{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

Hjælp til rød hestepas {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en frieser med rødt hestepas, hun er chipmærket og da jeg køber foder hos en friesermand sagde han jeg skulle tage og undersøge om der findes papir på hende, da Holland har andre regler for f.eks slagtning. Han mente hvis hun var chippet var der en chance for at hun har en stamtavle.
Hvor skal jeg rette henvendelse til for at undersøge dette nærmere?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til rød hestepas
  • #1   4. dec 2009 Du kan f.eks prøve Dansk Frieser Forbund :o)
    Held og Lykke med jagten

• #2   4. dec 2009 Hvis den har rødt hestepas har den vel stamtavle? Mig bekendt får en hest kun rødt hestepas hvis afstamningen er kendt = papirer. Men kan da godt være der er andre regler i udlandet? Begge de Friesere jeg har haft har haft papirer og rødt hestepas.

Hilsen Rikke

• #3   4. dec 2009 Tak for det skriver en mail til dem med det sammme

• #4   4. dec 2009 Ikke alle heste har stamtavle som har rød hestepasset. Har haft en pony uden stamtavle MED rød Hestepasset. Men hvis du har navn af Heste og evt. Chipnr. kan man spørge FPS om den hoppe eksister i deres stambog? Har den rødpasset hvor der stå med gul på Friesche Paardenstamboek på? Så er der deres (Så har den stamtavle) Og i selve hestepasset skal der stå chipnr og en registratienr . Hvis den har det er det en med stamtavle.

• #5   4. dec 2009 Jeg regnede ikke med der kunne måske være en stambog på hende med det var pga hun var chippet at han sagde at der kunne være en mulighed.
    Jeg har lige sendt dem en mail med hendes chipnummer og fødselsdato så må jeg se om de svarer mig.

• #6   5. dec 2009 Hejsa maja

Der kan være mange grunde til at den har chip, men har den stamtavle ved kfps ja så vil det fremgå af både det gule og det røde hestepas. Er det ikke et kfps pas ja så kan du godt regne med at den ikke har stamtavle.

• #7   5. dec 2009 Jeg kan ikke lige umiddelbart se hvor passet stammer fra. Opdrætters navn er dhr.mw. H. Bloemert, Gemeenteweg 111A, 7951 CG Staphorst

• #8   5. dec 2009 jeg tror ikke du skal regne med at den har tavle på, vi har haft et par stykker fra Holland kun med rødt pas ... så er de registrerede, og ikke andet smiley

• #9   5. dec 2009 Fra sidste år af er alle heste som kommer fra Holland med Chip. Det er forpligt fra den tid, lige meget om man har en Shetlænder ,frieser , alm race osv. ALLE er chippet. Før var det ikke nødvendigt,men nogen har gjord det alligevel før,mht. tyveri osv. Så hvis der på forside af den heste passet ikke stå Logo af KFS og Tekst :Koninklijke Vereniging"Het Friesch Paarden-Stamboek" er den nok uden stamtavle.
    Og det ske sjælende ,men nogen glemmer eller tab selve gul/grøn stamtavle. eller nogne holder den tilbage med eller uden grund. Så skulle den have stamtavle kan den ligge ved gammel ejer eller hos Fps.

• #10   6. dec 2009 Hejsa maja

- som sagt før,

"Der kan være mange grunde til at den har chip, men har den stamtavle ved kfps ja så vil det fremgå af både det gule og det røde hestepas. Er det ikke et kfps pas ja så kan du godt regne med at den ikke har stamtavle."

Mere indviklet er det ikke :o)

• #11   6. dec 2009 Hej og tak for de mange svar. Grunden til at jeg spurgte var da ham opdrætteren sagde at hvis den var chipset kunne der være en stambog. Da man i Holland var andre regler for slagtning og tit blev de heste som skulle slagtes solgt vidre.
    Jeg har ikke påtænkt avl af hende men ville da lige undersøge om det var hold i påstanden, for var der en stambog så skulle den da findes. Jeg er jo egentlig stambogsrytter både med hest og hund.

Kommentér på:
Hjælp til rød hestepas

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce