{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

Holdning i traven {{forumTopicSubject}}

(Undervisning er pt. ikke en mulighed, så det forslag behøver jeg ikke at høre (o: )

Stólpi og jeg er efter nogle måneders hyggeridning, begyndt at arbejde lidt på gangarterne igen. Selvom jeg har trukket ham ud af stævnerne, kan man jo godt gå pænt og samlet på tur! ;o)
Vi har altid haft store problemer med holdningen i trav. Skridt, tölt galop osv er på plads, men traven har aldrig rigtig ville lykkeds. Jeg syntes næsten jeg har forsøgt alt. Jeg rider en hel del med sædet, og forsøger at ride ham frem i en naturlig men pæn holdning. Så lægger han sig på bidet, eller slår i galop. Jeg har også forsøgt volter, volter, volter og atter volter, men det har heller ikke rigtig hjulpet.
Der er ingen tvivl om at Stólpi er en speciel hest at ride, så det kræver en del tålmodighed. Men min tålmodighed er bare ved at være brugt op. Jeg syntes jeg skal bruge mine hænder for meget, selvom jeg jo faktisk har øvet på hans holdning i mange år. Når jeg træner enten vores vallaker eller hopper, er det slet ikke noget problem trods de aldrig har prøvet det før.
Gør jeg noget forkert?
Noge der har forslag til en god fremgangsmåde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Holdning i traven
  • #1   24. nov 2009 I fri longe er han fra naturens side løftet op med hovedet, men med en lille <b>bitte</b> smule holdning når jeg driver ham frem. Indspændninger reagere han prombte på, og har ingen problemer med at have hovedet inde. Jeg startede ud med at træne ham i longe så han kunne opbygge muskler til at få hovedet ind, men det er noget helt andet når der er rytter på. Jeg kan godt få ham ind, men det kræver at jeg samler ham i holdning i skridt, og lægger frem i trav, hvor jeg nærmest bliver nød til at låse mine hænder til sadlen for at få ham til at give efter. Jeg husker altid at belønne når han så endelig kommer ind, men så går der et enkelt sekund, så prøver han endnu en gang at trække hovedet op. Jeg bryder mig ikke om hverken at save eller ride med indspændingstøjler, så det har vi droppet.

• #2   24. nov 2009 Jeg har skam ikke noget imod at ride på volte, heller ingen problemer der. Det er mere det at han ikke vil give efter -_-'
    Hvis jeg forsøger at stille ham ud til siden, hopper han nogle gange op i tölt, hvilket så ofte ender med stop, og start forfra. Det kan godt være det "bare" er det der skal til, men syntes godt nok det er en lang proces.

Btw. jeg håber ikke din mor longere Dagfari 'på' dig xD
    En af de klassiske tastefejl! ;D

• #3   25. nov 2009 Jeg tror at travversader vil hjælpe på problemet og de kan også trænes i naturen. Øvelser hvor du kan flytte forparten for sig og bagparten for sig kan måske også hjælpe, når hesten kan dem langs hegnet/barrieren så gå ind og øv på volter og det er både i skridt og trav. Men forlang ikke at hesten kan tage en hel langside/volte i første forsøg men tag det i små bidder.

Håber at det er forståeligt og kan hjælpe ;o)

• #4   25. nov 2009 Nicole
    OKay, det ku' være det skulle prøves ;o)

Lone
    Tusind tak for et godt råd, det vil jeg da forsøge mig med ;o)

• #5   26. nov 2009 Stólpi&Lise: Det var så lidt det var det jeg fik at vide til Søren Madsen kursus, men vi nåede det kun i skridt og du kan se på billederne af Dani hvordan han trykker sig til bringen men i traven er det lige omvendt, der bliver han bare lang. Så jeg håber at han bliver lækker når vi først får trænet en del med det vi fik at vide ;o)

• #6   26. nov 2009 Lone
    Det skal han nok blive! ;o)

• #7   28. nov 2009 hvordan er han i longe?

Kommentér på:
Holdning i traven

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce