dressur {{forumTopicSubject}}
Jeg syntes der har været meget tryk på alt det negative ved dressuren på det sidste. Det er lidt ærgeligt.
Jeg er enig i det meste af det, og kan sagtens følge det, men kunnde det ikke være rart at få sat lidt fokus på det positive?
Så jeg vil høre jer dressurryttere:
Hvad er flot dressur? Og hvad er korrekt dressur:)
Jeg vil meget gerne have links og begrundelser med:) Måske laver jeg en video om det, da jeg syntes HG kunne trænge til lidt opmuntring:)
Så flere links og forklaringer jo bedre:)
Jeg starter <b> ikke </b> det her emne for at folk skal til at skændes om dressuren, men for at sætte fokus på det positive vi har i vores sport!
Jeg syntes at alle skal have lov at hve deres mening, og folk skal ikke rakkes ned på det! Som man siger: Minds are like books. They only work when they are open!
så vær søde at vise hvad i mener er korrekt og pænt dressur!:)
Og husk en pæn tone:)
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.302
Hovedet foran lod , ryggen er løftet og bagbenene er aktivt med .
De første heste i denne video, som "Krikken" har lavet er også utrolig smuk ridning ( http://www.hestegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=154965 ) hestene træder over sit eget spor , de går med hovedet korrekt placeret og takter rent . Hestene er afslappede og kontrollerede - meget, meget smuk dressur i verdensklasse (og klip der er fra før 80'erne.)
Tjo det er vist det der bedst viser hvad <i>jeg</i> anser værende SMUK dressur . Bryder mig bestemt ikke om den dressur vi ser i eliten nu
- F&F
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.302
jul 2005
Følger: 137 Følgere: 126 Heste: 6 Emner: 246 Svar: 2.684
dressur
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside