejlighed, skal købe en del mad, tøj, betale til skoleudflugter og en masse andet.
    Fik accept på kr. 1.800 i ekstra udbetaling, men nu trækker de skam kr. 1.500 fordi jeg iflg en anden afdeling for "for meget".

Prøv at forstille dig:
    Den ene afdeling fra kommunen synes jeg er berettigt til lidt ekstra, og den anden afdeling mener jeg får for meget.
    Så efter skat har jeg næsten +/- 0 i ekstra penge... =(

• #11   20. aug 2009 det lyder da helt hen i vejret!
    det danske system trænger da vist til en gevaldig polering, og ompriroitering af midler! det er da skrækkeligt at tænke på at vi her i velfærdsdanmark hvor der efter sigende er plads til alle, og ingen der mangler noget, skal gå folk rundt og ikke engang ha penge til det mest nødvendige.
    dvs. man går rundt og betaler 40% af ens indtægt til at borgmesteren kan få wienerbrød og lækker mad hver dag, mens de enlige og folk på kontanthjælp kan leve af havregrød?!

der er jo nok ikke noget at gøre ved det, men der er en mulighed for at få slanter i kassen, omend kun midlertidigt, ..en ide er at søge legater, de deler jo ud til værdigt trængende.

• #12   20. aug 2009 Ja, systemet er bare latterligt.
    Den ene ved ikke hhvad den anden gør, eller de modarbejder hinandens afgørelser...

Overvejde at kontakte medierne, så de lige kan sætte fingern på pulen og undersøge, hvad der forgår.
    For jeg er jo langt fra den eneste, der bliver latterligt gjort af systemet, som Fæhesten jo er bevis nok for.

• #13   20. aug 2009 hvis der skal kontaktes medier er det nok en god ide at kontakte TVstationer og JV, og ikke BT og Se & Hør, eftersom seriøsiteten i de forskellige medier jo er stærkt afhængig af om de er ude på at få læsere, eller en sag frem i lyset. en ide kunne være et læserbrev i Jyllandsposten.

• #14   20. aug 2009 Hvis jeg gør det, så bliver det TV2, da de har flere udsendelser, hvor de gerne bringer ting der er helt hen i vejret angående kommuner osv. XD

Men jeg ønsker bare ikke at medvirke personligt...vil bare give dem lidt blod på tanden til et nyt indlæg. =)

• #15   20. aug 2009 Ja vi har et sygt samfund...

Har lige været det samme igennem - dog ikke med graviditet - men med min mor som har/havde bryst kræft...

DET er vildt at de bare spiser folk af på den måde..... De skulle fandeme prøve at komme i mange menneskers sted, når de kommer og beder om hjælp.

KLAMT system....

Jeg har tegnet mig en forsikring - opsparing ved et privat hospital, så jeg er sikret ordentlig behandling, hvis jeg er dag kommer på spanden....

• #16   20. aug 2009 Du har ret...

Problemet er, at de slet ikke kan sætte sig ind i vores situation, da de lever godt af skattepengene. =/

At bede om hjælp, er for de meste et meget svært skridt - og så at blive afvist som den sidste idiot, det kan hive bunden væk under en...

• #17   20. aug 2009 Ja det er uhyggeligt at der ligefrem skal udhæng i medierne til før, de måske gøre noget ved de her problemer.

• #18   20. aug 2009 Ja det er det.
    Jeg har efterhånden oplevet SÅ meget lort med systemet, at det er skrammende...
    Nogle gange ved jeg ikke, hvordan de sagsbehandler overhovede kan sove om natten.

• #19   20. aug 2009 Jeg har bevidst holdt mig væk fra det system og hellere sultet indtil jeg fandt job eller uddannelse...

JA utroligt de kan sove.

DOG oplevede jeg noget positivt, da min mor fik kræft , samt min mormor var ved at dø af sin kræft og jeg måtte holde pause fra uddannelsen.

Ville søge sygeorlov, men det kunne jeg ikke, da min mor ikke var ved at dø - JA ens nærmeste skal være ved at dø, før man kan søge dette i ODENSE KOMMUNE.... ikke andre steder.

Men jeg var på spanden og faktisk gav odense kommune mig kontakt hjælp i 4 mdr. uden aktivering eller alle deres klamme samtaler.
    De kunne godt se at jeg virkelig var på spanden og kunne samtidig se at jeg jo igen ville starte på udd. når alt dette var faldet til ro. Så de tog simpelthed dette op og valgte at bryde deres egne regler og hjælpe mig.

Utroligt... jeg må have været død heldig....

• #20   20. aug 2009 hej jeg ved at man kan få tilskud til diabetis patienter igennem kumunnen så må du da også kunne få noget når du er gravid og har behov for den diæt lægen har givet dig

• #21   20. aug 2009 Fæhesten:
    Hvis du tager kontakt til sygehuset, vil jeg næsten tro du kan få noget mere konkret hjælp.
    Har været der ifm min handicappet søn.

Så skal du bede om et skriftlig afslag fra sagsbehandleren og derefter anke sagen.
    Så skal kommunen kikke på sagen igen og ellers kommer den til en anden instans.

Håber virkelig at det vil løse sig

Knus herfra

• #22   20. aug 2009 Gitte: hesten er heldigvis på et helt andet regnskab da min betalling til den er arbejde. så der går ingen penge af dem jeg får udbetalt til den

Lone: det vil jeg selvfølgelig gører.

Alle andre: jeg mener ikke at det er den politik der føres i hele landet der er forkert, men blot den der føres i min komunen. der har været flere store sager med dem angående manglende hjælp til borgere. de er flere gange blevet opdaget i at snyde folk.
    Jeg synes det er rigtiggt ærgeligt da det er en social demokratisk komunen jeg bor i, men de absolut ikke opfører sig efter de social demokratiske linier

• #23   21. aug 2009 Kan hilse og sige, at det langt fra kun er din kommune som ikke lever op til det, som Danmark vil stå for, og at en del også bunder i politiske beslutninger...desværre.

Vores land har nogle gode ting at byde på, men der er desværre også en del, som gør livet for de i forvejen svage og social ramte endu mere problematisk, end det er. =(

• #24   22. aug 2009 Tanja: ja det er skam underligt.. og jeg bliver skam lidt forvirret når nyhederne blæser det op om hvor syndt det er for dem der skal leve for 38 kr om dagen. jeg lever for 28 kr om dagen sådan som det er blevet regnet ud fra min bankrådgiver.
    Men jeg har heldigvis fået fat i en adresse jeg kan sende min klage til. så jeg vil lige bruge weekenden på at skrive et klage brev og finde alle former får bilag frem

• #25   22. aug 2009 Super, det lyder meget fornuftigt. =)

• #26   23. aug 2009 .

Kommentér på:
komunen modarbejder sygehuset ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce