{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

løsdrift - alene? {{forumTopicSubject}}

ja nu har jeg desværre en lille basse dreng på 5 år, som blev kasteret sent (4 årig) og har desværre gjort ham meget voldelig/agressiv over for andre heste..

der er kun EN hest han kan gå med, og det fordi den er værre end ham.. når men i løsdriftten han skal stå i skal der stå to andre som ikke er sådan, og han jager og jager dem runddt, og æder deres mad. så ikke nok med det er syndt for de heste der sulter, så bliver vito ALT for fed .. -.-'
vi kan derfor ikke ffinde nogen løsning og vi har kun en løsdrift, og desværre er det min hest there have to go, og han har ingen boks, så nu skal han nok stå på en fold uden hus,og om dagen står hans eneste ven med ham, men hun kommer ind om natten så han står alene der. Der er træer, og vi ville prøve og lave noget læ.. men er bare i tvivl ? kan man det s:

har selv ikke rigtig det store problem med at han skal stå alene om natten, fordi han netop er så fandens selvstændig og ligeglad med flokken s: ?

hvad er jeres erfaring ,og hvordan tror i han vil reagere?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  løsdrift - alene?
  • #1   12. okt 2009 der skal i hvert fald laves et læskur eller andet, ( gerne med halm i også ), ellers tror jeg ikke din pony klarer vinteren over.
    Det er godt nok ærgeligt han ikke kan med de andre heste, og i kun har én løsdrift.
    Han sætter en god vinterpels ikke?


  • #2   12. okt 2009 han er shetlænder så jo s: men er bare i tvivl ? for i et blad læste jeg om vinteren "hesten skal bare have læskur, træer, eller et godt dækken" ..

  • #3   12. okt 2009 sådan en her kunne være en mulig løsning

    (link fjernet)

    ..mener de ligger omkring 5000 kr


  • #4   12. okt 2009 problemer er at de ikke må have flere "skuer" på grunden s:

  • #5   12. okt 2009 kalvehytter er ikke faste men flytbare og de kræver derfor ikke tilladelse så vidt jeg har forstået reglerne..

  • #6   12. okt 2009 Hvorfor bindes de ikke bare op ved fodring hvis han ikke kan lade de andres foder være ??
    Ellers overlever han nok at stå alene om natte.. jo lidt som en lukket boks.. men ville ikke hvis han ikke har et tørt leje..


  • #7   12. okt 2009 problemet er at der jo ikke er nogle der vil blive og vente på de har spist færdigt s: ?
    arh er så forvirret, for har intet valg, men nej jeg har det dårligt over det /:


  • #8   12. okt 2009 Det tager da ikke langt tid at de spiser.. trist at de er så uflexible..
    Jeg har også min i løsdrift.. vores lever næsten af deres hø.. så der tager vi selv ud over giver deres vitaminer.. og kommer man ikke en dag skriver man det til den der giver hø, så giver hun en vitamin kiks.. dejligt nemt og ingen slåes kamp om maden..


  • #9   12. okt 2009 sådan er det os her, men vito går med store heste der får 6 kg hvor vito får 2 s: og ja, men de siger vito er problemet, så derfor er det ham det skal gå udover..

  • #10   12. okt 2009 Men hvorfor i al verden observerer I ikke mens de spiser, det tager ikke mange minutter at finde ud af hvem der er problemet

  • #11   13. okt 2009 jamen det ER vito der ER problemet .

  • #12   13. okt 2009 Der er visse heste racer som ikke skal have skur, det er fx shetlænderen. Men det kræver dog at der er træ eller noget på folden.

  • #13   13. okt 2009 Stakkels Vito.. ;(

    Men så om ikke andet så sørg for at lave den op ad de andre og ja der er faktisk flere hesteracer der ikke kræver et skur....
    Tjek lov om hestehold


  • #14   13. okt 2009 om natten står han ikke op mod nogle, og det er desværre fordi den eneste fold udover løsdrift , der har træer, er den længst væk s:

    og ja vi tager forhold til træer.


  • #16   13. okt 2009 ja kan du da sagtens sige, men nytter jo ikke når hesten ikke kan gå med hvem som helst, og vi ikke har råd til at give 1000 kr i opstaldning

  • #17   13. okt 2009 Camilla S: Nix det er ikke ulovligt for hesten at gå alene.. du må om du lyster holde en hest helt alene og aldrig se andre heste.. desværre..
    Men synd det er vi helt enige om..

    VilDDyret & Kia : Ja shetlændere og islændere behøver i følge loven ikke et skur, men så vidt jeg ved skal de da haveet tørt leje.. men lige meget hvad loven siger så ville jeg ikke byde min hest at gå ude om vinteren uden skur..



  • #18   13. okt 2009 signe: kan du så i stedet for at fortælle hvad du IKKE ville gøre, fortælle hvad du VILLE gøre hvis du stod i mit sted?

  • #19   14. okt 2009 Jeg ville enten selv blive der ved fodringen hvis de andre ikke vil samarbejde om det eller finde et andet opstaldnings sted hvor den enten kunne være i løsdrift med andre (og så opbundet ved fodring) eller i boks ved fodring/om natten..

  • #20   14. okt 2009 hvis fodringen foregår i eftermiddags- eller aftentimerne ville jeg være der, når der fodres smiley så ville jeg tage vito ud af folden/løsdriften og fodre ham udenfor smiley og når er færdige vil jeg sætte ham ind igen xD
    kan godt forstå din frustation maya /;


  • #21   14. okt 2009 signe: os hvis de to ting ikke er mulige ?

    fluen: de bliver fodret ved 9 tiden og 6-7 tiden, og der er jeg der aldrig


  • #23   14. okt 2009 jamen jeg kan jo ikke bare rykke ham flere 100km væk, og vi ´kan ikke finde noget?

  • #25   14. okt 2009 Jamen for mig ville en af tingene altid være en mulighed.. hvis jeg ikke kunne være der ved fodring så ville jeg finde et andet sted.. jeg har før haft næsten 2 timers transport hver vej i stalden for at min hest kunne stå det sted der var bedst for den.. så jeg mener altid man kan finde et sted det handler bare om prioritering..

  • #26   15. okt 2009 signe: jeg ville INTET problem have med at sætte ham 100km væk, HVIS JEG VAR VOKSEN.? jeg er altså 15 år, og jeg SKAL cykle der ud, og ja så vil jeg godt nok ikk cykle 100km . Kan godt være jeg lyder sur, er jeg ikke, bare frustreret. det sted han står nu er i forvejen i min verden langt at skulle cykle, og har jeg gjort fordi forholdene der ude er GUDE forhold for heste, men kan jo ikke gøre noget ved at min hest er for hingstet.

    så ingen af de muligheder er mulige for mig desværre.


  • #27   15. okt 2009 jamen i min verden må man inten gøre hvad der skal til for at hesten trives eller også jamen så er man ikke i stand til at have hesten.. sorry det er ikke ondt ment, men jeg mener ikke det skal gå ud over hesten at man mangler, penge, tid eller transport..
    Hvorfor kan du ikke være der ved fodringen og fx fodre ham udenfor mens de andre spiser som en foreslår ??
    Forholdene er måske gode for de andre heste, men det mener jeg ikke de er for din hvis han skal stå alene hver nat og uden et skur eller tørt leje..


  • #28   15. okt 2009 Og faktisk bliver tingene ikke bare nemmere fordi man er voksen.. jeg har ikke bil.. og må ikke cykle pga helbredet, så jeg er helt afhængig af offentlig transport.. alligevel står min hest 1½ km fra buseen (som jeg så må gå) fordi jeg ville have hende i løsdrift og det var den eneste mulighed...

  • #29   15. okt 2009 okay hvordan i alverden skulle jeg kunne kommer hver morgen når jeg går i skole ? nu syntes jeg godt nok du trækker den rimlig langt, og sige jeg ikke skal have hest bare fordi jeg ikke er i stand til at betale 1000-2000 for opstaldning, ikke gider cykle 50 km, eller kan komme hverdag morgen og aften, at jeg så ikke kan have hest ?! tror du ikke vi har prøvet alt S: ?

  • #30   15. okt 2009 Sorry.. men ja, hvis man ikke er i stand til at betale for et sted hvor hesten får sine behov opfyldt, så har man jo ikke råd til at have hesten.. det er bare min mening.. det er ikke en menneske ret at have hest..
    Der må da ligge andre steder mindre end 50 km væk ?? er det slet ikke muligt at tage fx bussen en del af vejen og så have cyklen stående hvis det var lidt længere..
    En mulighed var også at tilbyde at stå for morgen fodringen og så gøre det inden skole, men det kræver at man "gider" stå tidligt op for hesten skyld..
    Jeg ved godt man ikke bliver populær når man skriver som jeg gør.. men jeg ville ikke selv have hest hvis jeg ikke kunne tilbyde den tilfredsstillende forhold.. jeg har det på samme måde når folk siger "jamen min hest kan kun komme 30 min-1 time på fold for jeg skal have 2 ridehuse".. så må man undvære ridehusene for at hesten kan komme på fold.. eller finde et sted der dækker begge behov.. andet er ikke fair for hesten..


  • #31   15. okt 2009 kunne du ikke bede ejerne af stedet om at tage vito væk fra de andre heste når der fodres? smiley eller spørge om de kunne lave fodertiderne om, så der blev fodret om eftermiddagen, så du kunne være der imens(:?

  • #32   15. okt 2009 jeg har undværet ridehuse, jeg har undværet venner, jeg har skulle cykle dobbelt så langt til larstyndskids mark hvor han står nu, og der er de perfekte forhold for heste, MEN MIN HEST KAN IKKE GÅ SAMMEN MED ANDRE HESTE ? hvad skulle jeg gøre ? jeg vil jo aldrig kunne finde et sted hvor han kunne få sit eget skur.

    Jo der er andre steder, men ville ijeg ALDRIG tilbyde min hest ! og min hest får sku det bedste, og føler godt nok du putter mig i meget grimt lys,


  • #33   15. okt 2009 jeg vil så lige sige, at figaro stod før på en gård langtlangt væk! jeg skulle først tage bus i ca. 3 kvarter og derefter cykle 20 minutter. der var ridehus, løsdrift, stald, ridebane og virkeligt gode folde.
    men jeg flyttede ham igår fordi det var for langt væk for MIG ! altså JEG flyttede ham fordi det var besværligt for MIG at komme ud til ham. og jeg er, som maya også skriver, kun 14 år gammel. derfor er jeg íkke stærk nok psykisk, til at have overskud til at tage helt derud. måske lyder jeg som et pjevsehoved, men jeg er sgu ligeglad. nu har jeg det godt psykisk og ved at jeg lige kan cykle ned til ham. så er jeg gladere og mere afslappet. det nye sted er der også rigtig gode folde, løsdrift og en lille ridebane.
    det er dét, og jeg er tilfreds, for det er tæt på mit hus.

    - jeg skriver bare fordi, jeg ikke synes det er fair at maya skal sættes i træls lys, fordi hun ikke vil flytte sin hest mega langt væk for at få bedre forhold(!!). og som maya skriver vil det jo alligevel være umuligt at finde en fold med læskur, uden andre heste, ved siden af en anden fold med heste til én lille pony :b


  • #34   16. okt 2009 .. Fluen's{: : Jamen din hest trives vel stadig det nye sted.. så er det jo intet problem.. jeg har da også før flyttet min tættere på fordi der dukkede noget godt op hvor hesten kunne trives som var i nærheden.. så længe hesten har sine behov opfyldt så er det jo fint nok..
    Jeg synes bare ikke det er okay at den skal stå alene om natten uden et skur og et tørt sted at ligge.. det ville jeg aldrig byde min hest.. og hun spurgte selv, men intet kan åbenbart lade sig gøre..

    NHG - når vi atter ses igen, er jeg i himlen :'/ : Jeg kan ikke se jeg putter nogen i et dårligt lys.. jeg siger at jeg ikke ville byde min hest de forhold.. kommer med flere forslag men intet kan lade sig gøre og man vil ikke betale mere i opstaldning.. hvis du mener du fremstår i et dårligt lys er det dig selv der stiller dig der..
    Men har du overvejet han måske ikke egner sig til løsdrift men ville have bedre af at komme i boks om natten og have sin egen mad i fred der ??
    Han kan jo godt gå med nogle (en pony) skriver du.. så vidt jeg forstod var det omkring fodring der var problemer.. i mange løsdrifte bindes de jo op ved fodringen..


Kommentér på:
løsdrift - alene?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce