{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Unghest {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået vores nyindkøbte unghest i træning, en vallak på snart 5 år ved navn Solfari. Han er en stor gut på de 1.42, med nogle lange stænger han ikke altid ved hvor han skal placere.
Tidligere ejer sagde han var tölttrænet, men det kan jeg så konkludere at han ikke er. Han ved ikke hvordan man "sætter i tölt gearet", trods mange forsøg.
Han er ligeledes en smule forvirret i munden, som om han aldrig helt har accepteret biddet. Jeg fandt hurtigt ud af at han har det med at tage tungen over, så i morgen lægger jeg en "sut" på bidet i håb om at det vil hjælpe. Han har også utrolig svært ved at give efter for tøjlen, selvom at jeg på ingen måder kræver noget voldsomt af ham. Solfaris selvtillid er også lille bitte, så jeg har allerede startet et program op med ham, hvor jeg udfordrer ham med plastic, paller, piske osv. Han er meget tillidsfuld, så det den del går rigtig godt! Trafik har han heller ikke lært endnu.

Normalt er jeg ikke typen der spørger om råd, men når det gælder en unghest ville det være interessant at høre hvad I andre har og sige - Desuden kan jeg heller aldrig få for nok viden, og nyder at udvide min horisont ;o)

Så det I skal tænke over:
- Gangsætning (primært tölt)
- Accept af bidet
- Trafik

Jeg laver allerede en masse volter og halve parader, som jeg håber der vil ske en positiv ændring med nu hvor han får "sut" i munden ;o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unghest
  • #1   18. dec 2009 Accept af bidet:
    Rigtig god træning er hvis du lader han spise med biddet på, lidt strammere endn normalt. Der skal ikke være næserem eller noget, Når han ikke spilder ud over det hele med det på, (altså ikke taber mad ud af munden- og det er jo dejligt nemt at se i det her vejr) så han han accepteret biddet.

    Trafik: Nu var Ási jo godt vandt til trafik, men ellers rid med en anden som er meget trafiksikker, så hvis den ikke gør noget så vil din sjældent løbe.


  • #2   18. dec 2009 istedet for sut, kan jeg anbefale næseremmen ''bidløfter'' se min anonce, har selv et og har brugt det det hjælper rigtig godt! smiley og fordeler trykkende anderledes - kig min anonce og læs om det smiley


    Held og lykke smiley


  • #3   20. dec 2009 Nu har jeg oss lige købt en der også bliver 5 næste år..
    Jeg trænede hende på island, den måned jeg var der, hvor jeg gangsatte hende. hun startede med at tölte på stedet og smide benene op i luften smiley så jeg gav bar lidt tøjlen, log hende finde rytmen, og så kom hun lidt frem i langsom snegletölt smiley men hun har oss svært ved tölten, men den er klokkeren, bar langsom.. så jeg rider hende bar fremad, støtter hende når hun ruller, og ellers bar løs tøjle, så det bliver rart for hende, og man ikk sidder og holder i bidet hele tiden.
    Og ja, jeg ville heller ikk kræve accept af bidet allerede nu.. som emma siger, skal den bar lære det enkleste, nemlig stop, drej og sænk fart..
    mht til trafikken har det aldrig været et problem.. oppe på island er der jo ikk mange biler, så troede faktisk hun ville være bange for trafikken, men hun siger intet til biler, busse, lastbiler, traktorer eller noget som helst :s smiley


Kommentér på:
Unghest

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce