{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.199 visninger | Oprettet:

Uro i flokken! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en 4 års hoppe, en 2 års hoppe og 2 føl gående sammen.
Det ene føls mor har jeg lige fået flyttet for en god uge siden -min 4 års hoppe tager føllet til sig som sin egen. en lille uge efter får jeg et nyt føl hjem.
Mit problem er at min 4 års hoppe (der er fører af flokken) ikke vil acceptere det nye føl -hun jager det væk fra flokken hele tiden og nu er min 2 års hoppe og det andet føl også begyndt at være efter det nye føl.
De to føl går i boks sammen om natten og der er ikke nogle problemer mere.
Jeg har haft det nye føl siden fredag (3 dage) -hvor lang tid kan der gå før der er ro i flokken igen -og kan jeg risikere at min 4 års hoppe aldrig vil acceptere det nye føl? :S

Håber nogen kan hjælpe!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uro i flokken!
  • #1   30. nov 2009 Hmm den er squ svær jeg ville give det nogle dage endu og se hvordan det går

• #2   30. nov 2009 hej

Jeg havde samme problem med min vallak at han ikke ville acceptere mine nye hopper. Der skal så siges at de hopper også er meget dominant. Men min valla var meget grov overfor dem så jeg fjernede ham fra flokken. Og efter noget tid når de har stået på marken ved siden af hinanden kunne jeg lukke dem sammen uden problemer.

• #3   30. nov 2009 Det er der faktisk ngoet om min hoppe kunne ikk udstå en anden hest hun truede den og sådan så kom de på fold ved siden af hinanden og efter en måneds tid stod de og kløede hinanden over hegnet.

• #4   30. nov 2009 hestetosset
    nemlig samme her..nu kan min vallak gå med alle mine hopper uden problemer

Synes de føl og den 2 års du har skulle have mulighed for at kunne gå sammen alene og så lade din 4 års komme som en "ny" hest i flokken. Så skal det nok gå

• #6   30. nov 2009 Lea > hvor lang tid gik der før de kunne sammen?

Har sat de to føl sammen for at de skal blive rigtig gode venner når de nu deler boks sammen. Den 4 års hoppe står i boksen ved siden af, og det er kun en 1,2 m høj mur der skiller dem....så der har de også mulighed for at se hinanden an på afstand smiley

• #9   30. nov 2009 Har flyttet føllene sammen så de kan lære hinanden bedre at kende -de går også i boks sammen om natten....det går allerede meget bedre mellem dem....

• #11   30. nov 2009 altså bare du sørger for folden er stor nok til at de kan komme væk fra hinanden er der ikke noget problem.. Kan godt se det er synd for lille nye følle, men det skal nok gå over. Man kan aldrig sige hvor lang tid der går. Men ved at du har fjeret den oprindelige førerhest, og der nu skal laves ny hakkeorden, vil det nok tage lidt længere tid. Det eneste de andre gør når de er efter den nye er jo at sørge for den bliver nederst..

Har en hoppe jeg har haft i 1 år nu, og hun er stadig den de andre er efter. Bliver ikke anderledes her, så længe det er den gamle flok. Selv føllene er begyndt at prøve af hvad de kan tillade sig ovver for hende. det er naturens vej, og vi kan bare kigge på

Kommentér på:
Uro i flokken!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce